Best in Show

Tytuł Best in Show w IAB MIXX Awards 2019 otrzymała kampania, która uzyskała najwięcej punktów za nagrody zdobyte w kategoriach konkursowych, a jedną z tych nagród była złota statuetka.

„Jak TO Robić?” >>

Najlepsza kampania roku:

„Jak TO Robić?”

Klient: Reckitt Benckiser
Produkt/Marka: Durex
Zgłaszający: Abstra

Żyjemy w XXI wieku, ale dla wielu Polaków seks wciąż oznacza temat tabu. Szczególnie cierpią na tym młodzi ludzie, którzy wiedzę o seksie zdobywają, oglądając pornografię, rozmawiając ze znajomymi lub anonimowo zadając pytania na forach internetowych. Niestety, edukacja oferowana przez te „źródła” jest pełna przekłamań. Dlatego w Polsce połowa 18-latków ma problem z udzieleniem odpowiedzi na tematy dotyczące seksualności człowieka czy antykoncepcji. 

Jednocześnie ponad 3,5 mln osób w wieku od 15 do 24 lat w Polsce regularnie ogląda YouTube’a, który stanowi dla nich główne medium rozrywkowe oraz edukacyjne. Co więcej, dla 70% z nich największy autorytet stanowią influencerzy. Wśród nich nie brakuje popularnych youtuberów. Dlaczego więc nie zbudować uniwersalnego medium, które korzystając z zasięgu, jaki oferują znani twórcy na YouTubie, skutecznie edukowałoby o seksualności człowieka? Nie zadawaliśmy sobie tego pytania zbyt długo. Po prostu stworzyliśmy „Jak TO Robić?”!

Ale „Jak TO zRobić?”. Po pierwsze wzięliśmy sobie do serca klasyczną zasadę, że „najlepiej uczyć, bawiąc”. Dlatego dynamicznie łączymy wiedzę o seksualności ze scenkami humorystycznymi. O seksie mówimy, wykorzystując metafory: odcinek na temat „pierwszego razu” pokazywał przygotowania do kąpieli w przeręblu, poszukiwanie punktu G jest ukazane przez wspólne przygotowanie… wypieków, a pozycje seksualne są omówione, wykorzystując do tego zajęcia z jogi.  Stale zaskakujemy naszych widzów zmieniającą się konwencją odcinków. Na kanale pojawiały się już odcinki stylizowane na teleturniej, teledysk hip-hopowy, parodię youtubera, grę wideo czy film animowany. Wykorzystywaliśmy również elementy horroru czy komedii romantycznej.

Chcemy dotrzeć do jak największej liczby osób, dlatego do odcinków zapraszamy znanych youtuberów. W odcinkach wystąpili się m.in. członkowie Abstrachuje.tv, Nadia Długosz z „Beks” i Paweł Svinarski z „Dla Pieniędzy”. Dla wzmocnienia zaangażowania widzów w każdym odcinku pojawia się Maja znana z „Nieprzygotowanych” – najpopularniejszego serialu młodzieżowego na YouTubie w Polsce. Udział influencerów umożliwia również podkreślenie uniwersalności pytań związanych z seksualnością człowieka – dla odbiorcy to tacy sami ludzie jak nasi widzowie, którzy mierzą się z podobnymi problemami.

Bardzo ważny dla nas jako twórców kanału jest feedback odbiorców. Nasi widzowie mają świetne pomysły, dlatego scenarzyści kanału wykorzystują je jako temat na kolejny odcinek. Zdajemy sobie sprawę, że w kilkuminutowym materiale nie zawsze udaje nam się w pełni wyczerpać dany temat. Dlatego zachęcamy widzów do zadawania pytań w komentarzach, na które zawsze odpowiada seksuolog.

Po 6 miesiącach trwania kampanii kanał „Jak TO Robić?” osiągnął 8,8 mln wyświetleń i 150 tys. subskrypcji. Średnia oglądalność jednego odcinka na kanale to prawie 340 tys. wyświetleń. Wszystkie te wyniki zostały uzyskane WYŁĄCZNIE w organiczny sposób. W zaledwie 3 miesiące „Jak TO Robić?” stało się najpopularniejszym kanałem dla marki i największym kanałem o seksualności człowieka w Polsce. 

Zespół Abstra i Durex