MIXX Awards to konkurs, w którym nagradzamy wyjątkowe polskie kampanie marketingowe wykorzystujące digital. Te wyłonimy już za chwilę. A tymczasem pytamy jurorów tegorocznej edycji konkursu o to,  jakie światowe reklamy z ostatniego roku zachwyciły ich najbardziej i co było kluczem do ich sukcesu.Filip Beznicki_300px

Filip Beźnicki, Strategy Group Head, Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, który po raz kolejny gości w gronie jury MIXX Awards 2017, tak komentuje światowy rynek reklamowy:

W tym roku nie było jakiegoś wielkiego przełomu. Na co dzień coraz bardziej liczy się techniczna sprawność poruszania po środowisku internetowym, planowanie mocno rozdrobnionej komunikacji w mediach społecznościowych, dbanie, żeby każda rzecz, która wychodzi od marki miała sens, docierała do odpowiednich ludzi, kierowała użytkownika dalej, idealnie aż do samego zakupu. Ta sprawność musi stać się codziennością. I mam wrażenie, że  moce wielu agencji skierowane są teraz na opanowanie tego tematu.

Tak czy siak dwie kampanie z tego roku utkwiły mi w pamięci, mimo że nie ta „sprawność” była w nich najważniejsza. A najważniejszy był tam, co w dobie automatyzacji pozornie traci na znaczeniu, prawdziwy ludzki insight.

Pierwsza to kampania Pedigree z Nowej Zelandii. Pytanie do czytelników: czy ich rodzice sprawili sobie psa, który aktualnie mieszka w ich pokoju, kiedy oni się wyprowadzili? Ci którzy odpowiedzieli „tak” zrozumieją tą kampanię. Pozostali myślę też:

http://www.replacethem.co.nz/#/

Dobrze uchwycona potrzeba grupy docelowej, fajna egzekucja, dobrze zrobiona strona www. Tym ciekawsze to z naszej perspektywy, że właśnie ta grupa 50+ stanie się marketingowo coraz istotniejsza w perspektywie nadchodzących lat.

Druga kampania bardziej obrazoburcza. Jaka jest główna potrzeba marketerów? Konsument nieważny – pokażmy jaki super mamy produkt. I tutaj ktoś mając produkt, który naprawdę można pokazywać – najwyższej klasy samochody – skupił się na konsumencie.

Do tego w dobie, kiedy wszyscy wokół mówią, żeby nie dorastać, ktoś miał odwagę powiedzieć odwrotnie. Mimo że można się do tego przyczepić (nie każdego dorosłego stać jeszcze na Mercedesa), oglądając te filmy, stworzone stricte pod środowisko digital, całość się broni. Zresztą – oceńcie sami:

 

https://www.mercedes-benz.com/growup/pl/pl

 

Poznaj pozostałych JURORÓW MIXX Awards 2017 >>