Trendy- jedne pojawiają się tylko na chwilę, wzbudzając mniejsze lub większe zainteresowanidawid_szczepaniak_300pxe, inne na stałe wpisują się w działania marek. Jakie są 3 najważniejsze trendy digital marketingu na najbliższy czas?

Zdaniem przewodniczącego grupy eksperckiej Kreacja – Dawida Szczepaniaka, Executive Creative Director’a i partnera polskiego oddziału VML, w najbliższych latach będziemy obserwować rozwój następujących trendów:

Po pierwsze – coraz więcej marek będzie „czynić dobro”. Świat wokół szaleje (podobnie jak szalał zawsze, ale teraz informacje o tym docierają do nas natychmiast i jesteśmy nimi wręcz bombardowani), więc marki będą starały się zbić kapitał na reagowaniu na zło i krzywdę wokół nas. Wygrają te, które zrobią to w wiarygodny i szczery sposób. Te działające na pokaz zostaną natychmiast rozszyfrowane przez odbiorców.

 

Po drugie – rozkwit wirtualnej rzeczywistości. Tego trendy już nic nie zatrzyma. Wreszcie technologia staje się na tyle zaawansowana i dostępna, by mrzonki twórców Second Life sprzed lat mogły się urzeczywistnić.

 

Po trzecie – dalsze eksperymenty ze sztuczną inteligencją i jej wykorzystaniem w reklamie. Wszyscy czekamy na pierwszego lwa w Cannes, który przyznany zostanie reklamie wymyślonej przez algorytm.

 – Dawid Szczepaniak, szef grupy eksperckiej Kreacja Mixx Awards 2016