Trendy- jedne pojawiają się tylko na chwilę, wzbudzając mniejsze lub większe zainteresowanie, inne na stałe wpisują się w działania marek. Jakie są 3 najważniejsze trendy digital marketingu na najbliższy czas?

Bartosz Dobrzyński_300px

 

Zdaniem przewodniczącego jury Mixx Awards 2016 – Bartosza Dobrzyńskiego, dyrektora marketingu i członka zarządu Play, w najbliższych latach będziemy obserwować rozwój następujących trendów:

 

Trzy główne trendy to: influencer marketing, video i mobile w nowych odsłonach (AR / VR):

 

Ostatnie miesiące pokazują, że wciąż dynamicznie rosnącym trendem jest marketingu są działania z influencerami. Wiodący youtuberzy i bloggerzy notują 20-30% stopy wzrostu oglądalności przy bardzo wysokich zasięgach i bazach. Działania takie przekładają się zarówno na budowanie pozytywnego wizerunku marek jak i konkretne efekty biznesowe. Nie bez powodu prowadzimy w Play od paru lat działania w tym zakresie na przykład długoterminowa współpraca partnerska z kanałem Mobzilla, akcje z gamerami czy kampanie z influencerami.

 

Obserwując rozwój Facebooka można zaobserwować, że toczy się rywalizacja o budżety przeznaczane na telewizję. Kolejne nowości poszerzają spectrum narzędzi komunikacji video w social mediach. Reklama taka pozwala zarówno szybko budować zasięg oraz częstotliwość kampanii, jak i korzystać z precyzji targetowania behawioralnego dostępnego w social mediach.

 

Trzeci trend to mobile AR / VR – najsilniej widać to na przykładzie niespodziewanego sukcesu gry terenowej Pokemon Go (w chwili wywiadu ponad 50 mln pobrań aplikacji). Dzięki dużej mocy obliczeniowej współczesnych smartfonów oraz wsparciu GPS / Google Maps osiągalne staje się tworzenie działających i angażujących platform augmented reality. To co jeszcze kilka lat temu było ciekawostką dla wąskiego grona geeków dociera „pod strzechy”. Przy silnym wsparciu Facebooka, Googla czy producentów smartfonów należy spodziewać się dalszego rozwoju mobile.

– Bartosz Dobrzyński, przewodniczący jury Mixx Awards 2016