Kategoria: Consumer Experience
Kampanie, w których doświadczenie konsumenta jest kluczowym elementem działań. Doceniamy rozwiązania ponadprzeciętnie wykorzystujące specyfikę środowiska cyfrowego, zapewniając użytkownikowi doświadczenia, których nie sposób zbudować w kontakcie poprzez inne media. |
Nagrodzone kampanie: |
- SREBRNA STATUETKA
Zajrzyj w przyszłość
Klient: Storytel
Zgłaszający: TWIN. collective
Współzgłaszający: Panowie Programiści
Zespół:
TWIN: Mateusz Felsmann, Mat Kwęczyński, Gabriel Wołoszyn, Artur Piasecki, Kaisu Almonkari, Mateusz Stepek
Panowie Programiści: Michał Olejniczak, Arkadiusz Lenarcik, Damian Gonczar, Kacper Włodarek, Vladyslav Prosolupov, Filip Tadaj
Storytel: Jakub Barzak, Klaudia Chruściel
Cele kampanii
Storytel to nie tylko usługa streamująca audiobooki. Platforma tworzy własne treści, często sięgając po innowacyjne rozwiązania. Naszym celem było dotarcie do decydentów z branży kreatywnej zainteresowanych innowacjami i zaprezentowanie im potencjału Storytel jako partnera do współpracy.
Wyzwanie
Głównym wyzwaniem było pozyskanie uwagi wymagających i zabieganych przedstawicieli branży i przekonanie, by poświęcili swój cenny czas na chwilę z marką.
Tworząc unikalne doświadczenie oparte na interaktywnym audio, zaprezentowaliśmy potencjał Storytela jako partnera kreatywnego w miejscu, w którym nikt się tego nie spodziewał.
Strategia
Krok 1. Znalezienie platformy, aby trafić do wybranej grupy docelowej.
Krok 2. Znalezienie odpowiedniego touchpointu, by złapać ich uwagę.
Krok 3. Stworzenie kreacji, która nie tylko zaangażuje grupę docelową, ale i zaprezentuje możliwości Storytel.
Sposób realizacji
Zdecydowaliśmy się na partnerstwo z konkursem Innovation. Szukaliśmy najbardziej angażującego momentu w harmonogramie konkursu. Dodatkowo chcieliśmy znaleźć przestrzeń, którą w ramach partnerstwa mogliśmy usprawnić. Padło na moment ogłoszenia nominacji — moment, z którego uczyniliśmy nowy touchpoint.
Wiedzieliśmy, że chcemy stworzyć narrację będącą integralną częścią konkursu, więc musieliśmy wpisać się w koncept komunikacyjny edycji konkursu, który opierał się na kartach Tarota. Postanowiliśmy więc stworzyć spersonalizowaną audioopowieść, która będzie przedstawiała nominacje w konwencji wróżby.
Stworzyliśmy bazę danych złożoną z informacji o zgłaszających. Liczbie ich zgłoszeń z ostatnich dwóch edycji, liczbie zgłoszeń w stosunku do nominacji i nominacji w stosunku do nagród. Dla każdej z tych informacji stworzyliśmy po kilka wersji komunikatów napisanych tak, aby razem tworzyły sensowną opowieść. Dodatkowo powstały spersonalizowane komunikaty dedykowane poszczególnym zgłaszającym, po kilka wersji zwrotów na przekleństwa czy wreszcie na różne zachowania użytkownika, takie jak brak ruchu myszką czy wyjście poza okno przeglądarki. Materiał złożony z kilkudziesięciu tekstów utrzymanych w konwencji wróżby nagraliśmy w studiu Storytel. Całość zsynchronizowaliśmy ze stroną www. Tak powstał lekko złośliwy bot tarocista, któremu głos użyczył Filip Kosior. Na koniec każdy wynik skomentowany został odniesieniem do jednej z pozycji z serii Storytel Original.
Dzięki sprytnemu wykorzystaniu ogłoszenia nominacji jako touchpointu nie potrzebowaliśmy żadnego budżetu mediowego, aby dotrzeć do wszystkich zgłaszających pracę w konkursie oraz tych, którzy byli zaciekawieni wynikami konkurencji.
Rezultaty
Trafiliśmy do wszystkich podmiotów zgłaszających się do konkursu Innovation i do kilku tych, którzy chcieli pokibicować konkurencji. Tworząc unikalne doświadczenie oparte na interaktywnym audio, zaprezentowaliśmy potencjał Storytela jako partnera kreatywnego w miejscu, w którym nikt się tego nie spodziewał. Mamy też nadzieje, że udało nam się wnieść trochę humoru do konkursu odbywającego się w tak trudnych dla branży czasach.