Kategoria: Limited Budget
Sprytne kampanie, w których liczy się pomysł, a nie budżet. To zarówno pomysły, które w niebanalny sposób są zaadaptowane na cyfrowych punktach styku konsumenta z marką, jak i projekty, które przy wykorzystaniu nowoczesnych, wręcz eksperymentalnych rozwiązań i technologii, trafiają w punkt przy ograniczonym budżecie. Sponsor kategorii
Nagrodzone kampanie:
  • SREBRNA STATUETKA

Dorośliśmy do adopcji… zwierzaków

Klient: ING Bank Śląski 

Produkt: Konto Mobi dla nastolatków

Zgłaszający: MOSQI.TO

Zespół: 

MOSQI.TO: Tomasz Soluch, Maciej Wiśniewski, Adam Rżanek, Bartłomiej Sulerz, Magdalena Szmidt 

ING Bank Śląski: Magdalena Horzela, Łukasz Król, Izabela Zięba-Praszkiewicz

Koncepcja kampanii

W czasie pandemii polskie rodziny adoptowały ponad 100 000 zwierzaków1. Z badań wynika, że 48% gospodarstw domowych ma psa, a 80% respondentów wierzy, że dzieci powinny wychowywać się wśród zwierząt2.  

Postanowiliśmy wesprzeć każdą ze stron tego procesu: dzieciaki, rodziców, no i zwierzęta. Miał nam w tym pomóc poradnik adopcyjny, dla wszystkich którzy mają zwierzaka z adopcji albo o nim marzą. 

Kampania była oryginalnym pomysłem agencji.

Cele kampanii

Przybliżyć ING Bank Śląski Młodym (13–17) i najlepiej otworzyć im konta Mobi.

Oddać w ich ręce pierwszą, a przez to najważniejszą kartę płatniczą. 

Zrobić „coś pozytywnego”, co jednocześnie wesprze dzieci i rodziców w ważnych rodzinnych decyzjach.

Wyzwanie

ING Bank Śląski do niedawna był postrzegany jako bank „moich starych”. Tymczasem naszym zadaniem było dotrzeć do nastolatków z możliwie pozytywnym przekazem. 

Strategia

Dzieci i rodzice boją się wyzwań związanych z nowym członkiem rodziny, mają wiele pytań, na które nikt im nie odpowiada. Postanowiliśmy pomóc – zbierając pytania od nich na platformach, na których czują się swobodnie i udzielając im odpowiedzi. 

Sposób realizacji

Jeśli mówić do młodych, to głównie na TikToku…

Do akcji zaprosiliśmy 3 tiktokerów, którzy mają „zajawkę na zwierzęta”. Równolegle akcję wspierała merytorycznie właścicielka najbardziej znanego pudla w Polsce w kanałach „Psich Sucharków”. 

1. Kreacja

Kreacje tworzyli wspólnie z nami influencerzy. Nie ingerowaliśmy, tylko czuwaliśmy nad tym, co powstaje. Każdy z nich opublikował od 3 do 4 postów lub tiktoków. 

Produktem końcowym był całkiem poważny poradnik adopcyjny. 

Istotnym elementem aktywacji było również zaprojektowanie, a następnie wybór kart, które miały być dostępne wraz z kontem.

Karty były wybierane przez Młodych w głosowaniu. Ostatecznie w ING dostępne są 4 karty z pieskami, kotami, alpakami oraz kundelkiem.

2. Media mix 

100% budżetu zostało wydane w digitalu i było przeznaczone na wsparcie akcji w kanałach infuencerów. Dodatkowym wsparciem była obecność w kanałach własnych ING Banku Śląskiego (Instagram, Facebook, YouTube).

Rezultaty

Karta z pieskami stała się nr 1 wśród kart dla Młodych w wieku 13–17. Miała być tylko kartą do miesięcznego DROP‑u, tymczasem utrzymuje się na podium już wiele miesięcy. Podczas akcji tę kartę dzieci wybierały chętniej niż inne.

Sprzedano blisko 40% kont Mobi więcej w czasie trwania akcji. 

Debiut ING na TikToku obejrzano 2 000 000 razy (163 dni), a wciągu 24 godzin od zapowiedzi na TikToku zebraliśmy ponad 650 pytań. 

Przewodnik na YouTubie obejrzano ponad 44 000 razy (bez komercyjnej kampanii). 

Podsumowanie

Kampania ośmieliła dzieciaki do bliższej znajomości z ING.

Czas trwania kampanii 

Sierpień 2021

 

1 Raport roczny Głównego Lekarza Weterynarii
2 Badanie „TNS Zwierzęta w polskich domach” przeprowadzono w 2017 roku na grupie 1 000 Polaków powyżej 15. roku życia