Kategoria: Commerce
Kampanie, które w innowacyjny sposób podchodzą do zakupów cyfrowych, oferując kupującemu wyjątkowe doświadczenie zakupowe. Nowe modele biznesowe tworzące unikalną wartość dla konsumenta, optymalizację ścieżki konsumenta zwiększającą zarówno jego zaangażowanie, jak i działania łączące rozwiązania cyfrowe ze sprzedażą offline.

Nagrodzone kampanie:

  • WYRÓŻNIENIE

Zwrot o Pomoc

Klient: Answear.com, Można Zwariować

Zgłaszający: Feeders Agency

Zespół: 

Feeders Agency: Łukasz Szczybelski, Jakub Sagan, Olek Malinowski, Julia Coganianu, Monika Braksal, Bodo Kaniewski, Paweł Szlęk, Joanna Sagan, Adam Sierociński, Zuzanka Gałczyńska, Magda Trzebieniak, Vladi Kravets, Zuzanna Mielczarska, Basia Kropidłowska

Można Zwariować: Cleo Ćwiek, Ania Cyklińska

Answear.com: Anna Szwec, Anna Maria Kobiela, Katarzyna Kaczmarczyk

Dbanie o swój dobrostan psychiczny, zwłaszcza po latach pandemii, jest jedną z najbardziej palących kwestii. Answear.com jako jeden z pierwszy e‑commerce’ów modowych poruszył ten temat, co przełożyło się na liczne „Zwroty o Pomoc”. 

Cele kampanii

Celem było działanie CSR na rzeczy pomocy psychologicznej i dalsze budowanie wizerunku marki answear.com w duchu nowego pozycjonowania „lifespiration starts here” (inspirowanie do dbania o swój dobrostan psychiczny również zawiera się pod pojęciem „lifespiracji”). 

Wyzwanie

25% osób w Polsce1 w czasie dorosłego życia miała, ma lub będzie mieć jakąś formę zaburzeń psychicznych. Wiele z nich nie wie, jak prosić o pomoc. 

Strategia

Polki i Polacy często korzystają z zakupów jako sposobu radzenia sobie z emocjami. Produkty zwracają, korzystając z formularza zwrotu, a co zrobić z emocjami?

Celem było działanie CSR na rzeczy pomocy psychologicznej i dalsze budowanie wizerunku marki answear.com w duchu nowego pozycjonowania „lifespiration starts here”. 

Sposób realizacji

1. Kreacja

W Światowy Dzień Walki z Depresją zamówienia z answear.com zostały wysłane w innej, dedykowanej przesyłce. Wykorzystując naturalny UX paczek e‑commerce, umieściliśmy dodatkowy formularz zwrotu. Tym razem był to „Zwrot o Pomoc”. Każdy, kto z niego skorzystał, dostawał dostęp do darmowej pomocy psychologicznej oraz materiałów przygotowanych przez specjalistki i specjalistów z fundacji Można Zwariować.

2. Media Mix

Dedykowana przesyłka, ulotki (Zwrot o Pomoc), strona www, materiały edukacyjne od specjalistek i specjalistów z fundacji Można Zwariować, wsparcie influencerów.

3. Innowacje

W ciągu zaledwie 3 dni do osób zamawiających z answear.com trafiło ponad 7 500 paczek z dostępem do darmowej pomocy psychologicznej oraz materiałów edukacyjnych przygotowanych przez specjalistki i specjalistów z fundacji Można Zwariować. Materiały były wyświetlone ponad 10 mln razy i przełożyły się na liczne zwroty o pomoc do osób zawodowo zajmujących się wsparciem psychologicznmy. Answear.com już planuje kolejną odsłonę kampanii. 

1 Dane wg badania przeprowadzonego przez Instytut Psychiatrii i Neurologii (IPiN)