Obrady jury IAB MIXX Awards za nami! Jak przebiegały? Co zgłoszone kampanie mówią o polskim rynku reklamy? Pytamy o to Macieja Leonarda Żybułę, CEO Bees&Honey, Maciej uczestniczył w pracach grupy jurorskiej A, która oceniała kampanie w 3 kategoriach: Best Use of Social Media, Launch i MIXX for Good Purpose.

Maciej Leonard Żybuła,
CEO Bees&Honey

  • Jak przebiegały obrady? Które z ocenianych przez Was kategorii są Twoim zdaniem najsilniej reprezentowane?               

Obrady jurorskie przebiegały w skupionej, bardzo koleżeńskiej, zaangażowanej, ale i bardzo wesołej atmosferze. Bardzo cenię sobie nastawienie na bycie obiektywnym w ocenach i niepersonalne traktowanie kampanii – nie było czegoś takiego jak “przepychanie swoich projektów”.

Kiedy omawialiśmy kampanie, których autorzy byli na sali, przerywaliśmy dyskusję, a autorzy byli proszeni o wyjście na czas rozmów o ich projektach. Nad całością przebiegu obrad czuwali audytorzy z PwC. Takie działanie bardzo profesjonalizuje oceny, byłem pod dużym wrażeniem tej praktyki.

Mieliśmy bardzo gorące, merytoryczne i dogłębne dyskusje o nominacjach i nagrodzonych kampaniach. Poziom zgłoszonych kampanii był bardzo różny.

Moim zdaniem najmocniejsza z tych trzech była w tym roku kategoria Mixx for good purpose, pojawiło się kilka bardzo fajnych kampanii launchowych, a mało zaskoczeń w kategorii social media.                   

  • Co o polskim rynku reklamy mówią kampanie, które miałeś okazję oceniać?

Ewidentnie widać, że rynek się rozwija i marketing w Polsce ma się dobrze i wzrasta. Poziom kampanii był wysoki. Widać dobre rzemiosło. Niestety widać też spore braki w niektórych sektorach kampanii i czasem nierówności w strategiach, kreacjach, media mixach i efektywności.

Cieszę się, że tak dużo marek zgłasza swoje projekty i kampanie do oceny i tak aktywnie działa na rynku. To bardzo miłe móc z lotu ptaka popatrzeć i docenić to wszystko. Poznałem przy tej okazji wielu ekspertów, którzy naprawdę znają się na swoim fachu. Dobrze wiedzieć, że tak wiele wspaniałych osób kształtuje nasze doświadczenia konsumenckie. Widzę też, że poziom wiedzy digitalowej branży i społeczeństwa bardzo wzrasta.

Myślę, że oceniane kampanie mówią o polskim rynku to, że mierzy wysoko i chce równać do najlepszych i największych rynków i kampanii świata. Pewnie jeszcze chwilę nam to zajmie, ale horyzont jest dla mnie jasny. Bardzo za to wszystko dziękuję 🙂

 

Kampanie nominowane do nagród ogłosimy 27 października. Gala IAB MIXX Awards 2022 odbędzie się 24 listopada w Warszawie w Warszawie. Szczegóły wkrótce.