Casebook MIXX Awards 2022
Poznaj case studies
najlepszych kampanii digital 2022
Rozwiń kategorie konkursu, aby zobaczyć nagrodzone kampanie:
Best Use of Social Media
Brand Awareness and Positioning
Kampanie, których celem jest zbudowanie świadomości marki oraz jej pozycjonowanie. Działania dotyczące zarówno nowych marek, jak również ożywienia i repozycjonowania tych już istniejących. | Sponsor kategorii |
Nagrodzone kampanie: |
Commerce
Kampanie, w których kluczowym obszarem są działania w szeroko pojętym środowisku e‑commerce, np. działania w social mediach, szybkie dostawy. Doceniamy też rozwój niestandardowych działań offline, które swój początek mają w świecie online, a także projekty rozwijające branże. |
Nagrodzone kampanie: |
Consumer Experience
Kampanie, w których doświadczenie konsumenta jest kluczowym elementem działań. Doceniamy rozwiązania ponadprzeciętnie wykorzystujące specyfikę środowiska cyfrowego, zapewniając użytkownikowi doświadczenia, których nie sposób zbudować w kontakcie poprzez inne media. |
Nagrodzone kampanie: |
Content Marketing
Data Driven & Precision Marketing
Digital Public Relations
Kampanie z obszaru public relations, które zostały zrealizowane w przestrzeni online. Doceniamy projekty ukierunkowane na budowanie dotarcia do grup docelowych marki w przestrzeni online na wszystkich etapach ścieżki zakupowej, stanowiące strategiczną całość i współgrające w sposób synergiczny z pozostałymi działaniami marki online. |
Nagrodzone kampanie: |
Games & eSport
Kampanie, które wykorzystują gry lub esport w komunikacji skierowanej do graczy. Doceniamy dopasowanie przekazu do grupy docelowej, umiejętność wykorzystania gier i esportuw niestandardowy sposób, a także precyzyjność, poprawność metodologiczną danych oraz istotność biznesową efektów. |
Nagrodzone kampanie: |
Innovation & Smart Solution
Launch
Działania komunikacyjne towarzyszące wprowadzeniu na rynek nowego produktu, usługi, marki, rozwiązań, technologii. Doceniamy nośność idei, spójne wykorzystanie narzędzi komunikacji oraz efekt zmierzony odpowiednio dla danego celu. |
Nagrodzone kampanie: |
Limited Budget
Mixx for Good Purpose
Online Marketing with Influencer
Influencer to osoba mająca wpływ na swoją społeczność poprzez treści publikowane w social mediach lub w cyfrowych platformach dystrybucji treści. Doceniamy kampanie, w których kluczowym elementem jest udział influencera i dzięki temu realizują cele marki w sposób efektywny i unikatowy. |
Nagrodzone kampanie: |
Performance Marketing
Nagrodzone kampanie: |
Best in Show
Nagrody za dokonania
Nagrody za działania, które stanowią drogowskaz dla branży i podnoszą poprzeczkę w dziedzinie marketingu interaktywnego. |
Nagrody: |
Słowo o Casebooku 2022
Szanowni Państwo, obyś żył w ciekawych czasach – brzmi stare chińskie przysłowie – i nie da się zaprzeczyć, że 2022 rok należał do ciekawych. Wyciszająca się pandemia COVID-19 pozwoliła na powrót optymizmu, który szybko musiał się zmierzyć z wybuchem wojny w Ukrainie i niepewną sytuacją ekonomiczną.
Te wydarzenia odcisnęły swoje piętno na rynku reklamy cyfrowej w Polsce, jednak również w sensie pozytywnym. Jak pokazuje najnowsze badanie IAB/PwC AdEx, w pierwszym półroczu 2022 wartość rynku reklamowego online odnotowała dynamikę wzrostu na poziomie 10%, a wydatki reklamodawców na komunikację marketingową online wzrosły o ponad 300 mln zł w ujęciu rok do roku. Mimo tego daje się odczuć nastroje ostrożności i zachowawczości w planowaniu działań reklamowych.
Ostatnie lata nauczyły nas jednak, że kreatywność branży cyfrowej rozwija skrzydła jeszcze szerzej w obliczu trudności i wyzwań. O tym przekonało się Jury konkursu IAB MIXX Awards 2022 i na pewno nie mogło narzekać na nudę podczas swoich prac. Właściwie każda kategoria konkursowa doczekała się intensywnych i burzliwych dyskusji, w trakcie których ścierały się argumenty, historie i dane. Poszerzone grono jurorskie po raz kolejny miało okazję przekonać się, jak trudnym zadaniem jest wyłonienie najlepszych z najlepszych i jak wiele aspektów ma znaczenie w końcowej ocenie nawet pozornie prostych kampanii. Dlatego właśnie ponownie pragniemy ogromnie podziękować Jurorom za ich zaangażowanie, wnikliwość i otwartość.
Często podkreślamy, jak wielkim osiągnięciem jest już samo uzyskanie nominacji w konkursie IAB MIXX Awards, zaś sukcesem trzeba nazwać uhonorowanie kolorową statuetką. Tym razem jeszcze mocniej i dobitniej chcemy wyrazić nasze uznanie dla wszystkich, którzy swą ciężką pracą pokazali, co znaczy realizować projekty „Perfectly Digital”.
Zapraszamy serdecznie do lektury!
Drodzy Czytelnicy, przed Wami najlepsze kampanie kolejnej edycji konkursu IAB MIXX Awards. To już 16 raz, kiedy w wyniku obrad eksperckiego jury wyłonione zostały prace, które najlepiej wykorzystują środowisko mediów cyfrowych, i nie tylko, w komunikacji marek.
Mamy za sobą 3 bardzo różne lata. 2020 przyniósł pandemię, 2021 gwałtowne odbicie, a 2022 postawił nas w obliczu wojny za wschodnią granicą, nasilając nasze lęki, które dodatkowo podsyciła komplikująca się sytuacja gospodarcza. Marketerzy, oprócz dotychczasowych wyzwań, musieli stawić czoło nowym, dotychczas niespotykanym: presja na utrzymanie marży, problemy z łańcuchami dostaw, inflacja kosztów operacyjnych – to tylko niektóre z nich. Dodatkowo branża przestawiła się w dużej mierze na pracę zdalną lub jakąś formę hybrydy, stymulując pytania, czy przy takiej formie pracy nie ucierpi kreatywność i innowacja. Jakby tego było mało, konsumenci bardziej uważnie zaczęli przyglądać się cenie, rewidując często swoje decyzje zakupowe.
Czy przy tak zmiennych warunkach możliwe jest tworzenie efektywnej, angażującej, czyli po prostu dobrej komunikacji? Przykłady tegorocznych kampanii pokazują, że tak. Szybko nauczyliśmy się poruszać w nowej, zmiennej rzeczywistości, a po lekcjach roku 2020 udało nam się zminimalizować liczbę pośpiesznych i ryzykownych decyzji. Branża sprawnie odnalazła się w nieustannie zmieniających się realiach.
Wniosek, jaki mi się nasuwa po tegorocznej edycji, jest taki, że wykonujemy swoją pracę coraz lepiej i – co ważne – coraz lepiej piszemy zgłoszenia.
Ta edycja konkursu była szczególna jeszcze z jednego powodu. Po raz pierwszy nabór do jury był otwarty. W składzie pojawili się eksperci z bardzo wielu dziedzin, przedstawiciele mediów, klientów, agencji. Dzięki temu dyskusje w gronie jurorskim były bardzo inspirujące. Różnorodność doświadczenia i możliwość wymiany perspektyw przełożyła się, moim zdaniem, na jeszcze większe sprofesjonalizowanie konkursu i jakość finalnych decyzji.
Chciałbym serdecznie pogratulować wszystkim nagrodzonym, bo te prace dowodzą, że niezależnie od warunków zewnętrznych można prowadzić innowacyjną i kreatywną komunikację, która wpływa na zaangażowanie konsumentów i pozycję marki.
Zachęcam do lektury nagrodzonych prac i wyciągnięcia z niej wielu inspiracji do Waszej codziennej pracy. Przed nami kolejny, inny rok i mam nadzieję, że ta inspiracja zasili jeszcze lepsze kampanie w 2023.