Limited Budget
Sprytne kampanie, w których liczy się pomysł, a nie budżet. To zarówno pomysły, które w niebanalny sposób są zaadaptowane na cyfrowych punktach styku konsumenta z marką, jak i projekty, które przy wykorzystaniu nowoczesnych, wręcz eksperymentalnych rozwiązań i technologii, trafiają w punkt przy ograniczonym budżecie.
RANO ZEBRANO i wyborczy #bazarek na Twitterze (złoto) »
Korona Polskich Skałek (brąz) »
Black Friday, czyli „Niech sprawdzą się w sporcie jeszcze raz” (wyróżnienie) »
Trzy billboardy za Sieradzem (wyróżnienie) »
złoto
kampania:
RANO ZEBRANO i wyborczy #bazarek na Twitterze
Klient: | Rano Zebrano |
Marka: | Rano Zebrano |
Zgłaszający: | Agencja Warszawa |
Zespół: | Agnieszka Kostelecka, Mikołaj Demiński |
Udało nam się udowodnić, że niewielki budżet i tak nieoczywisty kanał, jakim jest Twitter, może też być efektywnym medium promocji produktów.
Koncepcja kampanii
Wykorzystując fenomen twitterowego #bazarku, fakt, że w tym dniu cała społeczność skupiona jest wokół tematu wyborów, wchodziliśmy w interakcję z osobami czynnie biorącymi udział w prognozach wyborczych. Dzięki zawłaszczeniu ohasztagowanego słowa #bazarek udało się wypromować produkty z naszego internetowego targu wśród warszawiaków w tak nieoczywistym miejscu jak Twitter.
Cele kampanii
Przedstawienie warszawiakom naszych produktów, wykorzystując szum wokół wyborów parlamentach na Twitterze, a co za tym idzie – dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów z Warszawy i okolic.
Wyzwanie
Wzrost świadomości marki, a co za tym idzie – liczby osób robiących zakupy na naszym internetowy targu (osoby z Warszawy i okolic).
Strategia
Grupa docelowa to osoby o wyższym potencjalne zakupowym, świadome trendów społecznych i konsumenckich, co jest spójne z profilem użytkownika Twittera. Nasza wciąż rozwijająca się marka nie posiada budżetu mediowego, musieliśmy więc szukać okazji, żeby zbudować „attention” i zaskoczyć konsumenta.
W taki sposób postanowiliśmy wykorzystać zjawisko #bazarku na Twitterze, żeby promować produkty z naszego bazarku wśród warszawiaków?
Tweetowaliśmy przez cały wyborczy weekend w tematach związanych z #bazarkiem, wykorzystując popularność tego hashtagu. Dodatkowo świeża #KOlendra i pyszne #PiStacje były w dniu wyborów w specjalnej promocji na stronie ranozebrano.pl (-15% na hasło: 84zar3k).
Wysyłaliśmy też kosz pełen warzyw do Marcina Palade – najbardziej wpływowego eksperta socjologii polityki, którzy wykorzystał nasze produkty do przedstawienia swoich wyborczych prognoz, na które internauci co roku czekają. W powyborczy poniedziałek wprowadziliśmy specjalne ceny KOlendry i PiStacji – zgodne z ostatecznym wynikiem tych produktów.
Rezultaty
Na kampanię wydaliśmy w sumie 1096 złotych i 44 grosze (a ta kwota w całości zwróciła się dzięki zamówieniom od nowo pozyskanych klientów). Tak właśnie wygraliśmy wybory na Twiterze:
• wygenerowaliśmy 664 000 impressions tweetów Rano Zebrano, w tym ponad 550 000 organicznie,
• 142 000 impressions tweeta Marcina Palade z koszem produktów Rano Zebrano (oraz 10 000 interakcji, 1400 polubień i 193 share’y przy tym tweecie).
• 4488 nowych unikalnych użytkowników odwiedziło stronę ranozebrano.pl,
• weszliśmy w interakcję z politykami, naszą akcję spontanicznie doceniła np. rzeczniczka Lewicy, której zaproponowaliśmy wysyłkę pysznych POmidorów (na pożarcie),
• o naszej małej marce i spontanicznej akcji napisali też Brief i SpidersWeb.
Podsumowanie
Udało nam się udowodnić, że niewielki budżet i tak nieoczywisty kanał, jakim jest Twitter – kanał postrzegany jako specjalistyczny i niszowy – może też być efektywnym medium promocji produktów.
Czas trwania kampanii
13 października 2019 (dzień wyborów)
Budżet kampanii
1096 zł i 44 gr