Games & eSport
„5 męskich rzeczy, które możesz zrobić podczas przerwy” (wyróżnienie) >>
brąz
kampania:
Monte Snack Team
Klient: | |
Produkt/Marka: | Monte |
Zgłaszający: | |
Współzgłaszający: | GetHero, Carat Polska |
Zespół kreatywny: | Michał Adamczyk, Piotr Stasiak, Marta Ulman, Aleksandra Bielecka, Marta Mróz, Ada Skowronek, Krzesimir Ostrowski, Marcin Konopka, Marcin Jagodziński, Krzysztof Flis, Krystian Wojtkowski |
Koncepcja kampanii
W jaki sposób dotrzeć do młodej, lecz bardzo zróżnicowanej grupy docelowej? Jak drugi rok z rzędu zrealizować kampanię, aby – wprowadzając ją na nowy poziom – dotrzeć do jeszcze większej liczby użytkowników z atrakcyjnym i adekwatnym przekazem? Jak zbudować oraz wzmocnić przy tym świadomość samego produktu?
Monte Snack jest jednym z najpopularniejszych batonów mlecznych w Polsce (wg badań GfK). W 2018 roku Monte Snack zaczęło adresować swoje działania do młodszych konsumentów, których łączy silne, wspólne zainteresowanie – gaming, do którego idealnie pasuje produkt.
Pierwsza kampania skierowana do środowiska gamerów w 2018 roku okazała się dużym sukcesem (liczba zaangażowanych uczestników, wzrost świadomości marki oraz chęci zakupowej), dlatego w tym roku kontynuowaliśmy działania. Postanowiliśmy jednak wprowadzić kampanię na nowy poziom – dotrzeć z atrakcyjnym i wiarygodnym przekazem do większej liczby odbiorców, zaangażować jeszcze więcej użytkowników, uatrakcyjnić całą aktywację, zachęcić konsumentów, by jeszcze głębiej weszli w świat marki, a ich doświadczenie było bardziej wartościowe.
Cele i strategia kampanii
Naszym celem było zbudowanie świadomość Monte Snacka wśród grupy celowej oraz zachęcenie użytkowników do wejścia w świat marki i przeżycia unikalnego doświadczenia. Dlatego do kampanii zaprosiliśmy 25 gamerów, a 4 z nich (reZi, Gimper, Manadzio, Agu) stało się ambasadorami kampanii. To oni, razem z bohaterem – personifikowanym batonem Monte Snack, którego użytkownicy znają już z kampanii z 2018 roku – stali się głównymi postaciami, budującymi spójność przekazu.
Pokazaliśmy Monte Snacka jako doskonałą przekąskę w przerwie gry, kiedy to gamerzy używają hasła skrótu BRB – Be Right Back – który stał się hasłem kampanii. Ponieważ użytkownicy grają w różne gry, a nam zależało na tym, żeby być jak najbardziej wiarygodnym i jak najbliżej graczy, stworzyliśmy kilkadziesiąt personalizowanych kreacji, dopasowanych do konkretnych tytułów gier, wykorzystujących insighterską wiedzę czy zwroty, które potem były w odpowiedni sposób targetowane.
Aktywację oparliśmy na dwóch popularnych grach – „Fortnite” i „Rocket League” – tak, żeby z jednej strony wzmacniać pozycję marki w środowisku gamerskim (ekspert, który zna gry), a z drugiej – przyciągnąć użytkowników.
Sposób realizacji
Zadaniem użytkowników było za pomocą prostego kreatora graficznego działającego na zasadzie dodawania gotowych elementów zaprojektować logotyp – herb swojego teamu w gamerskim stylu. Po dodaniu zgłoszenia uczestnik mógł wybrać Ambasadora, w którego teamie chce zagrać w wybraną grę. Dzięki temu każdy mógł zagrać online ze swoim idolem – jednym z naszych ambasadorów. To unikalne doświadczenie, które bez Monte Snacka nie byłoby możliwe, a które jest marzeniem wielu graczy.
Rezultaty
Największym sukcesem kampanii Monte Snack Team jest liczba zgłoszeń – udało nam się wygenerować ich ponad 30 000, czyli 10 razy więcej niż w roku poprzednim. Użytkownicy spędzali na stronie średnio 2 minuty, co oznacza, że aktywacja i samo doświadczenie przygotowane dla nich przez Monte było atrakcyjne i wciągające. Sama aktywacji wygenerowała kilkaset reakcji i komentarzy użytkowników w mediach społecznościowych.