Kategoria: Data Driven & Precision Marketing
- SREBRNA STATUETKA
Xiaomi Mi Electric Scooter 3
Klient: Xiaomi Technology (Polska)
Marka: Xiaomi Mi Electric Scooter 3
Zgłaszający: Neptis
Współzgłaszający: Mediacom Warszawa
Zespół:
Neptis: Artur Bińczyk, Jan Semmler
Mediacom: Edyta Talach-Więch, Monika Sałyga
Koncepcja kampanii
Kampania miała na celu precyzyjne dotarcie do potencjalnych klientów marki. Osób, które na co dzień poruszają się po największych aglomeracjach w Polsce. Miała zachęcić do zmiany samochodu na elektryczną hulajnogę, która doskonale sprawdzi się w zakorkowanych punktach miasta, dając oszczędność czasu, pieniędzy i środowiska.
Cele kampanii
Celem kampanii było dotarcie do kierowców, którzy mogą zastąpić auto elektryczną hulajnogą. Wybierają oni trasy do 25 km i przemieszczają się w godzinach szczytu w najbardziej zakorkowanych miejscach w 10 największym miastach Polski.
Wyzwanie
Klient jest jednym z wiodących producentów hulajnóg elektrycznych. Zależało mu na pokazaniu się w otoczeniu city mobility. W tym transportu publicznego, car sharingu, taxi/uber oraz dotarcie do kierowców samochodów osobowych, którzy mogą zastąpić auto alternatywną formą transportu, która da mu swobodę poruszania się, bez polegania na osobach/podmiotach drugich i trzecich. Grupę docelową stanowiły osoby poruszające się na krótkich trasach w największych miastach w Polsce połączone z potrzebą przemieszczania się w godzinach szczytu. Do pracy i z pracy. W aplikacji Yanosik sprawdziliśmy liczbę użytkowników, którzy w ostatnim analogicznym okresie (30 dni) wybierali trasy do 25 km w 10 największych miastach w Polsce i byli widziani w obszarach o największym natężeniu ruchu.
Strategia
1. Bazując na danych historycznych, sprawdziliśmy liczbę potencjalnych kierowców, którzy wybierają się autami w trasy nie dłuższe niż 25 km.
2. Bazując na danych pobieranych przez aplikację Yanosik, wyznaczyliśmy godziny i miejsca, które są najbardziej zakorkowane. Braliśmy pod uwagę 10 największych miast w Polsce: Warszawa, Trójmiasto (jako aglomeracja), Szczecin, Bydgoszcz, Poznań, Wrocław, Kraków, Łódź, Lublin, Białystok. Łącznie 137 miejsc.
3. Dane unikalnych użytkowników pokonujących jednorazowo trasy do 25 km nałożyliśmy na godziny szczytu (8:00–10:00 i 16:00–18:00) oraz najbardziej zakorkowane miejsca w 10 największych miastach w Polsce i uzyskaliśmy realny potencjał kierowców, do których powinna trafić reklama Xiaomi Mi Electric Scooter 3.
4. Napisaliśmy specjalny algorytm, który pozwalał na emisję reklamy dla kierowców, którzy znaleźli się w wyznaczonych obszarach o największym natężeniu ruchu w godzinach szczytu w celu umożliwieniu serwerom emisji reklamy także dla nich w real-time, czyli kiedy ich prędkość z ostatnich 3 minut jest większa niż 1 km/h, ale nie przekracza 5 km/h.
Kampania miała zachęcić do zmiany samochodu na elektryczną hulajnogę, która doskonale sprawdzi się w zakorkowanych punktach miasta.
Sposób realizacji
1. Kreacja
Do realizacji kampanii wykorzystaliśmy 3 standardowe formy reklamowe, które targetowaliśmy w niestandardowy sposób.
1) Ekran startowy aplikacji emitowaliśmy dla użytkowników, którzy w poprzedzającym kampanię analogicznym okresie (30 dni) spełniali następujące warunki: wyznaczali trasy nie dłuższe niż 25 km, byli mieszkańcami 10 największych miast w Polsce, byli widziani w obszarach o największym natężeniu ruchu w godzinach szczytu.
2) Baner geotargetowany emitowaliśmy dla użytkowników historycznych, którzy spełniali następujące warunki: wyznaczali trasy nie dłuższe niż 25 km, byli mieszkańcami 10 największych miast w Polsce, byli widziani w obszarach o największym natężeniu ruchu w godzinach szczytu. A także dla kierowców, którzy w godzinach między 8–10 rano i 16–18 po południu pojawili się w 137 wyznaczonych miejscach o największym natężeniu ruchu, a ich prędkość z ostatnich 3 minut mieściła się w przedziale między 1km/h a 5 km/h.
3) Kampania audio, realizowana w 137 punktach o największym natężeniu ruchu w godzinach szczytu, dla wszystkich kierowców, którzy pojawili się w tym czasie w obrębie działania kampanii audio.
2. Media mix
Do realizacji kampanii wykorzystaliśmy wyłącznie własną aplikację Yanosik.
3. Innowacje
Innowacje, których nie używamy standardowo w kampaniach reklamowych: algorytm serwujący reklamę dla kierowców w wyznaczonym obszarze, których prędkość spełniała wyznaczone kryteria.
Rezultaty
W trakcie kampanii reklamowej dotarliśmy do następującej liczby aktywnych użytkowników spełniających założenia kampanii:
● Ekran startowy zobaczyło ponad 800 tys. unikalnych użytkowników.
● Kampania banerowa dotarła do 800 tys. unikalnych użytkowników.
● Średnia prędkość, przy jakiej użytkownicy klikami w banery, to 5,06 km/h.
● Z komunikatem audio spotkało się ponad 240 tys. unikalnych użytkowników.
Podsumowanie
Kampania pokazała, w jaki sposób można znaleźć miejsca styku z grupą docelową, która może zastąpić jej standardowe środki lokomocji służące do podróży z pracy i do pracy, na elektryczną alternatywę oferowaną przez markę Xiaomi.