Casebook MIXX Awards 2024

Poznaj case studies
najlepszych kampanii digital 2024

Rozwiń kategorie konkursu, aby zobaczyć nagrodzone kampanie:
Artificial Intelligence
Best Use of Social Media
Nagradzamy kampanie w mediach społecznościowych, które wykraczają poza standardowe ramy komunikacji i sprzedaży. Liczy się dla nas autentyczne zaangażowanie społeczności i umiejętność wykorzystania unikalnego charakteru każdej platformy. |
Nagrodzone kampanie: |
Brand Awareness and Positioning
Commerce
Nagradzamy niestandardowe podejście do e‑handlu, które tworzy wyjątkowe doświadczenia zakupowe i łączy świat online z offline. Szukamy rozwiązań, które nie tylko ułatwiają zakupy, ale czynią je fascynującą przygodą. |
Nagrodzone kampanie: |
Consumer Experience
Content Marketing
Data Driven & Precision Marketing
Digital Public Relations
Nagradzamy organiczne działania PR w przestrzeni online, które strategicznie budują zasięg i wizerunek marki. Kluczowa jest umiejętność kreowania autentycznego dialogu i budowania zaufania w cyfrowym świecie. |
Nagrodzone kampanie: |
Games & eSport
Innovation Solution
Rozwiązania, produkty oraz technologie wykraczające poza powszechnie stosowane w Polsce modele działań w digital marketingu. Doceniamy nie tylko innowacyjność realizacji, ale także dopasowanie do strategii działań online i realizację założonych dla niej celów. |
Nagrodzone kampanie: |
Launch
Nagradzamy przełomowe kampanie digital towarzyszące wprowadzaniu nowości na rynek. Szukamy projektów, które nie tylko informują o nowościach, ale kreują wokół nich autentyczny buzz i pożądanie. |
Nagrodzone kampanie: |
Limited Budget
Sprytne kampanie, w których liczy się pomysł, a nie budżet. To zarówno pomysły, które w niebanalny sposób są zaadaptowane na cyfrowych punktach styku konsumenta z marką, jak i projekty, które przy wykorzystaniu nowoczesnych, wręcz eksperymentalnych rozwiązań i technologii, trafiają w punkt przy ograniczonym budżecie. |
Nagrodzone kampanie: |
Mixx for Good Purpose
Offline Digitizing
Online Marketing with Influencer
Nagradzamy kampanie, w których influencer jest nie tylko twarzą, ale kluczem do sukcesu. Doceniamy projekty, gdzie autentyczność i naturalność współpracy przekłada się na realne rezultaty biznesowe. |
Nagrodzone kampanie: |
Performance Marketing
Best in Show
Tytuł Best in Show w IAB MIXX Awards 2024 otrzymała kampania, która uzyskała największą liczbę punktów za nagrody w kategoriach konkursowych i minimum jedną złotą statuetkę. |
Nagrody za dokonania
Nagrody za działania, które stanowią drogowskaz dla branży i podnoszą poprzeczkę w dziedzinie marketingu interaktywnego. |
Nagrody: |
Słowo o Casebooku 2024
2024 był dla nas rokiem podsumowań. Jako IAB Polska obchodziliśmy 25-lecie istnienia – taka rocznica to dobra okazja do przyjrzenia się przemianom, jakie dokonały się w tym czasie w reklamie cyfrowej i całym ekosystemie digitalowym. A było ich naprawdę wiele. Wystarczy tylko porównać pierwsze reklamy online – czarne, statyczne bannery z call to action z 1994 roku i dzisiejsze rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję, które są już codziennością marek i marketerów w każdej niemal branży. Digital dziś to nie dodatek do marketingu, ale jego główny motor, który już dawno przekroczył Rubikon połowy wydatków na działania reklamowe. I taki obraz rynku marketingu online zobaczyliśmy w zgłoszeniach do konkursu IAB MIXX Awards 2024 – rozwojowi technologicznemu towarzyszą coraz bardziej kreatywne formy przekazu, które w sposób przemyślany dopasowane są do grupy docelowej.
Tegoroczny konkurs wyraźnie pokazał, że szeroko pojęty digital marketing rozwija się w kierunku, który przynosi satysfakcję. Wyróżnione kampanie stawiają nie tylko na tak ważne zagadnienia jak odpowiedzialność branży, uwzględnianie istotnych społecznie tematów czy jakość reklamy cyfrowej, ale też na odważne i nieszablonowe podejście do wykorzystywanych narzędzi, z dominującym w wielu przypadkach wpływem AI.
Obserwujemy, że marki coraz częściej podejmują w swoich kampaniach tematy, które dotychczas nie pojawiały się w komunikacji. Szeroko pojęta edukacja społeczna, zdrowotna, historyczna czy dotycząca praw obywatelskich, inkluzywnoć oraz cyberbezpieczeństwo to zagadnienia, których pojawienie się w konkursie cieszy podwójnie. Z jednej strony są one potwierdzeniem dojrzałości branży, z drugiej – pokazują, że efektywność ma różne „indeksy”, za którymi stoi trafne zdefiniowanie wyzwań współczesnego świata i przygotowanie do tego, co przed nami.
Jako Zarząd IAB Polska z ogromną satysfakcją przekazujemy w Wasze ręce Casebook MIXX Awards 2024. 55 nagrodzonych kampanii w 16 kategoriach to kwintesencja tej zmiany, którą jako organizacja obserwujemy już od 25 lat.
Bardzo dziękujemy Jury konkursu, które zaangażowało czas i podzieliło się swoim doświadczeniem, aby wyłonić i pokazać takie działania, które udowadniają, że kreatywność oraz odpowiedzialność nie tylko za wynik biznesowy może przełożyć się na spójną wizję marki przyszłości.
Jesteśmy przekonani, że zaprezentowane w Casebooku projekty nie tylko napawają optymizmem co do rozwoju naszej branży, ale również zainspirują firmy do szukania rozwiązań zarówno skutecznych, jak i etycznych.
Włodzimiez Schmidt i Robert Wielgo, Zarząd IAB Polska
MIXX Awards w 2024 roku to 155 zgłoszeń do konkursu, 66 jurorów oraz 55 nagród, w tym 5 złotych statuetek. O wyróżnienia walczyły najlepsze kampanie w Polsce, a my – jurorzy – docenialiśmy przede wszystkim synergię między czterema elementami: strategią, kreacją, wykonaniem i wykorzystaniem mediów oraz rezultatami i ROI.
Jakie było hasło przewodnie tegorocznych obrad?
Spójność i jeszcze raz spójność – wyróżnione kampanie łączy przede wszystkim moc synergii oraz wysoki poziom realizacji w każdym z czterech obszarów. Digitalowym marzeniem jurora jest kampania bazująca na mocnych insightach, z wybitną kreacją reklamową wynikającą wprost ze strategii i innowacyjnym podejściem do planowania mediów – oraz żeby to wszystko miało jeszcze odzwierciedlenie w wynikach. Takich perełek szukaliśmy… I ku naszej uciesze – znaleźliśmy je!
Czerpaliśmy satysfakcję z czytania zgłoszeń, przy których nasze digitalowe serca biły szybciej, kreatywne oczy otwierały się jeszcze szerzej, marketingowa intuicja podpowiadała coraz głośniej „mamy to!”, a analityczny umysł pracował na jeszcze wyższych obrotach.
Kampanie, które wywołały te emocje, zostały wyróżnione złotą statuetką, my zaś poniżej przedstawiamy kilka kluczowych wniosków (a także stawiamy kilka pytań).
Czy w 2024 roku AI zdominowała marketingowy dyskurs w kontekście nagród MIXX Awards?
I tak, i nie. Choć kategoria „Sztuczna Inteligencja” pojawiła się po raz drugi, to nagrodę Best in Show otrzymała kampania, która triumfowała nie tylko w tej kategorii. Jest to projekt „Saving The Voice Of The Ghetto”, zrealizowany dla Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN przez Saatchi & Saatchi, Prodigious, MSL Group oraz Leo Burnett. W kampanii tej wykorzystano sztuczną inteligencję w celu połączenia przeszłości z teraźniejszością – a wszystko po to, aby zachować dziedzictwo kulturowe. AI stała się technologiczną osią projektu, ale została użyta w sposób niezwykle poruszający, zapewniając odbiorcom unikatowe doświadczenie. Czy w przyszłym roku zobaczymy więcej takich projektów, gdzie sztuczna inteligencja nie będzie jedynie technologicznym wytrychem, ale kreatywnie wkomponowanym w szerszy kontekst narzędziem?
Czy influencerzy odchodzą do (BA)roku?
Nie! Kampanie z wykorzystaniem influencerów mają się bardzo dobrze, a twórcy contentu nigdzie się nie wybierają – i będą stałym elementem kampanii digitalowych, w jeszcze bardziej kreatywny sposób podbijając serca użytkowników w social mediach. Kampania serialu „1670” dla Netfliksa jest tego najlepszym przykładem. Skutecznie wykorzystano w niej influencer marketing, łącząc rozrywkę i humor, tworząc unikatowy mix i dowożąc imponujące wyniki. Silnie rozwijająca się creator economy odgrywa kluczową rolę w rozwoju branży digital, wciąż podnosząc poprzeczkę w kontekście kreatywności i innowacyjności.
Skuteczne docieranie do młodej grupy docelowej – czy marki na stałe zamieszkały w Robloksie?
Wszystko wskazuje na to, że tak. Kolejny rok z rzędu marki z powodzeniem pokazują, jak budować świat w Robloksie oraz tworzyć nowe aktywacje, które łączą w sobie edukację i rozrywkę, a przy tym są angażujące dla grupy docelowej. Dlatego też doceniliśmy konsekwencję marki ING w tym obszarze. Miasto ING w Robloksie to kampania „Nie daj się wkręcić w sieci” przeprowadzona dla ING Bank Śląski, zrealizowana przez GONG, MediaHub, ING Bank Śląski i Game Changer. Projekt ten zdobył nagrody we wszystkich trzech kategoriach, w których był nominowany. Pokazuje to, jak ważne jest angażowanie młodszych odbiorców oraz zrozumienie potrzeb pokolenia Z i Alpha. Czy jesteśmy jednak gotowi na pokolenie Beta?
W branży, o branży i dla branży – czy jesteśmy w stanie zdobyć się na autorefleksję?
Jak najbardziej tak! Pozwolę sobie na krótką dygresję. Gdy film „Artysta” zdobył Oscara za najlepszy obraz 2012 roku, mówiło się, że jury Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej doceniło go właśnie za to, że stał się hołdem dla historii klasycznego kina. W przypadku tegorocznych MIXX-ów widzę podobną analogię. Czy branża lubi kampanie o samej sobie? „Przetargowe BINGO” – kampania Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, zrealizowana przez Mindshare Polska, zdobyła dwie statuetki. Odpowiedź na to pytanie jest więc prosta. Jesteśmy gotowi na autorefleksję, otwarty dialog i transparentność. Czy podobne kampanie jurorzy będą mieli szansę oceniać w kolejnych latach?
Adrianna Kubik Przewodnicząca Jury IAB MIXX Awards 2024, Board Member & Business Director, They Digital