Casebook MIXX Awards 2024

Poznaj case studies
najlepszych kampanii digital 2024

Rozwiń kategorie konkursu, aby zobaczyć nagrodzone kampanie:

Artificial Intelligence

Odkrywamy kampanie wykorzystujące potencjał AI do tworzenia innowacyjnych doświadczeń konsumenckich, od zaawansowanej personalizacji po kreatywne zastosowania technologii text-to-everything. Szczególnie doceniamy projekty, które przełamują schematy i pokazują, że sztuczna inteligencja może być źródłem autentycznej wartości dla użytkownika. Sponsor kategorii
Nagrodzone kampanie:

Best Use of Social Media

Nagradzamy kampanie w mediach społecznościowych, które wykraczają poza standardowe ramy komunikacji i sprzedaży. Liczy się dla nas autentyczne zaangażowanie społeczności i umiejętność wykorzystania unikalnego charakteru każdej platformy.

Nagrodzone kampanie:

Brand Awareness and Positioning

Doceniamy wielokanałowe kampanie digital-first, które budują świadomość marki w sposób spójny i synergiczny. Kluczowa jest umiejętność stworzenia komunikacji, która nie tylko zapada w pamięć, ale też buduje trwałe relacje z odbiorcami. Sponsor kategorii
Nagrodzone kampanie:

Commerce

Nagradzamy niestandardowe podejście do e‑handlu, które tworzy wyjątkowe doświadczenia zakupowe i łączy świat online z offline. Szukamy rozwiązań, które nie tylko ułatwiają zakupy, ale czynią je fascynującą przygodą.
Nagrodzone kampanie:

Consumer Experience

Wyróżniamy kampanie, które tworzą unikalne cyfrowe doświadczenia klienta niemożliwe do zrealizowania w tradycyjnych mediach. Szukamy projektów, które zachwycają intuicyjnością i innowacyjnością na każdym etapie customer journey. Sponsor kategorii

Nagrodzone kampanie:

 

Content Marketing

Doceniamy kampanie, w których rządzi content – oparty na insightach konsumenckich i mistrzowsko opowiedziany w każdym punkcie styku z odbiorcą. Doceniamy historie, które nie tylko przyciągają uwagę, ale budują autentyczne zaangażowanie i lojalność wobec marki. Sponsor kategorii
Nagrodzone kampanie:

Data Driven & Precision Marketing

Szukamy kampanii, gdzie dane i ich kreatywna interpretacja są fundamentem sukcesu i źródłem innowacji. Doceniamy projekty, które przekształcają liczby w spersonalizowane doświadczenia. Sponsor kategorii

Nagrodzone kampanie:

Digital Public Relations

Nagradzamy organiczne działania PR w przestrzeni online, które strategicznie budują zasięg i wizerunek marki. Kluczowa jest umiejętność kreowania autentycznego dialogu i budowania zaufania w cyfrowym świecie.

Nagrodzone kampanie:

Games & eSport

Doceniamy kampanie, które niestandardowo wykorzystują potencjał gamingu i e‑sportu w komunikacji z graczami. Szukamy projektów, które nie tylko mówią językiem graczy, ale rzeczywiście stają się częścią ich świata. Sponsor kategorii

Nagrodzone kampanie:

Innovation Solution

Rozwiązania, produkty oraz technologie wykraczające poza powszechnie stosowane w Polsce modele działań w digital marketingu. Doceniamy nie tylko innowacyjność realizacji, ale także dopasowanie do strategii działań online i realizację założonych dla niej celów.

Nagrodzone kampanie:

Launch

Nagradzamy przełomowe kampanie digital towarzyszące wprowadzaniu nowości na rynek. Szukamy projektów, które nie tylko informują o nowościach, ale kreują wokół nich autentyczny buzz i pożądanie.
Nagrodzone kampanie:

Limited Budget

Sprytne kampanie, w których liczy się pomysł, a nie budżet. To zarówno pomysły, które w niebanalny sposób są zaadaptowane na cyfrowych punktach styku konsumenta z marką, jak i projekty, które przy wykorzystaniu nowoczesnych, wręcz eksperymentalnych rozwiązań i technologii, trafiają w punkt przy ograniczonym budżecie.

Nagrodzone kampanie:

Mixx for Good Purpose

Wyróżniamy kampanie digital, które inspirują do działań prospołecznych. Szukamy projektów, które poruszają ważne tematy i skutecznie mobilizują do realnych działań na rzecz lepszego świata.  Sponsor kategorii
Nagrodzone kampanie:

Offline Digitizing

Doceniamy kampanie mistrzowsko łączące światy offline i online w spójną, angażującą całość. Szukamy projektów, które zacierają granice między rzeczywistością fizyczną a cyfrową, tworząc nową jakość w komunikacji marki. Sponsor kategorii
Nagrodzone kampanie:

Online Marketing with Influencer

Nagradzamy kampanie, w których influencer jest nie tylko twarzą, ale kluczem do sukcesu. Doceniamy projekty, gdzie autentyczność i naturalność współpracy przekłada się na realne rezultaty biznesowe. 

Nagrodzone kampanie:

Performance Marketing

Szukamy kampanii nastawionych na konwersję, gdzie każdy element pracuje na mierzalne wyniki sprzedażowe. Doceniamy projekty, które łączą skuteczność z kreatywnością, udowadniając, że performance marketing może być sztuką. Sponsor kategorii
Nagrodzone kampanie:

Best in Show

Tytuł Best in Show w IAB MIXX Awards 2024 otrzymała kampania, która uzyskała największą liczbę punktów za nagrody w kategoriach konkursowych i minimum jedną złotą statuetkę.

Nagrody za dokonania

Nagrody za działania, które stanowią drogowskaz dla branży i podnoszą poprzeczkę w dziedzinie marketingu interaktywnego.

Nagrody:

Słowo o Casebooku 2024

2024 był dla nas rokiem podsumowań. Jako IAB Polska obchodziliśmy 25-lecie istnienia – taka rocznica to dobra okazja do przyjrzenia się przemianom, jakie dokonały się w tym czasie w reklamie cyfrowej i całym ekosystemie digitalowym. A było ich naprawdę wiele. Wystarczy tylko porównać pierwsze reklamy online – czarne, statyczne bannery z call to action z 1994 roku i dzisiejsze rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję, które są już codziennością marek i marketerów w każdej niemal branży. Digital dziś to nie dodatek do marketingu, ale jego główny motor, który już dawno przekroczył Rubikon połowy wydatków na działania reklamowe. I taki obraz rynku marketingu online zobaczyliśmy w zgłoszeniach do konkursu IAB MIXX Awards 2024 – rozwojowi technologicznemu towarzyszą coraz bardziej kreatywne formy przekazu, które w sposób przemyślany dopasowane są do grupy docelowej.

Tegoroczny konkurs wyraźnie pokazał, że szeroko pojęty digital marketing rozwija się w kierunku, który przynosi satysfakcję. Wyróżnione kampanie stawiają nie tylko na tak ważne zagadnienia jak odpowiedzialność branży, uwzględnianie istotnych społecznie tematów czy jakość reklamy cyfrowej, ale też na odważne i nieszablonowe podejście do wykorzystywanych narzędzi, z dominującym w wielu przypadkach wpływem AI. 

Obserwujemy, że marki coraz częściej podejmują w swoich kampaniach tematy, które dotychczas nie pojawiały się w komunikacji. Szeroko pojęta edukacja społeczna, zdrowotna, historyczna czy dotycząca praw obywatelskich, inkluzywnoć oraz cyberbezpieczeństwo to zagadnienia, których pojawienie się w konkursie cieszy podwójnie. Z jednej strony są one potwierdzeniem dojrzałości branży, z drugiej – pokazują, że efektywność ma różne „indeksy”, za którymi stoi trafne zdefiniowanie wyzwań współczesnego świata i przygotowanie do tego, co przed nami.

Jako Zarząd IAB Polska z ogromną satysfakcją przekazujemy w Wasze ręce Casebook MIXX Awards 2024. 55 nagrodzonych kampanii w 16 kategoriach to kwintesencja tej zmiany, którą jako organizacja obserwujemy już od 25 lat. 

Bardzo dziękujemy Jury konkursu, które zaangażowało czas i podzieliło się swoim doświadczeniem, aby wyłonić i pokazać takie działania, które udowadniają, że kreatywność oraz odpowiedzialność nie tylko za wynik biznesowy może przełożyć się na spójną wizję marki przyszłości.

Jesteśmy przekonani, że zaprezentowane w Casebooku projekty nie tylko napawają optymizmem co do rozwoju naszej branży, ale również zainspirują firmy do szukania rozwiązań zarówno skutecznych, jak i etycznych.

Włodzimiez Schmidt i Robert Wielgo, Zarząd IAB Polska

MIXX Awards w 2024 roku to 155 zgłoszeń do konkursu, 66 jurorów oraz 55 nagród, w tym 5 złotych statuetek. O wyróżnienia walczyły najlepsze kampanie w Polsce, a my – jurorzy – docenialiśmy przede wszystkim synergię między czterema elementami: strategią, kreacją, wykonaniem i wykorzystaniem mediów oraz rezultatami i ROI.

Jakie było hasło przewodnie tegorocznych obrad?

Spójność i jeszcze raz spójność – wyróżnione kampanie łączy przede wszystkim moc synergii oraz wysoki poziom realizacji w każdym z czterech obszarów. Digitalowym marzeniem jurora jest kampania bazująca na mocnych insightach, z wybitną kreacją reklamową wynikającą wprost ze strategii i innowacyjnym podejściem do planowania mediów – oraz żeby to wszystko miało jeszcze odzwierciedlenie w wynikach. Takich perełek szukaliśmy… I ku naszej uciesze – znaleźliśmy je! 

Czerpaliśmy satysfakcję z czytania zgłoszeń, przy których nasze digitalowe serca biły szybciej, kreatywne oczy otwierały się jeszcze szerzej, marketingowa intuicja podpowiadała coraz głośniej „mamy to!”, a analityczny umysł pracował na jeszcze wyższych obrotach.

Kampanie, które wywołały te emocje, zostały wyróżnione złotą statuetką, my zaś poniżej przedstawiamy kilka kluczowych wniosków (a także stawiamy kilka pytań).

Czy w 2024 roku AI zdominowała marketingowy dyskurs w kontekście nagród MIXX Awards?  

I tak, i nie. Choć kategoria „Sztuczna Inteligencja” pojawiła się po raz drugi, to nagrodę Best in Show otrzymała kampania, która triumfowała nie tylko w tej kategorii. Jest to projekt „Saving The Voice Of The Ghetto”, zrealizowany dla Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN przez Saatchi & Saatchi, Prodigious, MSL Group oraz Leo Burnett. W kampanii tej wykorzystano sztuczną inteligencję w celu połączenia przeszłości z teraźniejszością – a wszystko po to, aby zachować dziedzictwo kulturowe. AI stała się technologiczną osią projektu, ale została użyta w sposób niezwykle poruszający, zapewniając odbiorcom unikatowe doświadczenie. Czy w przyszłym roku zobaczymy więcej takich projektów, gdzie sztuczna inteligencja nie będzie jedynie technologicznym wytrychem, ale kreatywnie wkomponowanym w szerszy kontekst narzędziem?

Czy influencerzy odchodzą do (BA)roku?

Nie! Kampanie z wykorzystaniem influencerów mają się bardzo dobrze, a twórcy contentu nigdzie się nie wybierają – i będą stałym elementem kampanii digitalowych, w jeszcze bardziej kreatywny sposób podbijając serca użytkowników w social mediach. Kampania serialu „1670” dla Netfliksa jest tego najlepszym przykładem. Skutecznie wykorzystano w niej influencer marketing, łącząc rozrywkę i humor, tworząc unikatowy mix i dowożąc imponujące wyniki. Silnie rozwijająca się creator economy odgrywa kluczową rolę w rozwoju branży digital, wciąż podnosząc poprzeczkę w kontekście kreatywności i innowacyjności.

Skuteczne docieranie do młodej grupy docelowej – czy marki na stałe zamieszkały w Robloksie?

Wszystko wskazuje na to, że tak. Kolejny rok z rzędu marki z powodzeniem pokazują, jak budować świat w Robloksie oraz tworzyć nowe aktywacje, które łączą w sobie edukację i rozrywkę, a przy tym są angażujące dla grupy docelowej. Dlatego też doceniliśmy konsekwencję marki ING w tym obszarze. Miasto ING w Robloksie to kampania „Nie daj się wkręcić w sieci” przeprowadzona dla ING Bank Śląski, zrealizowana przez GONG, MediaHub, ING Bank Śląski i Game Changer. Projekt ten zdobył nagrody we wszystkich trzech kategoriach, w których był nominowany. Pokazuje to, jak ważne jest angażowanie młodszych odbiorców oraz zrozumienie potrzeb pokolenia Z i Alpha. Czy jesteśmy jednak gotowi na pokolenie Beta?

W branży, o branży i dla branży – czy jesteśmy w stanie zdobyć się na autorefleksję?

Jak najbardziej tak! Pozwolę sobie na krótką dygresję. Gdy film „Artysta” zdobył Oscara za najlepszy obraz 2012 roku, mówiło się, że jury Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej doceniło go właśnie za to, że stał się hołdem dla historii klasycznego kina. W przypadku tegorocznych MIXX-ów widzę podobną analogię. Czy branża lubi kampanie o samej sobie? „Przetargowe BINGO” – kampania Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, zrealizowana przez Mindshare Polska, zdobyła dwie statuetki. Odpowiedź na to pytanie jest więc prosta. Jesteśmy gotowi na autorefleksję, otwarty dialog i transparentność. Czy podobne kampanie jurorzy będą mieli szansę oceniać w kolejnych latach? 

Adrianna Kubik Przewodnicząca Jury IAB MIXX Awards 2024, Board Member & Business Director, They Digital

SPONSORZY KATEGORII

HYBRID
HYBRID
HYBRID

PATRONi MEDIALNI

AdMonkey

PATRONI INSTYTUCJONALNI

POR

WSPÓŁPRACA PRAWNA

WSPÓŁPRACA