Kategoria: Performance Marketing
Nagrodzone kampanie: |
- WYRÓŻNIENIE
Idzie burza, nadchodzi Thor w Cinema City
Klient: Cinema City Polska
Marka: Thor
Zgłaszający: Feeders Agency
Zespół:
Cinema City: Katarzyna Opertowska, Iwona Marczewska
Feeders Agency: Jakub Sagan, Barbara Kropidłowska, Julia Coganianu, Anna Królewicz, Małgorzata Działa, Anna Pasić
Koncepcja kampanii
Dzięki kontekstowemu podejściu do działań performance (warunki pogodowe oraz lokalizacja odbiorców) zrealizowaliśmy kampanię promującą seanse filmu „Thor: Miłość i grom” w Cinema City. W zależności od tego, czy na danym obszarze panuje burza czy świeci słońce – odbiorcy widzieli inne rodzaje kreacji.
Cele kampanii
Celem kampanii było jak najszersze dotarcie z komunikatem o seansach nowego Thora w Cinema City. Budując awareness i tworząc wyróżnialną komunikację, mogliśmy zawalczyć o większy market share na rynku multipleksów (czyli sprzedaż biletów).
Wyzwanie
Stworzenie wyróżnialnej komunikacji wokół megapremiery, jaką jest „Thor: Miłość i grom”. Każda kolejna część Thora gromadziła więcej widzów w kinach, a nam zależało, by jak największa ich część obejrzała film w Cinema City. Tworząc komunikację wokół tego typu premier, największym wyzwaniem jest stworzenie reklamy, która świat danego filmu linkuje z kinem. Chodzi o to, by nie stworzyć komunikacji promującej sam film, tylko zlinkować świat Thora i Cinema City. Dodatkowo kina, które decydują się na najbardziej wyróżnialne podejście do komunikacji danych tytułów, zyskują na koniec najwięcej widzów.
Strategia
Premiera filmu „Thor: Miłość i grom” odbyła się 8 lipca. Niemniej nasze działania budujące hype wokół nowego filmu MCU budowaliśmy już od końca maja na profilach social media Cinema City. Tworzyliśmy memy, wrzucaliśmy nowinki ze świata filmu. Widząc, jak duże jest zaangażowanie tym tytułem na naszych kanałach, postanowiliśmy zrobić coś więcej i jeszcze lepiej związać świat filmu ze światem kina. Lipiec w Polsce wg danych meteorologicznych jest miesiącem z największą ilością opadów i burz. Z drugiej strony mamy Thora, boga piorunów, który wykorzystuje swoją moc do walki ze złem. Naszym założeniem było połączenie tych dwóch faktów w jednej komunikacji i w razie burzy czy letnich upałów skierowanie odbiorców do zadaszonych i klimatyzowanych sal Cinema City.
Sposób realizacji
Stworzyliśmy targetowane kreacje, które rotowały w zależności od panującej na danym obszarze pogody. „Nadchodzi burza, bóg piorunów przybywa. Zobacz go na własne oczy w Cinema City!” – to kreacja, która pojawiała się, gdy nadchodziły opady lub burza. „Słoneczna pogoda, bóg piorunów relaksuje się. Ty też zrelaksuj się w Cinema City!” – to kreacja, która była wyświetlana w trakcie słonecznej pogody. Nasz pomysł miał pokonać barierę tzw. „banner blindness”, ponieważ przekaz był w 100% dostosowany do użytkownika, który był na danej stronie. Dodatkowo kreacje pokazywały zalety oglądania filmu w Cinema City. Wsparcie mediowe ruszyło pod koniec czerwca, by zbudować jak największe dotarcie przed premierą Thora.
Stworzyliśmy targetowane kreacje, które rotowały w zależności od panującej na danym obszarze pogody.
Rezultaty
KPI 985 tys. wyświetleń został zrealizowany w niemal 100%. Kreatywne podejście do promocji filmu i odważna decyzja klienta, by zamiast standardowej komunikacji premierowej zdecydować się na innowacje, przyniosła Cinema City największy market share wśród wszystkich multipleksów na polskim rynku – wynosił on aż 39%. Osiągnęliśmy zatem zakładany cel budowania awarenessu i skierowania jak największej liczby widzów do Cinema City.
Podsumowanie
Performance marketing nie musi być nudny! Wykorzystując dostępne technologie dotarcia do odbiorców i format display, można w kreatywny sposób sprzedać nawet boga piorunów.
Czas trwania kampanii
Maj – lipiec 2022