Digital Experience

Kampanie, w których zbiór doświadczeń konsumenta
w środowisku digital przyczynił się do osiągnięcia celów marketingowych marki. Doceniamy rozwiązania ponadprzeciętnie wykorzystujące specyfikę środowiska cyfrowego, zapewniając konsumentowi doświadczenia, których nie sposób zbudować w kontakcie poprzez inne media.

Sponsor kategorii:

2 for U Fajnie Się Składa (srebro) >>

Huawei Facing Emotions (srebro) >>

2 for U Stories (brąz) >>

A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci (wyróżnienie) >>

Daj się połączyć (wyróżnienie) >>

srebro

kampania:

Huawei Facing Emotions

Klient: Huawei
Produkt/Marka: Huawei Mate 20 Pro
Zgłaszający: Digitas
Zespół kreatywny: Patrycja Lukjanow, Kamil Majewski, Szymon Pepliński, Dorota Pakuła vel Rutka, Quentin Carenzo, Katarzyna Strachota, Joanna Carbol, Izabella Rekowska, Mariusz Czepiec, Marta Gierej, Ewelina Głocka, Milena Orłowska, Kamil Sikorski, Matej Podobnik
Na potrzeby aplikacji nauczyliśmy AI rozpoznawać emocje na twarzy człowieka i tłumaczyć je na prosty język dźwięków.

Koncepcja kampanii 

„Huawei, czyli jak być najlepszym”

Każda kolejna edycja serii Mate Huawei nastawiona była na wprowadzenie na rynek telefonu z najlepszą możliwą specyfikacją techniczną. Seria Mate 20 Pro postawiła na najsilniejszy procesor AI w historii.

Cele i wyzwania kampanii

„Co dla konsumenta znaczy AI?”

Problemem takiego pozycjonowania było to, że telefon wzbudzał entuzjazm, zainteresowanie bardziej w wąskiej grupie, geeków, pasjonatów technicznych nowinek, podczas gdy wchodząc w kategorię smartfonów premium (cena powyżej 2000 zł) musieliśmy zainteresować nim szerszą grupę.

Do tego „najsilniejsze AI” nie kojarzyło się ludziom z żadnym konkretnym benefitem, nie wywoływało żadnych emocji, co było problemem dla całej marki Huawei, gdzie ludzie wiedzieli już, że smartfony są dobrej jakości, ale brakowało emocjonalnego związku z marką (który często uzasadnia wyższą cenę). 

W tym przypadku konieczne stało się pokazanie, jak najsilniejsze AI działa w praktyce,  tak żeby nie zostało to tylko pustym stwierdzeniem.

Jeśli chodzi o grupę docelową, chcieliśmy dotrzeć do ludzi z miast (z odpowiednią siłą nabywczą). Ludzi którzy mają pieniądze, ale mimo wszystko są wrażliwi na problemy otaczającego ich świata. Na to, w jakim kierunku zmierza nasza planeta, na wyrównywanie szans, na ludzi, którzy z jakichś powodów mogą czuć się pokrzywdzeni bądź wykluczeni.

Strategia

„AI w służbie człowiekowi”

Razem z Huawei zaczęliśmy więc szukać obszarów, grup ludzi, gdzie możemy realnie pomóc, gdzie razem z nowoczesną technologią moglibyśmy zrobić coś dobrego i powiedzieć o tym szerzej światu, tak żeby udowodnić, że AI (nawet ten zamknięty w telefonie) może sprawić, że życie ludzi stanie się lepsze.

Rozwiązania AI w telefonie to jeszcze lepsza obróbka obrazu w aparacie (co przekłada się na lepsze zdjęcia), ale nie tylko. Te rozwiązania sprawiają, że telefon „widzi” więcej, potrafi rozpoznać i zinterpretować to, czego czasami na pierwszy rzut oka nie widać. Potrafi każdy obraz opisać za pomocą algorytmów, bezbłędnie rozpoznać niuanse tego, co widać w obiektywie.

Bazując na tym, myśleliśmy, jak można to wykorzystać. I tak powstał pomysł na to, że skoro telefon, „widzi” więcej, to może pomóc osobom z wadami wzroku lepiej „widzieć” otaczający ich świat. 

Idąc w tym kierunku, powstał rewolucyjny pomysł: osoby niewidzące coraz lepiej radzą sobie z otaczającym je światem, są coraz bardziej samodzielne! Zakładają rodziny, chcą się wyprowadzić z domu. Na poziomie racjonalnym jest już dla nich wiele ułatwień: jak czytać etykiety produktów, mogą nawet (co dla osoby widzącej jest „czarną magią”) dokonywać zakupów w internecie. 

Ale tego, czego do tej pory nie mogli „zobaczyć”, to jak ich działania wpływają na innych, jakie emocje wywołują. Jak na stwierdzenie że „chcę się wyprowadzić” zareaguje rodzic? Radością czy może smutkiem? 

Sposób realizacji 

„Huawei Facing Emotions”

Tak zaczął się projekt „Facing Emotions”. Postanowiliśmy, że całość przyjmie formę specjalnej aplikacji, która działać będzie na nowym telefonie Huawei i korzystać z jego mocy obliczeniowej, co da przyczynek do szerokiej rozmowy na temat możliwości AI w mediach społecznościowych.

Na potrzeby aplikacji nauczyliśmy AI rozpoznawać emocje na twarzy człowieka i tłumaczyć je na prosty język dźwięków, pozwalając tym samym niewidomym widzieć emocje na twarzy swojego rozmówcy.

Do aplikacji wybraliśmy 7 uniwersalnych emocji: szczęście, smutek, strach, pogarda, gniew, niesmak – tak żeby projekt działał w różnych kręgach kulturowych.

Samą aplikację zaprojektowaliśmy przy współudziale osób niewidomych, aby jak najlepiej odpowiadała ich potrzebom. Potem stworzyliśmy 7 prostych dźwięków, które miały odwzorować określone emocje. Dźwięki zostały stworzone razem z Tomaszem Bielińskim – polskim niewidomym kompozytorem. Musiały być one proste, intuicyjne i nieprzeszkadzające w naturalnej konwersacji.

Stworzyliśmy też krótki film dokumentalny do umieszczenia w internecie razem z całym zestawem materiałów na potrzeby Facebooka i Instagrama, gdzie pokazaliśmy, jak trójka niewidomych z różnych części świata korzysta z aplikacji. Film pokazywał trzy wzruszające historie tych osób, ich relacji z najbliższymi i tego, jak reagują, „słysząc” emocje swoich najbliższych. Film został zlokalizowany na 20 rynkach i każdy rynek mógł też promować całość materiałami stworzonymi do mediów społecznościowych.

Rezultaty

„Emocje ponad specyfikacje”

Po 10 tygodniach kampania wygenerowała ponad 340 milionów impresji w mediach, co można przeliczyć na ponad 1 milion dolarów w earned media, przekraczając założone cele o ponad 10%!

PR-owo wygenerowaliśmy w tym czasie 1224 wzmianki; największą liczbę w Polsce (553), w dalszej kolejności w Grecji (123) i Turcji (58).

Podsumowanie

W pełni udało się osiągnąć zamierzone cele. Pod egidą nowego modelu Huawei Mate20 Pro nie tylko wzbudziliśmy szeroką dyskusję, jak AI może zmienić nasze życie na lepsze (odczarowując ten temat, który do tej pory był całkowicie obcy większości konsumentów), ale też wywołaliśmy prawdziwe emocje wokół marki Huawei, która udowodniła, że nie tylko dostarcza najlepszy technicznie sprzęt, ale robi to po to, żeby życie ludzi było naprawdę lepsze! 

To, w połączeniu z regularną kampanią dla modelu Huawei Mate 20 Pro (również podkreślającą moc AI) pozwoliło po raz kolejny osiągnąć międzynarodowy sukces rynkowy tego modelu.