

Szanowni Państwo!
Włodzimierz Schmidt
Prezes Zarządu IAB Polska
Robert Wielgo
Członek Zarządu IAB Polska

Drodzy Czytelnicy!
IAB MIXX Awards to konkurs, w którym nagradzamy najlepsze digitalowe kampanie reklamowe, łączące kreatywne idee z efektywnymi rozwiązaniami. Warto jednak w tym miejscu podkreślić, że kampanie reklamowe oceniane są jako całość. Jury analizuje zgłoszone w poszczególnych kategoriach projekty, biorąc pod uwagę zarówno strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak również rezultaty i ROI. Trzynasta edycja IAB MIXX Awards to ponad 180 projektów, które w tym roku ubiegały się o nominacje dla najlepszych digitalowych kampanii reklamowych. O złote, srebrne i brązowe statuetki walczyły 42 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie 56 nominacji w 16 kategoriach konkursowych. W tym roku przyznaliśmy więcej nagród niż w poprzedniej edycji konkursu. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że w tym roku wybieraliśmy spośród większej liczby zgłoszeń, można stwierdzić, że jako jury byliśmy nawet surowsi w swoich ocenach. Polski rynek reklamy jednak doskonale się broni. Nie ma bowiem kategorii, w której na tym etapie nie wyróżniliśmy żadnej kampanii. Świadczy to o dużej dojrzałości twórców i pokazuje, że potrafią robić projekty umiejętnie łączące kreatywność z efektywnością w różnych obszarach. W konkursie szukaliśmy kampanii unikatowych, które nie tylko najefektywniej zachęcały do interakcji z marką czy prezentowały najskuteczniejsze rozwiązania, ale przede wszystkim inspirowały i wskazywały kierunki rozwoju branży. IAB MIXX Awards wciąż ewoluuje, podążając za intensywnymi zmianami w branży reklamowej. W mojej ocenie warto wspomnieć o dwóch ważnych aspektach tegorocznej edycji. Po pierwsze, włączyliśmy do konkursu jedną z najsilniejszych kategorii – content marketing, w której nie tylko mieliśmy najwięcej zgłoszeń, ale również ich jakość była na najwyższym poziomie. Po drugie, niezwykle ważny dla mnie osobiście fakt – mijająca edycja przyniosła nam kampanie, które poruszają istotne kwestie społeczne, takie jak: edukacja seksualna, hejt w internecie czy niezgoda na uprzedmiotowianie kobiet. Warto podkreślić, że realizacje te były perfekcyjnie skomponowane, wpisując się doskonale w DNA marek, dla których kampanie zostały realizowane. Zachęcam do lektury wyróżnionych kampanii, mając nadzieję, że staną się one inspiracją dla tych zgłaszanych do przyszłorocznej, czternastej już edycji IAB MIXX Awards. I które zaskoczą nas nowatorskimi rozwiązaniami oraz imponującymi wynikami.
Anna Iller
Przewodnicząca Jury
Branded Content Manager, Allegro