Zwycięskie kampanie IAB MIXX Awards 2021
Best Use of Social Media
Brand Awareness and Positioning
Kampanie, których celem jest zbudowanie świadomości marki oraz jej pozycjonowanie. Działania dotyczą zarówno nowych marek, jak również ożywienia i repozycjonowania tych już istniejących.
Commerce
Skuteczne rozwiązania w e‑commerce, m‑commerce i e‑retail zarówno online, jak i wykorzystujące nowe technologie w miejscach sprzedaży.
Content Marketing
Cross Media Integration
Data Driven & Precision Marketing
Działania online, których idea jest nierozerwalnie połączona z analizą danych, a pomysł nie mógłby zaistnieć bez danych i ich interpretacji. Doceniamy innowacyjne podejście do komunikacji z użytkownikiem, działania mające na celu spersonalizowanie komunikacji, wykorzystanie danych oraz technologii do poprawy efektywności, jak również działania analityczne wspierające ocenę skuteczności.
Digital Experience
Games & eSport
Kampanie, które wykorzystują gry lub e‑sport w komunikacji skierowanej do graczy. Doceniamy dopasowanie przekazu do grupy docelowej, umiejętność wykorzystania gier i e‑sportu w niestandardowy sposób, a także precyzyjność, poprawność metodologiczną danych oraz istotność biznesową efektów.
Innovation & Smart Solution
Launch
Działania komunikacyjne towarzyszące wprowadzeniu na rynek nowego produktu, usługi, marki, rozwiązań, technologii. Doceniamy nośność idei, spójne wykorzystanie narzędzi komunikacji oraz efekt zmierzony odpowiednio dla danego celu.
Limited Budget
Sprytne kampanie, w których liczy się pomysł, a nie budżet. To zarówno pomysły, które w niebanalny sposób są zaadaptowane na cyfrowych punktach styku konsumenta z marką, jak i projekty, które przy wykorzystaniu nowoczesnych, wręcz eksperymentalnych rozwiązań i technologii, trafiają w punkt przy ograniczonym budżecie.
Offline Digitizing
Kampanie, które łączą aktywności świata offline i online.
Online Marketing with Influencer
Kampanie, które dzięki współpracy z celebrytą, online/social ambasadorem lub influencerem realizują cele marki w sposób efektywny i unikatowy.
Performance Marketing
Public Service, non-profit campaign & CSR
Best in Show
Tytuł Best in Show w IAB MIXX Awards 2021 otrzymała kampania, która uzyskała najwięcej punktów za nagrody zdobyte w kategoriach konkursowych, a jedną z tych nagród była złota statuetka.
Nagrody za dokonania
Nagrody za działania, które stanowią drogowskaz dla branży i podnoszą poprzeczkę w dziedzinie marketingu interaktywnego.
Rok 2021 upłynął pod znakiem przełomowych wzrostów w branży digital, a negatywny efekt pierwszej fali pandemii został definitywnie zniwelowany. Mówi się, że wydatki reklamowe są papierkiem lakmusowym gospodarki, dlatego gdy cyfryzacja wielu branż przyspieszyła, reklama digitalowa również urosła w siłę.
Przemiany, których jesteśmy świadkami, znalazły odzwierciedlenie w 15. edycji IAB MIXX Awards 2021 – konkursu, w którym co roku promujemy największe dokonania na polu kreatywności i efektywności w kampaniach cyfrowych. Byliśmy równie szczęśliwi, co zaskoczeni ogromną liczbą zgłoszeń – wpłynęło ich ponad 230 i jest to rekord w historii polskiej edycji konkursu. Za każde zgłoszenie chcemy ogromnie podziękować – to przede wszystkim wyraz Waszej kreatywności, świeżych i nowatorskich pomysłów oraz niezwykle wysokiego poziomu merytorycznego. Tym większe brawa należą się nagrodzonym. Zwyciężyć pomimo tak licznej konkurencji to jeszcze większe osiągnięcie dla twórców kampanii.
To, że polska branża interaktywna ma się znakomicie, potwierdza także nasze badanie IAB/PwC AdEx, które wskazuje, że reklama online w roku 2020 osiągnęła ponad 5 mld wartości i prawie 5% wzrostu w stosunku do poprzedniego roku. Szybko okazało się, że był to dopiero początek fantastycznych wyników – już pierwszy kwartał roku 2021 przyniósł wysoki indeks wzrostu na poziomie 17%, a przez kolejne trzy miesiące tempo rozwojowe jeszcze bardziej podskoczyło, do poziomu 28%. Wydatki na reklamę online już teraz osiągają rezultaty, na które w przedpandemicznym świecie musielibyśmy jeszcze czekać, a indeksów na poziomie powyżej 20% nie widzieliśmy od lat.
Z ogromnym optymizmem patrzymy zatem na dalszy rozwój reklamy cyfrowej, a w ramach inspiracji do kolejnych działań przekazujemy w Wasze ręce
6. edycję naszego casebooka.
Zapraszamy do lektury!
Włodzimierz Schmidt • Robert Wielgo
Zarząd IAB Polska