Etap obrad jury nad zgłoszonymi kampaniami w tegorocznej edycji konkursu zakończony! O to, jak przebiegały i co zgłoszone projekty mówią o kondycji poleskiej branży digital, pytamy Wiceprzewodniczącego Jury IAB MIXX Awards 2025 – Sławka Skowerskiego, Content&Copy Lead w GoldenSubmarine.

Jak przebiegały tegoroczne obrady IAB MIXX Awards?
Jak zawsze dynamicznie i inspirująco. Lubię ten cały mixx (ha!) ludzi i umysłów, pasjonatów i pracusiów z tak różnych dziedzin marketingu. Zderzali się tu i mózgowcy od performance i bujający w obłokach spece od kreacji. To świetnie wychodziło podczas rozmów na żywo – nagle jedna osoba, dzięki swojej insajderskiej wiedzy, potrafiła podnieść lub osłabić postrzeganie całej kampanii. Dzięki temu wyszedłem z obrad z poczuciem, że oceniliśmy i doceniliśmy te kampanie, które na to na pewno zasługiwały.
Jak oceniasz tegoroczne zgłoszenia i która kategoria cieszyła się największą liczbą zgłoszeń i – jak myślisz dlaczego?
Większość zgłoszeń, jak to się ładnie mówi, odpowiadało na brief. Ale trafiło się kilka perełek i, mam nadzieję, otrzymają swoje złota na gali. Trochę, jak co roku, brakowało mi więcej odważnych, przełamujących schematy kampanii. Ale to przypadłość, która toczy naszą branżę od dłuższego czasu. Jak zawsze ciasno było w klasycznych kategoriach: customer experience, content marketing, online influencer czy brand awareness. A dlaczego? Bo to stara szkoła marketingu – klient, doświadczenie, sprzedaż, dotarcie. Zrobiliśmy kampanię, to teraz trzeba się pochwalić.
Jakie wnioski na temat polskiego rynku digital nasuwają Ci się po zapoznaniu się z tegorocznymi zgłoszeniami?
Że potrzebujemy, jak kania dżdżu, kampanii smartnych, kreatywnych i oryginalnych, bo pogrążamy się w poprawności i maksymalnej efektywności. Że branża się starzeje wraz z jej twórcami i klientami a w tym czasie rośnie nowe pokolenie konsumentów z innymi potrzebami, aspiracjami… ba, miejscami konsumpcji samych mediów. Że bez influencerów nie zrobi się chyba teraz żadnej dużej kampanii. I że to chyba ostatnie takie czasy i kampanie, w których to sztuczna inteligencja nie jest dominującą stroną. Sam jestem ciekawy, dokąd nas zaprowadzi. AI bardzo ciekawy 😉
Listę nominowanych do nagród tegorocznej edycji IAB MIXX Awards podamy już wkrótce, a Zwycięzców poznamy już 25 listopada podczas uroczystej gali w Warszawie. Sprzedaż biletów wkrótce!
