Jury IAB MIXX Awards spośród 116 zgłoszeń wyłoniło 56 nominacji do nagród. Laureatów konkursu na najlepsze digitalowe kampanie reklamowe poznamy 6 października.

O złote, srebrne i brązowe statuetki IAB MIXX Awards 2020 zawalczą 43 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie 56 nominacji w 15 kategoriach konkursowych. IAB MIXX Awards kierowany był zarówno do agencji, domów mediowych jak i reklamodawców, niezależnie od wielkości organizacji czy budżetu kampanii. Warunkiem wzięcia udziału było zrealizowanie projektu wykorzystującego przynajmniej jeden kanał digital.

– Relacja z konsumentami to zobowiązanie zarówno na dobre, jak i złe czasy, a w tak trudnym dla wszystkich momencie chcemy szczególnie docenić firmy, które wciąż mają wiele do powiedzenia i zaoferowania. Dziękujemy za wszystkie zgłoszenia do udziału w czternastej edycji IAB MIXX Awards – konkursu, w którym co roku promujemy najlepsze dokonania na polu kreatywności i efektywności w kampaniach cyfrowych. – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska, organizatora konkursu.

Jury IAB MIXX Awards, złożone z kilkudziesięciu ekspertów – przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców oceniało zgłoszone projekty jako całość, uwzględniając cztery kluczowe czynniki: strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, a także rezultaty i ROI.

– Tegoroczne obrady jury MIXX były naprawdę wyjątkowe. Po raz pierwszy obradowaliśmy zdalnie: z pracy, z domu, z działki, czasami z samochodu jadąc na wakacje, ale przez kilka godzin byliśmy razem, żeby przedyskutować najlepsze digitalowe kampanie upływającego roku. Także oprócz wartości merytorycznej, spotkania najlepszych ekspertów z branży, po prostu dobrze było wszystkich zobaczyć i usłyszeć, że mają się dobrze!

Mimo pewnych ograniczeń jakie niesie za sobą dyskusja online, całość obrad przebiegła naprawdę sprawnie; nie zawsze się zgadzaliśmy, ale zawsze byliśmy otwarci do wysłuchania argumentów drugiej strony. I muszę powiedzieć, że nawet kilka razy udało się, w czasie dyskusji, kogoś przekonać do swoich racji, co w przyrodzie występuje naprawdę rzadko.

Wiele organizacji ma teraz pewne ograniczenia jeśli chodzi o zgłaszanie kampanii do konkursów, ale w tym roku poziom był nadal wysoki i myślę, że udało się nagrodzić kilka naprawdę wyjątkowych kampanii. Po raz kolejny udowodniliśmy sobie, że zarówno jeśli chodzi o użycie danych, czy pomysły kreatywne, możemy spokojnie konkurować o najwyższe laury również w międzynarodowych konkursach. Pozostaje mi tylko zaprosić na galę, z uwagą potem zapoznać się ze zwycięskimi casami i już powoli myśleć, żeby robić kampanie, które będziemy mogli zgłaszać za rok. – mówi Filip Beźnicki, Digital Strategy Director w Havas Media Group i przewodniczący jury konkursu.

Oprócz nagród dla kampanii zostaną także wręczone statuetki za dokonania w kategoriach: Reklamodawca Roku, Agencja Roku, Dom Mediowy Roku. Dodatkowo, Kapituła konkursu rozważa przyznanie nagród w kategoriach: Człowiek Roku oraz Nagroda Specjalna IAB Polska za całokształt dokonań.