Z roku na rok rośnie popularność wykorzystania virali w działaniach marek. Który światowy viral z tego roku najlepiej przełożył kreatywną ideę w efektywne rozwiązanie i co było kluczem do tego sukcesu – komentuje przewodniczący jury Mixx Awards 2016 – Bartosz Dobrzyński, dyrektor marketingu i członek zarządu Play.

Virale to ten punkt kampanii interaktywnych, który zawsze wzbudza emocje. U klienta, bo podejmuje ryzyko działania, którego skutki trudno przewidzieć. U kreatywnych, którzy stają przed wyzwaniem naprawdę precyzyjnego wykalibrowania swoich pomysłów wprost w gusta wybrednych Internautów. Koniec końców to właśnie o emocje odbiorców toczy się viralowa walka, i to najlepiej te pozytywne…

Nie ma takiego mądrego, który by znalazł przepis na virala. Generalnie finalny rezultat to efekt szczęścia i/lub zainwestowanych środków. Ja osobiście dużo bardziej wierzę we współpracę z twórcami i influencer marketing. Powstają wtedy treści autentyczne i chętnie oglądane przez odbiorców. Z globalnych, które można uznać za przykład udanego virala lubię Dove – konsekwentną budowę emocjonalnej komunikacji opartej na insighcie. Najnowsza odsłona wciąż bije rekordy oglądalności top viral ad chart advertising age.

– Bartosz Dobrzyński, przewodniczący jury Mixx Awards 2016

Wytypowany viral możecie zobaczyć tutaj: