Innovation & Smart Solution

Rozwiązania, produkty oraz technologie wykraczające poza powszechnie stosowane w Polsce modele działań w digital marketingu. Doceniamy nie tylko innowacyjność realizacji, ale także dopasowanie do strategii działań online i realizację założonych dla niej celów.

Dwie Arety (brąz) »
Odcięci od świąt (brąz) »
Display Chat Bot (wyróżnienie) »
KITT 2020 (wyróżnienie) »
Shake to Play (wyróżnienie) »

brąz

kampania:

Odcięci od świąt

Klient: Stowarzyszenie mali bracia Ubogich
Zgłaszający: OLX
Współzgłaszający: BBDO
Zespół: Halina Szydłowska, Kaja Armata, Kamil Redestowicz, Marcin Mioduski, Rafał Pniewski, Radek Miklaszewski, Grzegorz Sulich, Łukasz Kapłun

Wykorzystaliśmy fakt, że ponad
30% internautów szuka świątecznych prezentów na olx.pl

Koncepcja kampanii

Pomysł oryginalny.

Cele kampanii

Przypomnienie internautom o ludziach starszych i samotnych podczas przedświątecznych zakupów w sieci.

Wyzwanie

Efektywnie wykorzystać technologię, zachęcając użytkowników internetu, aby z tej technologii zrezygnowali.

Strategia

W Polsce nawet 1/3 seniorów spędza święta samotnie. Z myślą o nich Stowarzyszenie mali  bracia Ubogich organizuje wspólne kolacje wigilijne. Problem stowarzyszenia jest co roku ten sam: jak dotrzeć do darczyńców w przedświątecznej gorączce zakupów, kiedy zamiast o potrzebujących myślimy o kupnie prezentów dla bliskich. Wykorzystaliśmy fakt, że ponad 30% internautów szuka świątecznych prezentów na olx.pl – największym serwisie ogłoszeniowym w Polsce i to właśnie tam postanowiliśmy stworzyć świąteczną podstronę z wyjątkowym przesłaniem.

Sposób realizacji

1. Kreacja
Stworzyliśmy stronę http://olxwy-marzonyprezent.pl/, która na pierwszy rzut oka wyglądała jak klasyczna podstrona z upominkowymi inspi-racjami. Miała ona jednak swoją offline’ową wersję – niewidoczną, gdy urządzenie było podłączone do internetu. Wyłączając internet i odcinając się chociaż na chwilę od świątecznej gorączki, trafiało się do ukrytego świata odciętych od świąt. Ludzi, dla których wymarzonymi prezentami nie są materialne przedmioty, ale możliwość podzielenia się z kimś opłatkiem, złożenia świątecznych życzeń czy zwykła, serdeczna rozmowa przy świątecznym stole. Offline’owa wersja strona odsyłała do zbiórki stowarzyszenia, której celem była organizacja kolacji wigilijnych.

2. Media mix
Digital display.

3. Innowacje
Strona http://olxwymarzonyprezent.pl/ na pierwszy rzut oka wyglądała jak klasyczna podstrona z upominkowymi inspiracjami. Miała ona jednak swoją offline’ową wersję – niewidoczną, gdy urządzenie było podłączone do internetu.

Rezultaty

Prawie PIĘĆ MILIONÓW (4 992 463) internautów miało kontakt z naszą akcją. CTR reklam kierujących na stronę wynosiły 3,48% i były niemal 10 razy lepsze niż średnie CTR polskich, digitalowych kampanii. 170 000 osób odcięło się od świątecznej gorączki, odwiedzając naszą stronę. Szacowana wartość kampanii, która powstała przy 0 zł budżecie, wynosi 85000 – 100 000 zł.

Czas trwania kampanii 

19–27.12.2019

Budżet kampanii 

0 zł