Kategoria: Online Marketing with Influencer
Nagradzamy kampanie, w których influencer jest nie tylko twarzą, ale kluczem do sukcesu. Doceniamy projekty, gdzie autentyczność i naturalność współpracy przekłada się na realne rezultaty biznesowe. |
Nagrodzone kampanie: |
- SREBRNA STATUETKA
Rowerowa Planeta Škody
Klient: Škoda
Marka: Škoda
Zgłaszający: PHD
Współzgłaszający: Dentsu Creative, Game Changer
Zespół:
Škoda: Łukasz Matyla, Natalia Tomaśko, Katarzyna Efler
PHD: Andrzej Kowalewicz, Aleksandra Domańska, Kamil Kaźmierczak, Patrycja Duda, Anna Siwczyńska
Dentsu Creative: Łukasz Kazimierczak, Dominika Parol, Paweł Popek, Marek Wyżnikiewicz
Game Changer: Karol Masalski, Łukasz Mizerski, Przemysław Folholc

Koncepcja kampanii
Rowerowa Planeta Škody to pierwsza w Polsce edukacyjna gra rowerowa, która łączy naukę zasad ruchu drogowego z kształtowaniem praktycznych umiejętności. Gra nie tylko przekazuje dzieciom teoretyczną wiedzę, ale przede wszystkim wyrabia prawidłowe nawyki i odtwarza sytuacje, jakie mogą je spotkać w rzeczywistym ruchu miejskim. Projekt miał na celu wsparcie edukacji rowerowej w jej najsłabszym ogniwie – przełożeniu teorii na praktykę, ucząc dzieci bezpiecznego poruszania się po drogach w angażujący i interaktywny sposób.
Cele kampanii
• Dotarcie z informacją o grze do ponad 1 mln dzieci
• Zaangażowanie min. 30 tys. najmłodszych w aktywne korzystanie z gry
Wyzwanie
W Polsce edukacja rowerowa jest prowadzona głównie w sposób tradycyjny – przy tablicy, z podręcznika lub, w najlepszym przypadku, na niewielkich placykach manewrowych. Takie metody niewiele mają wspólnego z wyzwaniami, jakie dzieci napotykają na prawdziwych drogach i chodnikach. Dodatkowo, szkolny system edukacyjny często nie jest dla dzieci wystarczająco atrakcyjny, co ogranicza ich zaangażowanie.
Ta sytuacja nie była obojętna dla marki Škoda – związanej zarówno z tematem bezpieczeństwa na drogach, jak i światem rowerowym – dlatego postanowiła dać najmłodszym narzędzie, które poprawi ich bezpieczeństwo na rowerach, a jednocześnie będzie dla nich dobrą zabawą.
Strategia
Gdzie dzieci spędzają niemal tyle czasu, co w szkole, i to z własnej woli? W Roblox i to średnio przez 3 godziny dziennie. To właśnie tam postanowiliśmy stworzyć grę, która w wirtualnym świecie nauczy zasad ruchu drogowego i wykształci nawyki przydatne w realnym życiu.
System edukacji rowerowej w Polsce nie zapewnia dzieciom praktycznych umiejętności poruszania się w ruchu ulicznym. Naszym celem było uzupełnienie tej luki poprzez stworzenie gry, która symuluje jazdę w realistycznych warunkach – z udziałem samochodów, pieszych i innych rowerów. Tak narodził się pomysł Rowerowej Planety Škody, innowacyjnego projektu łączącego edukację i zabawę.
Sposób realizacji
1. Kreacja
Rowerowa Planeta Škody to wirtualne doświadczenie mające w sposób atrakcyjny i angażujący najmłodszych poszerzyć ich wiedzę z zakresu ruchu drogowego. Mogli oni uczestniczyć w realistycznych sytuacjach występujących na ulicach, a także zdobywać punkty, które otwierały przed nimi kolejne atrakcje. I to nie tylko w świecie wirtualnym. Pierwsze 200 osób, które uzbierało wymaganą liczbę punktów, mogło wymienić je na kaski rowerowe.
Poza standardową komunikacją skorzystaliśmy ze wsparcia influencerów. Chcieliśmy jednak czegoś więcej niż tylko poleceń. W związku z tym zorganizowaliśmy kilka wyjątkowych akcji:
• pierwsze w Polsce wyścigi influencerów na rowerach w Roblox
• streamy influencerów wspólnie z widzami
• dwustronna komunikacja na Discordzie
2. Media mix
W mediach społecznościowych wykorzystywaliśmy zarówno działania płatne w ramach Mety, jak i współpracę z influencerami. To dzięki wykorzystaniu najbardziej relewantnych liderów opinii – Rembola, Szczypsona, DEYV, Paliona Milusi Klaudusi i Miss Agi – udało się zbudować wiarygodność działań dla wymagającej grupy docelowej.
Kolejnym elementem była komunikacja video. Kampania prowadzona na YouTube i inventory TVN emitowana na kanałach Disney YT stanowiła filary budujące zasięgi.
Działania display na platformach dedykowanych dzieciom – Reddit i Brainly – uzupełniliśmy aktywnością na Librusie – skierowaną do rodziców.
3. Innowacje
Projekt składał się z wielu innowacyjnych rozwiązań, ale naszym zdaniem na szczególne wyróżnienie zasługuje wielokanałowa współpraca z influencerami. W ramach prowadzonych działań weszliśmy głębiej w świat młodych gamerów, komunikując się poza standardowymi kanałami również na Discordzie! Dopasowanie tematyczne i wolna ręka pozostawiona influencerom w kontakcie z fanami przełożyła się na ponad 900 unique chatterów i ścisłą trójkę sekcji Škody w kanałach Rembola oraz na ponad 160 unique chatterów i TOP5 sekcji Škody w kanałach Szczypsona. Każdy z influencerów, oprócz lokowania w swoich materiałach, wziął też udział w dwóch stremowanych wyścigach rowerowych oraz w jednym spotkaniu z fanami w świecie gry.
Rezultaty
Tylko w ciągu pierwszego miesiąca udało nam się osiągnąć ponad 1 030 000 wyświetleń materiałów związanych z grą. Rowerową Planetę Skody w ciągu miesiąca odwiedziło aż 43 tys. użytkowników (czyli o 30% więcej niż zakładany cel), a z gry skorzystano ponad 131 tys. razy. Każda sesja trwałą średnio 11 minut, co odpowiada 32 tys. godzinom lekcyjnych. Bez tablicy i nudy.
Najmłodsi pokochali Rowerową Planetę Škody. Po niemal roku od launchu z gry skorzystano 2,4 mln razy! Dziennie gra w nią średnio 5412 osób.
Podsumowanie
Rowerowa Planeta Škody od razu zyskała uznanie dzieci, co dało nam motywację do jej rozwijania. Kampania pokazała też, jak znaczącym problemem jest dzisiejszy system edukacji i egzaminowania. Z tego powodu, poza aktualizacją gry, postanowiliśmy zaangażować się w inicjatywę społeczną mającą na celu zmianę systemu edukacji w Polsce.