Performance Marketing

Celem kampanii jest wygenerowanie akcji takiej jak sprzedaż lub inny rodzaj konwersji, w tym wykorzystanie mechanizmów marketingu w wyszukiwarkach, e-mail marketingu, pozycjonowania, reklamy kontekstowej, remarketingu oraz wszelkich narzędzi wsparcia sprzedaży.

Sponsor kategorii:

wyróżnienie

kampania:

SEO 360° dla marki EXPANDER

Klient: EXPANDER
Zgłaszający: SEOgroup Interactive
Zespół kreatywny: Wojciech Władziński, Orest Kletke, Michał Herok, Anna Mazur, Agata Wojtyna

Koncepcja oraz wyzwania kampanii

Pod koniec 2018 roku agencja SEOgroup została zaproszona do współpracy przez markę Expander w celu przygotowania odpowiedniej strategii i rozpoczęcia kompleksowych działań SEO dla nowo uruchomionej strony internetowej. Rynek finansowy w Polsce jest niezwykle dynamicznie rozwijającą się gałęzią branży. Kusi tym samym wiele podmiotów, aby rozpocząć działalność w tym sektorze. W związku tym konkurencja jest ogromna i cały czas rośnie. 

Prowadząc działania SEO, wiedzieliśmy, że będziemy musieli się z nią skutecznie zmierzyć, a tak naprawdę wyprzedzić w wynikach wyszukiwania witryny silnych marek oferujące usługi finansowe (przede wszystkim najpopularniejsze banki, liczne kalkulatory i porównywarki kredytowe). Niewątpliwym wyzwaniem w trakcie prowadzenia działań było zapewnienie wysokiej widoczności dla fraz bardzo ogólnych (bezpośrednio związanych z oferowanymi produktami, np. kredytami hipotecznymi, pożyczkami gotówkowymi czy kalkulatorami kredytowymi) oraz stosunkowo konkurencyjnych. Dobrane słowa charakteryzowały się również wysokim potencjałem oraz dużą liczbą wyszukań, dzięki czemu w dłuższej perspektywie miały generować na stronę jakościowy ruch organiczny oraz konwersje. 

By móc konkurować z ofertami banków, a także pozostałymi instytucjami, kluczem do sukcesu jest pełna, ciągle prowadzona optymalizacja witryny, wliczając w to również techniczne SEO połączone z jakościowym link buildingiem. Słowem – SEO 360º. Główną grupą docelową byli odbiorcy zainteresowani kredytami hipotecznymi/mieszkaniowymi, gotówkowymi oraz pośrednictwem finansowym. Oferta była przede wszystkim skierowana do osób prywatnych, które planowały zakup własnego mieszkania/budowę domu. W mniejszym stopniu była przeznaczona dla firm zainteresowanych zaciągnięciem kredytu inwestycyjnego.   

Cele kampanii

Celem prowadzonej kampanii było osiągnięcie KPI po określonym czasie (w stosunku do maja 2018):

• po 7,5 miesiącach – 10% wzrost ruchu organicznego oraz liczby wszystkich konwersji,

• po 13,5 miesiącach – 38% wzrost ruchu organicznego oraz liczby wszystkich konwersji,

• po 17,5 miesiącach – 50% wzrost ruchu organicznego oraz liczby wszystkich konwersji,

po 16 miesiącach – TOP10 dla 100 pozycjonowanych fraz.

Strategia

W celu osiągnięcia satysfakcjonujących efektów SEO w pierwszej kolejności zostały przygotowane kompleksowe zalecenia optymalizacyjne dla strony www.expander.pl zarówno te dotyczące treści, jak i technicznych aspektów strony. Biorąc pod uwagę wielkość witryny, zakres zaleceń był bardzo rozbudowany. Tym bardziej, że optymalizacja strony jest procesem ciągłym i wymaga systematycznej aktualizacji i wdrażania zaleceń, gdy zachodzi taka potrzeba. 

Najważniejszymi elementami, które należało naprawić lub wprowadzić, była modyfikacja tagów title oraz meta description, stworzenie nowych podstron oraz rozbudowanie i aktualizacja istniejących treści pod pozycjonowane słowa kluczowe. W dalszej części niezbędne było wykonanie i naprawienie istniejącego linkowania wewnętrznego, wyeliminowanie błędów związanych z mapą strony, weryfikacja i poprawa struktury strony, adresów URL oraz dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych. Naprawiono również błędy dotyczące duplikacji oraz indeksacji pojawiające się w Google Search Console. 

Prowadząc działania SEO, skupiliśmy się na wypozycjonowaniu aż 100 core’owych słów kluczowych, a także precyzyjnych fraz z tzw. długiego ogona. Wszystkie charakteryzowały się niezwykle wysoką konkurencyjnością, a co za tym idzie – dużą liczbą miesięcznych wyszukań. Ich dobór natomiast miał na celu wykorzystanie pełnego potencjału witryny. Zgodnie ze statystykami największy współczynnik klikalności mają wyniki wyszukiwania znajdujące się w TOP10 i wyżej. Dlatego też odpowiedni dobór „kalorycznych fraz” oraz zapewnienie im widoczności wśród przynajmniej pierwszych 10 wyników wyszukiwania w wyszukiwarce pozwoli na osiągnięcie założonego celu – wzrostu ruchu organicznego na stronę przekładającego się bezpośrednio na wzrost generowanych leadów, a tym samym przychodów. By było to możliwe, drugim, niezbędnym aspektem SEO 360º są działania off-site, czyli prowadzenie wysokiej jakości link buildingu opartego na publikacji wartościowych i angażujących treści. By osiągnąć ten cel, postanowiliśmy odpowiednio zdywersyfikować profil linków prowadzących do domeny www.expander.pl i wzbogacić we wpisy buzz marketingowe oraz artykuły kontentowe publikowane na wartościowych i poczytnych portalach.

Sposób realizacji

1. Kreacja

Kluczowym aspektem działań SEO jest poprawna optymalizacja witryny oraz wykonywanie pozycjonowania na wybrane słowa kluczowe. Elementy te nie wymagają przygotowywania kreacji wizualnych. Natomiast trzecim filarem strategii SEO 360º  jest wykonywanie wysokiej jakości link buildingu na poczytnych portalach zewnętrznych. Działania te były częściowo współprowadzone z ekspertami Expander, którzy opracowywali niektóre z zaproponowanych tematów. W związku z tym ich jakość pod kątem merytorycznym była niezwykle wysoka oraz cenna dla odbiorców. 

W celu realizacji opracowanej strategii SEO, ale również zainteresowania potencjalnych odbiorców, tematy dobierane do artykułów miały charakter poradnikowy oraz były związane z produktami oferowanymi przez markę Expander. Dzięki temu publikowane treści były angażujące i odpowiadały na wiele istotnych pytań, które pojawiają się w momencie podejmowania decyzji o kredycie. Kolejnym aspektem działań link buildingowych była publikacja opracowanych tematów na portalach, które przyniosą same korzyści marce Expander. Witryny te były dobierane pod kątem tematycznym (były to lokalne oraz ogólnopolskie portale inwestycyjne oraz finansowe) oraz jakościowym (witryny charakteryzowały się wysokimi wskaźnikami domain rating oraz wysokim ruchem organicznym, by dotrzeć do jak największego grona odbiorców). 

W związku z tym zostały opublikowane takie artykuły jak:

• https://www.hbrp.pl/b/pozyczka-gotowkowa-a-kredyt—najwazniejsze-roznice/P1ECGgxzQ?NO_COOKIES=1

• https://www.dorzeczy.pl/ekonomia/89980/2-popularne-kalkulatory-kredytowe-online-w-czym-pomoga.html

• https://projektinwestor.pl/publikacja/kalkulatory-zdolnosci-kredytowej-czy-warto-z-nich-korzystac

2. Media mix 

60% z całego budżetu zostało przeznaczone na wsparcie działań SEO poprzez tworzenie artykułów content marketingowych i ich publikację na wysokiej jakości portalach zewnętrznych. 

40% budżetu wydzielono na wykonywanie pozostałych działań związanych z SEO – pozycjonowanie na wybrane słowa kluczowe czy optymalizację witryny.

Rezultaty

W wyniku przeprowadzonych działań SEO osiągnięto spektakularne rezultaty – wzrost liczby najważniejszych dla klienta konwersji o 760,94% i ruchu organicznego o 172,63% w trakcie 5 miesięcy (podczas gdy na osiągnięcie wyznaczonych KPI mieliśmy ponad 16 miesięcy).

Podsumowanie

Jak wspomniano wyżej, dzięki działaniom SEO prowadzonym dla marki Expander uzyskano fenomenalne wyniki wzrostu kluczowych konwersji o ponad 760%. Zwiększenie ogólnej widoczności serwisu, wypozycjonowanie go na wybrane słowa kluczowe i prowadzenie jakościowego link buildingu przełożyło się na zwiększenie świadomości oraz rozpoznawalności marki wśród konsumentów.

Działania SEO dla firmy Expander są częścią długofalowej strategii. Zostały one rozpoczęte w listopadzie 2018 roku oraz są kontynuowane do dziś. Efekty, które zostały osiągnięte w niniejszym zgłoszeniu dotyczą działań prowadzonych w okresie 11.2018-03.2019.

Czas trwania kampanii 

11.2018 – 03.2019