Casebook MIXX Awards 2022

Poznaj case studies
najlepszych kampanii digital 2022

Rozwiń kategorie konkursu, aby zobaczyć nagrodzone kampanie:

Best Use of Social Media

Efektywne działania w mediach społecznościowych, zarówno komunikacyjne, jak i sprzedażowe. Doceniamy działania marek na poszczególnych platformach, a także wszelkie inne formy angażowania internautów. Sponsor kategorii

Nagrodzone kampanie:

Brand Awareness and Positioning

Kampanie, których celem jest zbudowanie świadomości marki oraz jej pozycjonowanie. Działania dotyczące zarówno nowych marek, jak również ożywienia i repozycjonowania tych już istniejących. Sponsor kategorii

Nagrodzone kampanie:

Commerce

Kampanie, w których kluczowym obszarem są działania w szeroko pojętym środowisku e‑commerce, np. działania w social mediach, szybkie dostawy. Doceniamy też rozwój niestandardowych działań offline, które swój początek mają w świecie online, a także projekty rozwijające branże.

Nagrodzone kampanie:

Consumer Experience

Kampanie, w których doświadczenie konsumenta jest kluczowym elementem działań. Doceniamy rozwiązania ponadprzeciętnie wykorzystujące specyfikę środowiska cyfrowego, zapewniając użytkownikowi doświadczenia, których nie sposób zbudować w kontakcie poprzez inne media.
Nagrodzone kampanie:

Content Marketing

Kampanie, w których kluczowym obszarem komunikacji z konsumentem są działania content marketingowe. Doceniamy umiejętność tworzenia angażującej historii, warsztat copywriterski, wartość artystyczną oraz spójność z całością kampanii, jak również stopień dopasowania treści do odbiorcy i personalizację contentu, które przekładają się na skuteczną realizację celów. Sponsor kategorii
Nagrodzone kampanie:

Data Driven & Precision Marketing

Działania online, których idea jest nierozerwalnie połączona z analizą danych i pomysł nie mógłby zaistnieć bez danych i ich interpretacji. Doceniamy spersonalizowanie komunikacji, wykorzystanie danych oraz technologii do poprawy efektywności. Sponsor kategorii
Nagrodzone kampanie:

Digital Public Relations

Kampanie z obszaru public relations, które zostały zrealizowane w przestrzeni online. Doceniamy projekty ukierunkowane na budowanie dotarcia do grup docelowych marki w przestrzeni online na wszystkich etapach ścieżki zakupowej, stanowiące strategiczną całość i współgrające w sposób synergiczny z pozostałymi działaniami marki online.
Nagrodzone kampanie:

Games & eSport

Kampanie, które wykorzystują gry lub esport w komunikacji skierowanej do graczy. Doceniamy dopasowanie przekazu do grupy docelowej, umiejętność wykorzystania gier i esportuw niestandardowy sposób, a także precyzyjność, poprawność metodologiczną danych oraz istotność biznesową efektów.
Nagrodzone kampanie:

Innovation & Smart Solution

Rozwiązania, produkty oraz technologie wykraczające poza powszechnie stosowane w Polsce modele działań w digital marketingu. Doceniamy nie tylko innowacyjność realizacji, ale także dopasowanie do strategii działań online i realizację założonych dla niej celów. Sponsor kategorii
Nagrodzone kampanie:

Launch

Działania komunikacyjne towarzyszące wprowadzeniu na rynek nowego produktu, usługi, marki, rozwiązań, technologii. Doceniamy nośność idei, spójne wykorzystanie narzędzi komunikacji oraz efekt zmierzony odpowiednio dla danego celu.
Nagrodzone kampanie:

Limited Budget

Sprytne kampanie, w których liczy się pomysł, a nie budżet. To zarówno pomysły, które w niebanalny sposób są zaadaptowane na cyfrowych punktach styku konsumenta z marką, jak i projekty, które przy wykorzystaniu nowoczesnych, wręcz eksperymentalnych rozwiązań i technologii, trafiają w punkt przy ograniczonym budżecie. Sponsor kategorii
Nagrodzone kampanie:

Mixx for Good Purpose

Kampanie, które inspirują do działań altruistycznych lub zmiany zachowania w imię wyższego dobra. Takie, które realizują cele o znaczeniu społecznym. Działania pro bono, kreacje zrealizowane w imieniu organizacji non-profit i agend rządowych, jak również akcje CSR i edukacyjne prowadzone przez biznes.  Sponsor kategorii
Nagrodzone kampanie:

Online Marketing with Influencer

Influencer to osoba mająca wpływ na swoją społeczność poprzez treści publikowane w social mediach lub w cyfrowych platformach dystrybucji treści. Doceniamy kampanie, w których kluczowym elementem jest udział influencera i dzięki temu realizują cele marki w sposób efektywny i unikatowy.
Nagrodzone kampanie:

Performance Marketing

Kampanie, których celem jest wygenerowanie akcji takiej jak sprzedaż lub inny rodzaj konwersji, w tym wykorzystanie mechanizmów marketingu w wyszukiwarkach, e‑mail marketingu, pozycjonowania, reklamy kontekstowej, remarketingu oraz wszelkich narzędzi wsparcia sprzedaży. Sponsor kategorii
Nagrodzone kampanie:

Best in Show

Tytuł Best in Show w IAB MIXX Awards 2022 otrzymała kampania, która uzyskała nagrodę w kategoriach konkursowych, a jedną z tych nagród była złota statuetka.

 

Nagrody za dokonania

Słowo o Casebooku 2022

Szanowni Państwo, obyś żył w ciekawych czasach – brzmi stare chińskie przysłowie – i nie da się zaprzeczyć, że 2022 rok należał do ciekawych. Wyciszająca się pandemia COVID-19 pozwoliła na powrót optymizmu, który szybko musiał się zmierzyć z wybuchem wojny w Ukrainie i niepewną sytuacją ekonomiczną.

Te wydarzenia odcisnęły swoje piętno na rynku reklamy cyfrowej w Polsce, jednak również w sensie pozytywnym. Jak pokazuje najnowsze badanie IAB/PwC AdEx, w pierwszym półroczu 2022 wartość rynku reklamowego online odnotowała dynamikę wzrostu na poziomie 10%, a wydatki reklamodawców na komunikację marketingową online wzrosły o ponad 300 mln zł w ujęciu rok do roku. Mimo tego daje się odczuć nastroje ostrożności i zachowawczości w planowaniu działań reklamowych. 
Ostatnie lata nauczyły nas jednak, że kreatywność branży cyfrowej rozwija skrzydła jeszcze szerzej w obliczu trudności i wyzwań. O tym przekonało się Jury konkursu IAB MIXX Awards 2022 i na pewno nie mogło narzekać na nudę podczas swoich prac. Właściwie każda kategoria konkursowa doczekała się intensywnych i burzliwych dyskusji, w trakcie których ścierały się argumenty, historie i dane. Poszerzone grono jurorskie po raz kolejny miało okazję przekonać się, jak trudnym zadaniem jest wyłonienie najlepszych z najlepszych i jak wiele aspektów ma znaczenie w końcowej ocenie nawet pozornie prostych kampanii. Dlatego właśnie ponownie pragniemy ogromnie podziękować Jurorom za ich zaangażowanie, wnikliwość i otwartość.  
Często podkreślamy, jak wielkim osiągnięciem jest już samo uzyskanie nominacji w konkursie IAB MIXX Awards, zaś sukcesem trzeba nazwać uhonorowanie kolorową statuetką. Tym razem jeszcze mocniej i dobitniej chcemy wyrazić nasze uznanie dla wszystkich, którzy swą ciężką pracą pokazali, co znaczy realizować projekty „Perfectly Digital”. 
Zapraszamy serdecznie do lektury! 

Włodzimiez Schmidt i Robert Wielgo, IAB Polska
Drodzy Czytelnicy, przed Wami najlepsze kampanie kolejnej edycji konkursu IAB MIXX Awards. To już 16 raz, kiedy w wyniku obrad eksperckiego jury wyłonione zostały prace, które najlepiej wykorzystują środowisko mediów cyfrowych, i nie tylko, w komunikacji marek. 

Mamy za sobą 3 bardzo różne lata. 2020 przyniósł pandemię, 2021 gwałtowne odbicie, a 2022 postawił nas w obliczu wojny za wschodnią granicą, nasilając nasze lęki, które dodatkowo podsyciła komplikująca się sytuacja gospodarcza. Marketerzy, oprócz dotychczasowych wyzwań, musieli stawić czoło nowym, dotychczas niespotykanym: presja na utrzymanie marży, problemy z łańcuchami dostaw, inflacja kosztów operacyjnych – to tylko niektóre z nich. Dodatkowo branża przestawiła się w dużej mierze na pracę zdalną lub jakąś formę hybrydy, stymulując pytania, czy przy takiej formie pracy nie ucierpi kreatywność i innowacja. Jakby tego było mało, konsumenci bardziej uważnie zaczęli przyglądać się cenie, rewidując często swoje decyzje zakupowe. 
Czy przy tak zmiennych warunkach możliwe jest tworzenie efektywnej, angażującej, czyli po prostu dobrej komunikacji? Przykłady tegorocznych kampanii pokazują, że tak. Szybko nauczyliśmy się poruszać w nowej, zmiennej rzeczywistości, a po lekcjach roku 2020 udało nam się zminimalizować liczbę pośpiesznych i ryzykownych decyzji. Branża sprawnie odnalazła się w nieustannie zmieniających się realiach. 
Wniosek, jaki mi się nasuwa po tegorocznej edycji, jest taki, że wykonujemy swoją pracę coraz lepiej i – co ważne – coraz lepiej piszemy zgłoszenia. 
Ta edycja konkursu była szczególna jeszcze z jednego powodu. Po raz pierwszy nabór do jury był otwarty. W składzie pojawili się eksperci z bardzo wielu dziedzin, przedstawiciele mediów, klientów, agencji. Dzięki temu dyskusje w gronie jurorskim były bardzo inspirujące. Różnorodność doświadczenia i możliwość wymiany perspektyw przełożyła się, moim zdaniem, na jeszcze większe sprofesjonalizowanie konkursu i jakość finalnych decyzji. 
Chciałbym serdecznie pogratulować wszystkim nagrodzonym, bo te prace dowodzą, że niezależnie od warunków zewnętrznych można prowadzić innowacyjną i kreatywną komunikację, która wpływa na zaangażowanie konsumentów i pozycję marki. 
Zachęcam do lektury nagrodzonych prac i wyciągnięcia z niej wielu inspiracji do Waszej codziennej pracy. Przed nami kolejny, inny rok i mam nadzieję, że ta inspiracja zasili jeszcze lepsze kampanie w 2023.

Paweł Gala, Przewodniczący Jury IAB MIXX Awards 2022, CEO, Wavemaker

SPONSOR GŁÓWNY

SPONSORZY KATEGORII

PATRONI MEDIALNI

WSPÓŁPRACA

AUDYTOR KONKURSU