Online Marketing with Influencer
Kampanie, które dzięki współpracy z celebrytą, online/social ambasadorem lub influencerem realizują cele marki w sposób efektywny i unikatowy.
ZŁOTO
Najmłodszy headhunter na świecie
Klient: Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali
Zgłaszający: Publicis Worldwide Polska
Zespół: Publicis Worldwide Polska: Dagmara Witek-Kuśmider, Sławek Figura, Bartosz Jeglejewski, Tomasz Ziemiański, Małgorzata Szymańczak, Aleksandra Kowalczyk, Cezary Szostek
MSL Group: Agnieszka Płatkowska, Tomasz Relewicz
K.I.D.S.: Kamila Grzegorzewicz, Sabina Białek, Aleksandra Wysocka, Ania Malinowska, Andrzej Zawada
Papaya Films: Tomasz Skrodzki, Grzegorz Borowiak, Kacper Sawicki
Prodigious Poland: Anna Waligórska, Piotr Bandomir
Piramida Film (making off): Damian Maleszewski, Sergiusz Oczkowski
Kuba Zarzycki, Jan Groblinski, Ozanka Ozi Jarczewska
Koncepcja kampanii
Szpitale dziecięce są zacofane. Fundacja K.I.D.S. dąży do ich modernizacji, ale potrzebuje wiedzy największych ekspertów w Polsce. Jednak jak ich zrekrutować i to za darmo? Dzięki pomocy wyjątkowych headhunterów – dzieci, które doświadczyły, czym są polskie szpitale i które postanowiły zrekrutować ekspertów spersonalizowanymi filmami na LinkedInie.
Fundacja K.I.D.S., czyli Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali to wyjątkowa fundacja, która wprowadza do szpitali dziecięcych innowacyjne rozwiązania i najnowsze technologie.
Cele kampanii
Zrekrutowanie najlepszych polskich ekspertów w ramach darmowego wolontariatu kompetencyjnego.
Wyzwanie
Fundacja K.I.D.S., czyli Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali to wyjątkowa fundacja, która wprowadza do szpitali dziecięcych innowacyjne rozwiązania i najnowsze technologie. Ponieważ szpitali nie stać na usprawnienia, które nie są w koszyku świadczeń medycznych pokrywanych przez NFZ, jedyna szansa, żeby unowocześnić obsługę w szpitalach, to zdobyć know-how za darmo. Dlatego Fundacja stale poszukuje wolontariuszy – najlepszych ekspertów w swoich specjalnościach, którzy zgodzą się poświęcić swój czas na projekty na rzecz szpitali. Jednak dotarcie do ekspertów i przekonanie ich do współpracy nie jest proste. Zwłaszcza że chcemy, żeby pracowali za darmo.
Strategia
W swojej strategii fundacja K.I.D.S korzysta z wiedzy wolontariuszy-ekspertów, by wdrożyć innowacyjne projekty pomagające dziecięcym szpitalom, które na ekspertów nie mają pieniędzy. A gdzie znaleźć największych specjalistów od nowych technologii i procesów? Na LinkedInie. To właśnie tam postanowiliśmy przeprowadzić wyjątkową akcję rekrutacyjną, by pozyskać najlepszych profesjonalistów, ale również skorzystać z ich potencjału influencerskiego, promując naszą rekrutację wśród obserwujących ich osób i w ten sposób znacząco zwiększyć jej zasięg i oddziaływanie. W naszej akcji postanowiliśmy zwrócić się po pomoc do dzieci, które mają doświadczenia szpitalne i wiedzą, jak ważna jest nasza misja, by pomogły nam w rekrutacji ekspertów. Tak powstała akcja „Najmłodszy headhunter na świecie”.
Sposób realizacji
Fundacja K.I.D.S. pomaga dzieciom, więc poprosiliśmy, by tym razem to dzieci pomogły nam. Dzieci, które mają za sobą doświadczenia szpitalne i wiedzą o pracy fundacji i jej efektach. Właśnie takie dzieci zostały naszymi headhunterami. Najpierw, na specjalnych warsztatach, zostały wyszkolone przez specjalistów w dziedzinie rekrutacji, autoprezentacji i design thinkingu. Następnie wyselekcjonowały z nami ekspertów na LinkedInie i nagrały dla nich 14 spersonalizowanych filmów, podchodząc do każdego eksperta bardzo indywidualnie. To spersonalizowane podejście sprawiło, że kolejni eksperci z wielką ochotą dołączali do fundacji i dzielili się na LinkedInie filmami rekrutacyjnymi dzieci. Dzięki swoim wielkim zasięgom wypromowali naszą akcję, fundację K.I.D.S. i przede wszystkim skłonili kolejnych ekspertów do dołączenia do grona naszych wolontariuszy i pomocy dzieciom. Co więcej, film rekrutacyjny dla Billa Gatesa zmobilizował wiele osób z Polski i świata, by szukać do niego kontaktu. Bill na razie się nie odezwał, ale Microsoft tak.
Rezultaty
To była najlepsza rekrutacja w historii polskiej pediatrii. Zrekrutowaliśmy dokładnie tych ekspertów, których chcieliśmy, prawdziwe autorytety w swoich branżach: Michała Sadowskiego, Bartosza Sułkowskiego, Aleksandrę Przegalińską, dr. Macieja Kaweckiego, Annę Streżyńską, Rafała Brzoskę, Darka Maciołka, Monikę Remiszewską, Jana Ściegiennego, Jarosława Kuźniara, Adama Koteckiego i Ingę Songin. To najlepsza rekrutacja w historii fundacji, która znacznie przekroczyła oczekiwane efekty. 14 spersonalizowanych filmów pozwoliło nam zrekrutować 103 ekspertów, którzy poświęcą 4690 godzin wolontariatu za równowartość 2 740 957 zł. Oprócz wolontariuszy zrekrutowaliśmy też 4 wielkie firmy: Nationale-Nederlanden, BNP Paribas, Reckitt i Microsoft. Wszystko to prawie za darmo. Prawie, bo niektórzy eksperci dostali gratyfikację w postaci żelków, croissanta czy babeczki.
Podsumowanie
Kampania okazała się wielkim sukcesem. Zrekrutowaliśmy nie tylko największych ekspertów na LinkedInie, ale również wielu innych, którzy sami zaczęli się zgłaszać do fundacji. Dzięki ich zaangażowaniu fundacja wdraża kolejne projekty w szpitalach w całej Polsce, miedzy innymi: VR na onkologii; stacje gamingowe dla nastoletnich pacjentów; podcasty „Recepta na zdrową komunikację” wyposażające pracowników szpitala w praktyczną wiedzę, jak prowadzić trudne rozmowy z pacjentami; usprawnienia w Izbie Przyjęć.
Co równie ważne, działalność Fundacji K.I.D.S. stała się znana wśród ekspertów, a sam case jest omawiany na wielu polskich konferencjach i rekrutuje kolejnych wolontariuszy.