Zgłoszenia do MIXX Awards 2018 trwają! Jeśli zastanawiasz się, czy Twoja kampania ma szansę na wygraną, zobacz case study kampanii Remiks Ż, która w ubiegłym roku zdobyła złotą statuetkę w kategorii Branded Site. Pobierz też trzecią część naszego Casebooka, w którym znajdziesz dokładne opisy innych kampanii nagrodzonych w MIXX Awards 2017.


Klient: Grupa Żywiecremiks tekst

Produkt: Męskie Granie

Zgłaszający: VML


Dlaczego to kampania zwycięska?

Eksperyment Remiks Ż dostępny pod adresem www.remiks.meskiegranie.pl to pierwszy na świecie teledysk, który dostosowuje się do emocji na twarzy oglądającego. Innowacja na poziomie muzycznym, innowacja na poziomie produkcji wideo, innowacja na poziomie produkcji digital – o każdej z nich opowiadamy poniżej.

Wyzwanie i cel

Męskie Granie to legendarny projekt muzyczny obecny na polskiej scenie od 2010 roku i którego już nikomu nie trzeba przedstawiać. Corocznie angażuje wiodących artystów – zarówno tych znanych, jak i nowe, utalentowane twarze. Bilety na wszystkie koncerty trasy rozchodzą się w ciągu kilku dni – często jeszcze przed startem kampanii reklamowej. Jakiej reklamy potrzebuje tak rozpoznawalny projekt?

Marka Żywiec, sponsor festiwalu, pozycjonuje się m.in jako nowoczesna polska marka. Dlatego w charakterze Męskiego Grania od zawsze leżą innowacyjne eksperymenty z pogranicza muzyki i technologii. Projekt ten był wśród pierwszych marek testujących live streaming na ogólnopolską skalę. Kampanie z minionych lat należały do najbardziej nowatorskich akcji digitalowych w historii polskiej reklamy. Cel postawiony przed tegoroczną edycją był więc bardzo prosty: stworzyć niekonwencjonalny eksperyment muzyczny, którego nie zrealizował dotąd nikt na świecie. Ze względu na eksperymentalny charakter działań priorytetem stały się cele public relations, a następne w kolejności były wskaźniki związane z zaangażowaniem.

Wymierne cele

1. Zasięg wygenerowany przez towarzyszącą kampanię display związany z promocją innowacyjnego eksperymentu.
2. Liczba odwiedzin serwisu i liczba użytkowników zaangażowanych w brand experience.
3. Wygenerowana wartość earned media.

Strategia

Podstawowe założenie było proste: planując eksperyment wykorzystajmy najbardziej rozpoznawalny i nośny element promocji – tegoroczny singiel promujący trasę. W tym roku flagowym utworem Męskiego Grania stał się Nieboskłon – piosenka wykonana wspólnie przez Monikę Brodkę, Piotra Roguckiego i Tomasza Organka.

obraz 0a

 

 

Sposób realizacji: Kreacja

Tak powstał Remiks Ż – pierwszy na świecie interaktywny teledysk, który dostosowuje się do emocji na twarzy oglądającego. Uśmiechniesz się? Teledysk (zarówno w warstwie muzycznej, jak i wizualnej) płynnie przechodzi w weselszą wersję. Zrobisz smutną minę? Prezentowany klip automatycznie staje się bardziej melodyjny.

Sposób realizacji: Innowacje

Wszystko zaczęło się od głównej wersji utworu stworzonego przez trio Brodka, Organek, Rogucki. A potem czekały nas miesiące podejmowanych wyzwań…

1. Innowacja na poziomie muzycznym
Zaprosiliśmy do współpracy artystów znanych z remiksów (Kamp! oraz xxanaxx), którzy stworzyli dwie wersje oryginalnego utworu – żywszą oraz bardziej nostalgiczną. Remiksy musiały zachować identyczną strukturę, rozmieszczenie zwrotek i refrenów na linii czasu, niezmieniony wokal głównych artystów oraz rockowy charakter, a jednocześnie prezentować wyraźnie zróżnicowany (weselszy/smutniejszy) charakter. Niełatwe, kiedy pracujesz z rockowym kawałkiem!

2. Innowacja na poziomie produkcji wideo
Trzem wersjom Nieboskłonu towarzyszyły trzy warianty teledysku. W każdym z nich odtworzyliśmy identyczne kadrowanie – piksel w piksel. Innymi słowy: każdą scenę teledysku musieliśmy nakręcić w trzech wersjach: neutralnej, weselszej i smutniejszej, zachowując tożsame ustawienia kadru i artystów. Było to kluczowe dla płynności przy przechodzeniu z jednej wersji wideo do drugiej.

3. Innowacja na poziomie produkcji digital
Na stronie internetowej zastosowaliśmy technologię rozpoznawania emocji na twarzy oglądającego. Kiedy pojawiał się uśmiech, teledysk prezentował energetyczną wersję xxanaxx, a przy zasmuconej minie – melodyjny remiks Kamp!

Sposób realizacji: Media

  •  Media mix: 100% digital.
  • Strona remiks.meskiegranie.pl została wsparta kampanią display.

Rezultaty i zwrot z inwestycji

Cel 1
Zasięg związany z promocją innowacyjnego eksperymentu wygenerowany przez towarzyszącą kampanię display: 10 009 938 unikalnych użytkowników.

obraz 2

Cel 2
Liczba odwiedzin serwisu i liczba użytkowników zaangażowanych w brand experience:

  • liczba unikalnych użytkowników – 189 000,
  • liczba użytkowników, którzy rozpoczęli interakcję pomimo wysokiego progu wejścia – 20 405.

Cel 3
Wygenerowana wartość earned media: 40 publikacji o łącznym dotarciu 233 355.

Okres trwania kampanii

Lipiec – sierpień 2017 r. (główna część wykorzystania mediów przypadała na lipiec 2017 r.).

 


Więcej szczegółowych opisów kampanii nagrodzonych w MIXX 2017 znajdziesz w naszym CASEBOOOKU. Pobierz trzecią część i poznaj laureatów i nominowanych w kategoriach:

  • Branded Site
  • Internet of Things
  • Online Marketing with Influencer
  • Social Community Building
  • Use of Technology

POBIERZ 3. CZĘŚĆ CASEBOOKA MIXX AWARDS 2017>>

Pobierz poprzednie części Casebooka: