Cross Media Integration
Kampanie, które wykorzystują wiele kanałów komunikacji, w tym digital, do prowadzenia zintegrowanych działań reklamowych. Doceniamy spójność i synergię prowadzonych działań, które w rezultacie dają wyraźnie lepszy efekt niż suma różnych działań prowadzonych w różnych kanałach.
Bank zielonych zmian (srebro) »
Tym, którzy… (srebro) »
Kampania proekologiczna “Czy potrzebujemy aż petycji od naszych dzieci?” (brąz) »
Moje miejsce zawsze z Legią (wyróżnienie) »
srebro
kampania:
Bank zielonych zmian
Klient: | BNP Paribas Bank Polska |
Marka: | BNP Paribas |
Zgłaszający: | Publicis |
Współzgłaszający: | Havas Media (Havas Media Group), Sales&More, Point of View, VMLY&R Poland, Feeders Agency |
Naszą kampanią „Zmiany klimatu kosztują” pokazaliśmy, że bank może mówić o ekologii w innowacyjny i prowokacyjny sposób.
Cele kampanii
• Wzrost spontanicznej znajomości marki.
• Wzrost rozważania banku.
• Wzrost parametrów wizerunkowych na kluczowych wymiarach.
• Wzrost sprzedaży kont osobistych.
Wyzwanie
Jednym z największych problemów współczesnego świata jest degradacja środowiska naturalnego i jej negatywny wpływ na warunki życia ludzkości. Potrzebna jest natychmiastowa zmiana, aby przeciwdziałać skutkom zmian klimatu. Dlatego zdecydowaliśmy, że kolejnym obszarem, w którym osadzimy komunikację BNP Paribas jako banku zmieniającego się świata, będzie ekologia. Tym bardziej że bank od wielu lat angażuje się na rzecz środowiska, nie finansując inwestycji węglowych, za to intensywnie wspierając alternatywne źródła energii.
Wyzwaniem pozostało znalezienie sposobu, aby temat ekologii, który nie jest spontanicznie łączony z finansami, ale coraz częściej wykorzystywany w komunikacji wielu marek, wykorzystać do budowania wizerunku marki oraz zainteresować produktami bankowymi.
Strategia
Insight: Punktem wyjścia do stworzenia naszej komunikacji była obserwacja, że Polacy są świadomi zagrożeń związanych ze zmianami klimatycznymi, jednak postrzegają je jako długotrwały proces i relatywnie rzadko odnoszą je do skali lokalnej i siebie samych.
Big Idea: Upalne lato 2019, susza a w konsekwencji wysokie ceny warzyw i owoców stały się bezpośrednią inspiracją do stworzenia naszej big idea. Globalne ocieplenie stało się faktem i jeśli ktoś jeszcze tego nie zauważył, to dotyczy nas i naszych portfeli. Naszą big idea podsumowaliśmy jednym wiele mówiącym zdaniem: Zmiany klimatu kosztują.
Sposób realizacji
Komunikat został podzielony na dwie fazy.
W fazie teaserowej uwypukliliśmy problem, wykorzystując spot telewizyjny przypominający produktowe reklamy supermarketów, ale z absurdalnie wysokimi, szokującymi cenami. Była to oferta specjalnie stworzonego na potrzeby kampanii wirtualnego marketu Zieleniak2040.pl. Powstało również interaktywne stoisko z warzywami i owocami w Carrefour. W obydwóch miejscach eksponowaliśmy zwracające uwagę wysokie ceny oraz informowaliśmy o ich przyczynach ‒ zmianach klimatu oraz sposobach, w jakich możemy im przeciwdziałać.
W drugiej fazie komunikowaliśmy konkretne inicjatywy banku na rzecz ochrony środowiska, a także zaprosiliśmy konsumentów do wspólnego stworzenia Ogrodów Tlenowych – konkretnej inicjatywy na rzecz przeciwdziałania globalnemu ociepleniu. Za każde nowe konto lub kredyt zasadziliśmy drzewo tlenowe. Akcja była szeroko komunikowana w TV, kinie, OOH, w social mediach oraz w innych kanałach digitalowych Na potrzeby kampanii reveal został stworzony minisite BankZielonychZmian.pl, który zawierał obszerny kontent edukacyjny.
W mediach online postawiliśmy mocno na innowacyjne akcje specjalne z portalem Onet.pl. W cyklu programów „Zielone Gwiazdy” znane osobistości poruszały w formie quizu tematykę ekologii. W akcji „Czysta poczta” zachęcaliśmy do usuwania starych maili.
Wśród działań dodatkowych towarzyszących kampanii na szczególną uwagę zasługuje również wewnętrzna kampania edukacyjna skierowana do pracowników banku, promująca zachowania proekologiczne
Podsumowanie
Naszą kampanią „Zmiany klimatu kosztują” pokazaliśmy, że bank może mówić o ekologii w innowacyjny i prowokacyjny sposób. Jako pierwsi zwróciliśmy uwagę na codzienne koszty zmian klimatycznych, które przez wysokie ceny mogą dotknąć bezpośrednio każdego z nas. Dzięki oryginalnemu insightowi i idei osiągnęliśmy ambitne cele wizerunkowe i sprzedażowe, a przede wszystkim pomogliśmy planecie.