Kategoria: Artificial Intelligence
- WYRÓŻNIENIE
Prompty Miłości – najśmieszniejszy sercowy doradca AI
Klient: CANAL+ Polska
Marka: Serial „Algorytm Miłości”
Zgłaszający: Havas PLAY
Współzgłaszający: CANAL+ Polska
Zespół:
Havas PLAY: Miłosz Jacyna, Kamila Gryz, Marta Nowak
CANAL+ Polska: Wojciech Augustyniak, Damian Rajzer, Katarzyna Kotowska

Koncepcja kampanii
Dodając do AI emocje i charakter inspirowany scenariuszami promowanego serialu, chcieliśmy wyróżnić się w gąszczu kategorii. Kampania miała zaintrygować odbiorców, zdobywając ich uwagę i angażując dzięki możliwości rozwiązania własnych dylematów miłosnych. Była to strategia unikalna i niestandardowa.
Cele kampanii
Głównym celem 30-dniowej kampanii była budowa świadomości nowego serialu oryginalnego CANAL+. Kluczowy wskaźnik efektywności (KPI) zakładał zaangażowanie 10 000 użytkowników na landing page’u, którzy mieli wygenerować łącznie 20 000 promptów.
Wyzwanie
Lokalny content odgrywa kluczową rolę w pozyskiwaniu nowych widzów i utrzymaniu obecnych abonentów platform streamingowych. W obliczu silnej konkurencji oraz coraz rzadszego dostępu widzów do wszystkich platform jednocześnie, konieczne było stworzenie strategii, która wyróżni serial i zainteresuje młodszych odbiorców – niebędących dominującą grupą wśród widzów CANAL+. Produkcja, nawiązująca do programów typu bikini reality TV, wymagała nowatorskiego podejścia, które wykreuje chęć obejrzenia serialu, a jego oglądalność zbuduje na zabawnym i zaskakującym rozwiązaniu.
Strategia
Największym wyróżnikiem człowieka w porównaniu ze sztuczną inteligencją są emocje i osobowość. Udowodniliśmy jednak, że AI może przyjąć cechy miłosnego doradcy i to na dodatek obdarzonego poczuciem humoru! W serialu „Algorytm Miłości” robot A.M.O.R. (Algorytm Miłości Optymalizujący Relacje) odgrywa kluczową rolę, odczytując emocje uczestników i doradzając im w miłosnych wyborach. Kampania promocyjna przeniosła tę koncepcję na ogólnodostępny landing page, gdzie A.M.O.R. jako rozwiązanie AI o wyjątkowej osobowości prowadził z odbiorcami pełne humoru dialogi, wykorzystując analogie do serialu.
Sposób realizacji
1. Kreacja
Chcieliśmy, aby w digitalu A.M.O.R. mówił językiem serialu, zyskując przy tym pełną humoru osobowość. Dzięki wykorzystaniu platformy OpenAI stworzyliśmy customizowane rozwiązanie bazujące na ChatGPT 3.5 (text-to-text). Zasililiśmy je oryginalnymi scenariuszami serialu oraz materiałami pochodzącymi od scenarzystów, które precyzyjnie określały osobowość każdego z bohaterów. Kampanijny landing page dawał możliwość nieograniczonych interakcji z A.M.O.R.em, a każda odpowiedź na zadane mu pytanie zawierała kontekstowe informacje na temat promowanego serialu. Dzięki temu użytkownicy mieli okazję w nietuzinkowy i angażujący sposób odkrywać fabułę serialu, poznawać jego język oraz postacie. Całość została zaprojektowana z myślą o dostarczeniu realnej wartości – odpowiadając na ich potrzeby, poruszając emocje i pomagając w rozwiązywaniu miłosnych dylematów.
Dla podkreślenia humorystycznego charakteru akcji, zorganizowaliśmy konkurs na profilu marki na najśmieszniejsze pytanie zadane A.M.O.R.owi. Ten zabieg znacząco zwiększył zaangażowanie użytkowników, którzy jednocześnie mieli okazję poznać fabułę nowego serialu CANAL+.
2. Media mix
Kampania została zrealizowana w 100% w digitalu, z wykorzystaniem ekosystemu reklamowego Meta (Facebook, Instagram), w którym funkcjonują największe kanały własne zbudowane przez CANAL+. Do promocji wykorzystaliśmy formaty statyczne oraz animowane, które wzmacniały widoczność naszego zabawnego miłosnego doradcy i zachęcały do interakcji z A.M.O.R.em poprzez przejście na landing page. W tym samym czasie na profilu CANAL+ na Facebooku oraz Instagramie (Stories) pojawiały się posty pokazujące humorystyczne możliwości A.M.O.R.a.
3. Innowacje
Była to pierwsza kampania w segmencie, która przeniosła wątek sztucznej inteligencji z serialu na pierwsze w historii, ogólnodostępne rozwiązanie budujące zaangażowanie wokół nowości CANAL+. Stworzyliśmy bezpośrednie doświadczenie serialu, angażujące odbiorców bez znajomości samej produkcji. Udowodniliśmy, że AI może mieć spójną i wyrazistą osobowość, co było zasługą serialowych scenarzystów i nieoczywistych scenariuszy.
Jako pierwsi w segmencie pokazaliśmy, że sztuczna inteligencja jest doskonałym narzędziem do budowania zaangażowania i poznania fabuły serialu w nieinwazyjny sposób. Dzięki emocjom i sporej dawce humoru oswoiliśmy kontakt z AI, która dotychczas w żaden sposób nie była z nimi kojarzona.
Rezultaty
Zrealizowana na przestrzeni 30 dni kampania promująca A.M.O.R.a AI w 100% wypełniła cel pod względem zaangażowanych, unikalnych użytkowników. 10 000 osób wygenerowało 88 000 miłosnych promptów, realizując w ten sposób 440% założonego celu kampanii. Każda z osób wygenerowała średnio po 8 promptów, co potwierdza, że konwersacja z A.M.O.R.em była dla nich wciągająca. Zaangażowanie odbiorców przełożyło się bezpośrednio na chęć zobaczenia pierwszego odcinka produkcji i oglądalność całego serialu.
Podsumowanie
Kampania pokazała, że innowacyjne podejście do promocji serialu może skutecznie angażować użytkowników i budować zainteresowanie platformą streamingową. Potwierdziła też, że innowacyjne podejście jest szansą na pozyskanie nowych odbiorców dla platformy.
Czas trwania kampanii: maj-czerwiec 2024