Kategoria: Commerce
Kampanie, które w innowacyjny sposób podchodzą do zakupów cyfrowych, oferując kupującemu wyjątkowe doświadczenie zakupowe. Nowe modele biznesowe tworzące unikalną wartość dla konsumenta, optymalizację ścieżki konsumenta zwiększającą zarówno jego zaangażowanie, jak i działania łączące rozwiązania cyfrowe ze sprzedażą offline. |
Nagrodzone kampanie: |
- WYRÓŻNIENIE
Zwrot o Pomoc
Klient: Answear.com, Można Zwariować
Zgłaszający: Feeders Agency
Zespół:
Feeders Agency: Łukasz Szczybelski, Jakub Sagan, Olek Malinowski, Julia Coganianu, Monika Braksal, Bodo Kaniewski, Paweł Szlęk, Joanna Sagan, Adam Sierociński, Zuzanka Gałczyńska, Magda Trzebieniak, Vladi Kravets, Zuzanna Mielczarska, Basia Kropidłowska
Można Zwariować: Cleo Ćwiek, Ania Cyklińska
Answear.com: Anna Szwec, Anna Maria Kobiela, Katarzyna Kaczmarczyk
Dbanie o swój dobrostan psychiczny, zwłaszcza po latach pandemii, jest jedną z najbardziej palących kwestii. Answear.com jako jeden z pierwszy e‑commerce’ów modowych poruszył ten temat, co przełożyło się na liczne „Zwroty o Pomoc”.
Cele kampanii
Celem było działanie CSR na rzeczy pomocy psychologicznej i dalsze budowanie wizerunku marki answear.com w duchu nowego pozycjonowania „lifespiration starts here” (inspirowanie do dbania o swój dobrostan psychiczny również zawiera się pod pojęciem „lifespiracji”).
Wyzwanie
25% osób w Polsce1 w czasie dorosłego życia miała, ma lub będzie mieć jakąś formę zaburzeń psychicznych. Wiele z nich nie wie, jak prosić o pomoc.
Strategia
Polki i Polacy często korzystają z zakupów jako sposobu radzenia sobie z emocjami. Produkty zwracają, korzystając z formularza zwrotu, a co zrobić z emocjami?
Celem było działanie CSR na rzeczy pomocy psychologicznej i dalsze budowanie wizerunku marki answear.com w duchu nowego pozycjonowania „lifespiration starts here”.
Sposób realizacji
1. Kreacja
W Światowy Dzień Walki z Depresją zamówienia z answear.com zostały wysłane w innej, dedykowanej przesyłce. Wykorzystując naturalny UX paczek e‑commerce, umieściliśmy dodatkowy formularz zwrotu. Tym razem był to „Zwrot o Pomoc”. Każdy, kto z niego skorzystał, dostawał dostęp do darmowej pomocy psychologicznej oraz materiałów przygotowanych przez specjalistki i specjalistów z fundacji Można Zwariować.
2. Media Mix
Dedykowana przesyłka, ulotki (Zwrot o Pomoc), strona www, materiały edukacyjne od specjalistek i specjalistów z fundacji Można Zwariować, wsparcie influencerów.
3. Innowacje
W ciągu zaledwie 3 dni do osób zamawiających z answear.com trafiło ponad 7 500 paczek z dostępem do darmowej pomocy psychologicznej oraz materiałów edukacyjnych przygotowanych przez specjalistki i specjalistów z fundacji Można Zwariować. Materiały były wyświetlone ponad 10 mln razy i przełożyły się na liczne zwroty o pomoc do osób zawodowo zajmujących się wsparciem psychologicznmy. Answear.com już planuje kolejną odsłonę kampanii.
1 Dane wg badania przeprowadzonego przez Instytut Psychiatrii i Neurologii (IPiN)