Kategoria: Commerce
Nagradzamy niestandardowe podejście do e‑handlu, które tworzy wyjątkowe doświadczenia zakupowe i łączy świat online z offline. Szukamy rozwiązań, które nie tylko ułatwiają zakupy, ale czynią je fascynującą przygodą.
Nagrodzone kampanie:
  • WYRÓŻNIENIE

PSHHH! IT’S GAME TIME – Pepsi x Pyszne.pl x Fortnite

Klient: Pepsico 

Zgłaszający: Zenith

Współzgłaszający: Sips & Bites (PepsiCo’s in house agency), inStreamly, Pyszne.pl

Zespół: 

Pepsico: Magdalena Marcinkiewicz, Jacek Misiewicz, Paweł Adamczyk

Sips & Bites: Dorota Omelańczuk, Małgorzata Guryn

Zenith: Jakub Skłodowski, Adam Sajewski, Jakub Langowski

inStreamly: Daria Rupniewska, Szymon Kubiak, Dorian Baziak, Marek Spadło

Pyszne.pl: Marcin Schmidt

Koncepcja kampanii

100 tys. wejść i 20 minut średniego czasu spędzonego z marką – tak wyglądały efekty obecności Pepsi w świecie Fortnite. Kampania nie tylko wprowadziła markę w cyfrową przestrzeń gier, ale po raz pierwszy w Polsce skróciła ścieżkę zakupową, łącząc doświadczenie wirtualne z realnym zakupem poprzez postać w grze.

Cele kampanii

Głównym celem było połączenie globalnej, filmowej kampanii Pepsi z gamingiem oraz wprowadzenie mechanizmu, który pozwoliłby połączyć świat online z offline. Dzięki temu gracze mogli bezpośrednio skrócić ścieżkę zakupową, korzystając z oferty Pepsi bez opuszczania gry. Kampania zakładała zaangażowanie min. 100 tys. graczy, utrzymując ich uwagę przez co najmniej 15 minut.

Wyzwanie

Pepsi zmagało się z utratą kontaktu z generacją Z, która nie postrzegała marki jako interesującej ani istotnej. Aby odwrócić ten trend, potrzebowaliśmy sprytnej strategii, która pozwoliłaby zaangażować młodych odbiorców. Analizy wykazały, że napoje gazowane są często wybierane w kontekście relaksu i rozrywki, takich jak granie w gry, oglądanie filmów czy słuchanie muzyki. Właśnie te momenty stały się kluczowe dla wzmocnienia skojarzenia z Pepsi.

Strategia

Na początku 2024 roku ruszyła kampania „Pssst! Czas na film”, która podkreślała rolę Pepsi jako strażnika relaksu i nieprzerwanej rozrywki. Dwuznaczność dźwięku otwierania puszki i uciszania stała się jej motywem przewodnim, a idea kampanii została przeniesiona do świata gier.

W Fortnite marka stworzyła Pepsimana – wirtualnego towarzysza graczy, który nie tylko wspierał ich w rozgrywce, ale także umożliwiał zamówienie Pepsi i jedzenia bez wychodzenia z gry. Po dodaniu go do znajomych gracze otrzymywali kody zniżkowe na Pyszne.pl.

Strategia zakładała pozycjonowanie Pepsi jako marki wspierającej rozrywkę w świecie gier. Wybór Fortnite był kluczowy. Dzięki współpracy z influencerami, już na etapie planowania kampanii udało się stworzyć mapy, które nie tylko odpowiadały na aktualne trendy, ale również angażowały graczy w wyjątkowy sposób.

Sposób realizacji

1. Kreacja

Od podstaw powstały trzy inspirowane filmami mapy w Fortnite, wypełnione postaciami, przedmiotami i power-upami związanymi z Pepsi. Elementy te nie tylko ułatwiały graczom pokonywanie zakłóceń w grze, ale także wpisywały się w globalną kampanię filmową marki. Wirtualne lokacje, takie jak opuszczone kino, gadające drzewo czy potwór, były jednocześnie wyrazistymi elementami brandingowymi, które harmonijnie wpasowywały się w konwencję gry.

Pepsi nie ograniczyło się do zwykłej ekspozycji logo. Gracze mogli zbierać puszki Pepsi, które dawały im dodatkową moc, umożliwiając przechodzenie do kolejnych etapów gry. Najważniejszym elementem był jednak Pepsiman, który stał się integralną częścią rozgrywki. Wirtualny pomocnik nie tylko wchodził w interakcje z graczami, ale również rozdawał kody zniżkowe na Pyszne.pl, umożliwiając zamówienie Pepsi i przekąsek bez przerywania zabawy. Dzięki temu kampania nie tylko angażowała, ale także realnie łączyła świat wirtualny z rzeczywistym zakupem.

2. Media mix

Cały budżet kampanii przeznaczono na działania digital, aby jak najlepiej dotrzeć do generacji Z i budować pozytywne skojarzenia z marką jako wspierającą graczy. W kampanii współpracowaliśmy zarówno ze znanymi influencerami, jak i mikro-twórcami za pośrednictwem platformy inStreamly. Marka obecna była też na TikToku, gdzie naturalnie wpisywała się w środowisko młodych odbiorców.

3. Innowacje

Kampania wyróżniała się unikalnym podejściem do skrócenia ścieżki zakupowej w grze. Dzięki postaci Pepsimana gracze mogli bezpośrednio zdobywać kody rabatowe na Pyszne.pl, pozostając w grze. Był to wyjątkowy przykład połączenia e‑commerce z gamingiem, który nie zakłócał rozgrywki, a jednocześnie wzmacniał zaangażowanie konsumentów.

Wszystkie działania były realizowane zgodnie z zasadą „Player First”. Zamiast wychodzić od potrzeb marki, kampania skupiała się na wartości dostarczanej graczom. Dzięki temu system power-upów Pepsi nie tylko naturalnie wpasowywał się w mechanikę gry, ale także zapewniał realne korzyści dla graczy.

 

Rezultaty

Mapa stworzona w ramach kampanii przyciągnęła ponad 100 tys. graczy, którzy spędzali w grze średnio 20 minut – znacznie więcej niż wynosi typowa średnia dla tego typu aktywacji. Kampania wygenerowała ponad 79 mln impresji elementów graficznych, przekraczając założone cele i ustanawiając rekordy brandowanych aktywacji w Fortnite na rynku CEE.

Współpraca z influencerami przyniosła 2 077 057 organicznych wyświetleń oraz 135 tys. reakcji, przy zaangażowaniu na poziomie 6,4% – 500% powyżej średniej dla sponsorowanych postów gamingowych. Kampania paid media osiągnęła 23 195 394 impresji oraz 59 114 klików, z CTR na poziomie 0,25%. Aktywacja kodów zniżkowych na Pyszne.pl wyniosła imponujące 80%.

Podsumowanie

Dzięki integracji e‑commerce z gamingiem udało nam się zbudować silne skojarzenie marki Pepsi z nowoczesnym, cyfrowym stylem życia młodego pokolenia.