Cross Media Integration

Kampanie, które wykorzystują wiele kanałów komunikacji, w tym digital, do prowadzenia zintegrowanych działań reklamowych. Doceniamy spójność i synergię działań, które w rezultacie dają wyraźnie lepszy efekt niż suma aktywności prowadzonych w różnych kanałach.

Sponsor kategorii

WYRÓŻNIENIE

Świat Cię potrzebuje

Klient: BNP Paribas Bank Polska

Zgłaszający: Publicis Worldwide Polska

Współzgłaszający: Havas Media, VMLY&R

Zespół: Publicis Worldwide Polska: Bartosz Jeglejewski, Tomasz Ziemiański, Adam Miecznikowski, Justyna Pyzik, Agnieszka Mazurek, Anna Kubeł, Iga Trzeciakowska
Havas Media: Adam Biegalski, Michał Fronckiel, Dagmara Jakubowska, Łukasz Pawlak, Sylwia Borowiecka 
VMLY&R: Paweł Loedl, Ewelina Żurowska, Agata Szybilska-Czech, Maciej Jabłoński, Aleksander Frydrych, Piotr Kopeć, Bartosz Walat 

Cele kampanii

• Zwiększenie świadomości marki. 

• Osiągnięcie pozycji marki najbardziej zaangażowanej w kwestie społeczne wśród banków. 

Wzrost sprzedaży kredytu gotówkowego.  

Wyzwania

Bank BNP Paribas, jako „bank zmieniającego się świata”, od lat prowadzi komunikację oraz działania wspierające pozytywną zmianę w świecie, a potwierdzają to liczne rankingi1. Dziś coraz więcej marek podejmuje tematy społecznie odpowiedzialne i coraz trudniej jest się wyróżnić w tym obszarze. Jak być zatem wyrazistą marką zmieniającego się świata, kiedy wszyscy chcą zmieniać świat?

Idea

BNP Paribas jako pierwszy bank w Polsce wpisał w swoją strategię 17 celów zrównoważonego rozwoju. Są to największe wyzwania świata w zakresie klimatu, ekologii, kwestii społecznych zdefiniowane przez ONZ. Działalność banku, inicjatywy, produkty i usługi odpowiadają na wszystkie te wyzwania. Aby to zakomunikować, stworzyliśmy platformę „Świat Cię potrzebuje”, której celem jest edukacja w ramach wszystkich 17 obszarów oraz zachęcanie ludzi do wspólnego budowania lepszego świata w myśl funkcjonującej w ONZ maksymy: „każdy z nas ma swoją rolę do spełnienia, bo chodzi o naszą wspólną przyszłość!”.

Realizacja

Świat potrzebuje każdego, dlatego postanowiliśmy dotrzeć z naszym komunikatem do najróżniejszych grup. Do wspólnego zmieniania świata zachęcaliśmy przedsiębiorców, rodziców, rolników, tych, którzy chcą mieszkać ekologicznie, tych, którzy kupują w internecie, kibiców i wielu innych. Aby pokazać, że nie pomijamy nikogo, w naszych spotach pojawiła się lektorka języka migowego. Stworzyliśmy różnorodny mix mediów, by dotrzeć do jak najszerszej publiczności. Trzonem komunikacji platformy „Świat Cię potrzebuje” była TV zwracająca uwagę na wyzwania współczesnego świata oraz wzywająca do wspólnego działania. Stworzony na potrzeby kampanii landing page razemzmieniamy.pl zawierał obszerny content edukacyjno-informacyjny. W social mediach, digitalu i na eventach zwracaliśmy się z konkretnymi różnorodnymi rozwiązaniami, inicjatywami, produktami, usługami, dając konsumentom możliwość włączenia się w realizację wybranej zmiany, którą dana osoba chciałaby wesprzeć. Kreacje oznaczaliśmy celami zrównoważonego rozwoju, które dana inicjatywa, produkt lub usługa realizuje. Nie zależało nam na tym, żeby pokazać się jako marka, która najgłośniej mówi, chcieliśmy być postrzegani jako marka, która jak najwięcej robi.

Komunikację dopełniały również spoty kontekstowe przed transmisjami meczów, programami informacyjnymi i prognozą pogody, za każdym razem znajdujące inny kontekst do zaskakującego zaprezentowania celów zrównoważonego rozwoju. 

Rezultaty

Dzięki kampanii „Świat Cię potrzebuje” wyróżniliśmy się na tle wielu marek podejmujących tematy społeczne. Stworzyliśmy platformę, która w wiarygodny sposób pokazała skalę naszego zaangażowania, z sukcesem wspierała nasze pozycjonowanie oraz przyczyniała się do rzeczywistej zmiany w świecie.  

• Spontaniczna znajomość marki BNP Paribas wzrosła o 69%.  

• W obszarze „Bierze pod uwagę kwestie środowiskowe i społeczne w swoich działaniach” bank zanotował wzrost aż o 51%.  

Oprócz celów wizerunkowych kampania osiągnęła cele biznesowe. Średnia miesięczna sprzedaż kredytów gotówkowych w okresie kampanii gotówkowej wzrosła o 28%.

Podsumowanie

Platforma „Świat Cię potrzebuje” stała się mozaiką różnorodnych działań i produktów, komunikowanych w najróżniejszych mediach. Jednocześnie pozostała spójna poprzez swój główny przekaz, stylistykę banku oraz cele zrównoważonego rozwoju. 

–––

1 W 2021 r. bank po raz trzeci zajął 1. miejsce w klasyfikacji generalnej firm odpowiedzialnych społecznie oraz 1. miejsce w rankingu Gwiazdy Bankowości w kategorii ESG organizowanym przez Dziennik Gazetę Prawną i PwC