Wszystkie projekty zgłaszane do MIXX Awards, niezależnie od kategorii, oceniamy pod kątem czterech kluczowych elementów: strategia, kreacja reklamowa, wykonanie i wykorzystanie mediów, rezultaty i ROI.
Zapytaliśmy jurorów, jakie kryteria w danym obszarze musi spełniać dobry projekt digital i jakie będą dla nich szczególnie ważne przy ocenie kampanii konkursowych.

Sobieszek_3_300pxKrzysztof Sobieszek, Practice Lead, Publicis Media Business Transformation:

Wymieniłbym 3 bardzo klasyczne elementy:
1.
Czy strategia stawia wyraźne ostro zarysowane wyzwanie, które powiązane jest z celem biznesowym.
2.Czy dany projekt posiada myśl widocą, insight, spójną platformę, która faktycznie przekłada się na implementację. Dobrze by było gdyby uzasadniały ją jakiekolwiek dane, oprócz intuicji zespołu który strategię tworzył
3. Czy strategia formułuje mierniki sukcesu. Takie, które faktycznie sprawdzają czy wyzwanie zostało zrealizowane, a nie te które po prostu udało się zmierzyć.

 

maja_biniewicz

Maja Biniewicz, Strategic Director, Grupa ZPR Media

Mediowy aspekt kampanii to przede wszystkim zasięg w odpowiedniej grupie celowej. Szczególnie wnikliwie będę analizować, czy zaplanowane w kampanii media brały pod uwagę specyfikę grupy celowej, czy ją angażowały i czy były efektywne kosztowo. Nie jest sztuką zrobić świetną kampanię mając nieograniczone pieniądze. Sztuką jest takie ich użycie które powoduje w głowach konsumentów takie małe WOW. Najczęściej to WOW jest udziałem kreacji, ja zaś chciałabym oglądać kampanie w których to media je powodują.

 

Dawid Szczepaniak, Executive Creative Director, Pdawid_szczepaniak_300pxartner, VML Poland

Kryteria są dwa i są proste.
Po pierwsze: zaskoczcie jurorów. Wzruszcie, opowiedzcie ciekawą historię, nauczcie czegoś, wywołajcie oburzenie albo refleksję. Cokolwiek to będzie – po prostu nas zaskoczcie. Niech to będzie coś, czego dotąd nie widzieliśmy. 
Po drugie: niech DNA projektu będzie digital. Tylko i aż tyle.

 

Filip Beznicki_300pxFilip Beźnicki, Strategy Group Head, Saatchi & Saatchi Interactive Solutions

Na co będziemy zwracać uwagę? Mówiąc za siebie: mimo wszystko bardziej na ten insight, żeby dla kogoś było to prawdziwe. A że są to Mixxy to musi to funkcjonować w środowisku internetowym i jeszcze najlepiej wykorzystywać te wszystkie techniczne możliwości jakie to środowisko daje.
I chyba dlatego Mixxy to tak wymagający konkurs. I dlatego życzę powodzenia wszystkim zgłaszającym!

 

Poznaj wszystkich JURORÓW MIXX Awards 2017 >>>