Innovation & Smart Solution

Rozwiązania, produkty oraz technologie wykraczające poza powszechnie stosowane w Polsce modele działań w digital marketingu. Doceniamy nie tylko innowacyjność realizacji, ale także dopasowanie do strategii działań online i realizację założonych dla niej celów.

Dwie Arety (brąz) »
Odcięci od świąt (brąz) »
Display Chat Bot (wyróżnienie) »
KITT 2020 (wyróżnienie) »
Shake to Play (wyróżnienie) »

brąz

kampania:

Dwie Arety

Klient: BNP Paribas Bank Polska
Produkt: Karta Otwarta na eŚwiat
Zgłaszający: Feeders Agency
Zespół: Mateusz Krasuski, Błażej Kobus, Łukasz Szczybelski, Kuba Sagan, Aga Nowak-Dadas, Jagoda Gizińska, Adam Czartoryski, Agnieszka Łapa, Marcin Kocik, Jakub Orłowski, Karolina Kozakiewicz, Joanna Błaszczyk, Dariusz Maciołek

Naszym zadaniem było dotrzeć z produktem do świadomości młodej grupy docelowej, która jest szczególnie narażona
na niebezpieczeństwa czyhające w sieci.

Koncepcja kampanii

Kampania miała na celu zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo w sieci oraz promocję produktu – Karty Otwartej na eŚwiat, wraz z którą klienci otrzymują dedykowany pakiet zawierający atrakcyjne cyberubezpieczenie, zapewniające ochronę danych w internecie. 

Wykorzystując technologię deepfake, zhakowaliśmy InstaStories Arety Szpury, która nagle zaczęła sławić plastik i zakupoholizm. W ten sposób zwróciliśmy uwagę młodych na współczesne zagrożenia dotyczące kradzieży tożsamości w sieci. 

Jako bank zmieniającego się świata, BNP Paribas po raz kolejny udowodnił, że potrafi szybko reagować także na poziomie produktu na zachodzące zmiany i nowe zagrożenia.

Cele i wyzwania kampanii

Na świecie obserwujemy coraz więcej przestępstw z wykorzystaniem ogólnodostępnych algorytmów, które w łatwy sposób są w stanie ukraść czyjąś tożsamość. Skutek takich przestępstw to dezinformacja, utrata dobrego imienia i wiele innych zagrożeń. 

BNP Paribas stworzyło produkt ubezpieczeniowy, który chroni przed kradzieżą tożsamości w sieci. Naszym zadaniem było dotrzeć z nim do świadomości młodej grupy docelowej, która jest szczególnie narażona na niebezpieczeństwa czyhające w sieci.

Strategia

Technologia deepfake jest na tyle ogólnodostępna, że można ją wykorzystywać nie tylko do cyberprzestępstw, ale także w bardzo obrazowy sposób zwiększyć świadomości na temat kradzieży tożsamości w internecie. 

Zdecydowaliśmy się nawiązać współpracę ze znaną i lubianą ekoinfluencerką, Aretą Szpurą,  ze względu na jej wyrazisty wizerunek, ale także na spójność ze strategią banku (jako Bank Zielonych Zmian BNP Paribas bardzo mocno angażuje się w inicjatywy na rzecz środowiska). Chcąc dotrzeć do młodej grupy odbiorców, skupiliśmy się na działaniach na Instagramie (kanały influencerki oraz banku), wspierając je komunikatami w mediach (Noizz, portale technologiczne i branżowe).

W ciągu jednego dnia wywołaliśmy szum i oburzenie fanów przyzwyczajonych do tego, że Areta promuje postawy, które mają uratować świat, a nie go niszczyć. Do akcji włączyły się media, które publikowały wzmianki na temat tego, co dziwnego dzieje się z Aretą. Gdy wyjawiliśmy, że była to akcja BNP Paribas, ludzie gratulowali pomysłu, a zainteresowanie ubezpieczeniem „Cyber Pomoc” oferowanym przez BNP Paribas znacząco wzrosło.

Sposób realizacji

Jako pierwszy bank w Polsce wykorzystaliśmy technologię deepfake, aby zwrócić uwagę na bezpieczeństwo w sieci. Hakując InstaStories ekoinfluencerki Arety Szpury, która nagle zaczęła sławić plastik i zakupoholizm, zwróciliśmy uwagę młodych na współczesne zagrożenia w internecie. Przy okazji, w kreatywny sposób, promowaliśmy produkt banku – Kartę Otwartą na eŚwiat z cyberubezpieczeniem. Udowodniliśmy, że jako bank zmieniającego się świata potrafimy szybko reagować na zachodzące zmiany i nowe zagrożenia. 

Czas trwania kampanii

Wrzesień – październik 2019