Kategoria: Limited Budget
- SREBRNA STATUETKA
Dorośliśmy do adopcji… zwierzaków
Klient: ING Bank Śląski
Produkt: Konto Mobi dla nastolatków
Zgłaszający: MOSQI.TO
Zespół:
MOSQI.TO: Tomasz Soluch, Maciej Wiśniewski, Adam Rżanek, Bartłomiej Sulerz, Magdalena Szmidt
ING Bank Śląski: Magdalena Horzela, Łukasz Król, Izabela Zięba-Praszkiewicz

Koncepcja kampanii
W czasie pandemii polskie rodziny adoptowały ponad 100 000 zwierzaków1. Z badań wynika, że 48% gospodarstw domowych ma psa, a 80% respondentów wierzy, że dzieci powinny wychowywać się wśród zwierząt2.
Postanowiliśmy wesprzeć każdą ze stron tego procesu: dzieciaki, rodziców, no i zwierzęta. Miał nam w tym pomóc poradnik adopcyjny, dla wszystkich którzy mają zwierzaka z adopcji albo o nim marzą.
Kampania była oryginalnym pomysłem agencji.
Cele kampanii
● Przybliżyć ING Bank Śląski Młodym (13–17) i najlepiej otworzyć im konta Mobi.
● Oddać w ich ręce pierwszą, a przez to najważniejszą kartę płatniczą.
● Zrobić „coś pozytywnego”, co jednocześnie wesprze dzieci i rodziców w ważnych rodzinnych decyzjach.
Wyzwanie
ING Bank Śląski do niedawna był postrzegany jako bank „moich starych”. Tymczasem naszym zadaniem było dotrzeć do nastolatków z możliwie pozytywnym przekazem.
Strategia
Dzieci i rodzice boją się wyzwań związanych z nowym członkiem rodziny, mają wiele pytań, na które nikt im nie odpowiada. Postanowiliśmy pomóc – zbierając pytania od nich na platformach, na których czują się swobodnie i udzielając im odpowiedzi.
Sposób realizacji
Jeśli mówić do młodych, to głównie na TikToku…
Do akcji zaprosiliśmy 3 tiktokerów, którzy mają „zajawkę na zwierzęta”. Równolegle akcję wspierała merytorycznie właścicielka najbardziej znanego pudla w Polsce w kanałach „Psich Sucharków”.
1. Kreacja
Kreacje tworzyli wspólnie z nami influencerzy. Nie ingerowaliśmy, tylko czuwaliśmy nad tym, co powstaje. Każdy z nich opublikował od 3 do 4 postów lub tiktoków.
Produktem końcowym był całkiem poważny poradnik adopcyjny.
Istotnym elementem aktywacji było również zaprojektowanie, a następnie wybór kart, które miały być dostępne wraz z kontem.
Karty były wybierane przez Młodych w głosowaniu. Ostatecznie w ING dostępne są 4 karty z pieskami, kotami, alpakami oraz kundelkiem.
2. Media mix
100% budżetu zostało wydane w digitalu i było przeznaczone na wsparcie akcji w kanałach infuencerów. Dodatkowym wsparciem była obecność w kanałach własnych ING Banku Śląskiego (Instagram, Facebook, YouTube).
Rezultaty
Karta z pieskami stała się nr 1 wśród kart dla Młodych w wieku 13–17. Miała być tylko kartą do miesięcznego DROP‑u, tymczasem utrzymuje się na podium już wiele miesięcy. Podczas akcji tę kartę dzieci wybierały chętniej niż inne.
Sprzedano blisko 40% kont Mobi więcej w czasie trwania akcji.
Debiut ING na TikToku obejrzano 2 000 000 razy (163 dni), a wciągu 24 godzin od zapowiedzi na TikToku zebraliśmy ponad 650 pytań.
Przewodnik na YouTubie obejrzano ponad 44 000 razy (bez komercyjnej kampanii).
Podsumowanie
Kampania ośmieliła dzieciaki do bliższej znajomości z ING.
Czas trwania kampanii
Sierpień 2021
1 Raport roczny Głównego Lekarza Weterynarii
2 Badanie „TNS Zwierzęta w polskich domach” przeprowadzono w 2017 roku na grupie 1 000 Polaków powyżej 15. roku życia