Podczas uroczystej gali, zorganizowanej w warszawskim Multikino Złote Tarasy, po raz dziesiąty wręczono nagrody w organizowanym przez IAB Polska konkursie MIXX Awards. Najwięcej nagród zdobyły kampanie Allegro, Orange, Carrefour, H&M, łap jaja, Nie chcę być strażakiem, SOS Wioski Dziecięce i Theraflu Thermoscanner. Najwięcej zwycięskich kampanii zgłosiła agencja VML Poland, zdobywając tym samym tytuł Agencji Roku. Wyróżnienie Marketera Roku przyznano marce McDonald’s, zaś tytuł Człowieka Roku otrzymał Olgierd Cygan, Wiceprezes i Partnera Zarządzający Deloitte Digital Central Europe.

Jubileuszowa edycja od początku zapowiadała się sensacyjnie — reklamodawcy, agencje i domy mediowe zgłosili aż 226 kampanii, z których ostatecznie zakwalifikowano do konkursu 218. Idące z duchem czasu zmiany w regulaminie, nowe zasady oceny projektów, nowe kategorie konkursowe zostały przyjęte przez branżę z entuzjazmem.

MIXX Awards jest konkursem o ugruntowanej pozycji, podsumowującym osiągnięcia branży digitalowej z ostatniego roku. Jest także konkursem z 10-letnim stażem, dlatego zależało nam — jako organizatorowi — na odświeżeniu jego formuły i wprowadzenie zmian odzwierciedlających cyfrową ewolucję w sferze mediów, technologii i komunikacji — powiedział Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska. — Sądząc po przekraczającej nasze oczekiwania liczbie zgłoszeń, ich wysokiej jakości, zaangażowaniu zespołu jurorskiego oraz sygnałach docierających do nas z rynku, jestem przekonany, że nam się to udało.

Nowy był także skład Jury — pod przewodnictwem Bartosza Dobrzyńskiego, Dyrektora Marketingu sieci Play — podzielonego na cztery grupy eksperckie, oceniające kampanie pod względem strategii, efektywności, kreacji i wykorzystania mediów.

Wieloetapowe, intensywne i wypełnione merytorycznymi dyskusjami obrady Jury przyniosły rezultat w postaci nominacji aż 65 kampanii do brązowych, srebrnych i złotych statuetek MIXX 2016. 1 grudnia, podczas finałowej, wieczornej gali poznaliśmy wybieranych przez Jury zwycięzców w 15 konkursowych kategoriach oraz zdobywców 5 nagród za dokonania, wybieranych przez Kapitułę konkursu.

— Większość zespołu — również i ja — uczestniczyła w pracach Jury po raz pierwszy. Ogrom pracy związanej z selekcją i oceną zgłoszonych projektów był przytłaczający, ale ostateczny efekt — w postaci listy nominowanych kompanii — przyniósł chyba wszystkim ogromną satysfakcję i poczucie, że wybraliśmy najlepszych z najlepszych — ocenia Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group, przewodnicząca grupy eksperckiej Wykorzystanie Mediów.

— Poziom zgłoszeń był bardzo wysoki, ale wyrównany. Było to powodem wielu intensywnych dyskusji do ostatnich chwil obrad Jury. Kierując się prestiżem i wagą konkursu MIXX Awards zdecydowaliśmy, że na złote statuetki zasługują tylko kampanie wybitne. Kampanie, które nie tylko zdobyły najwyższe noty we wszystkich czterech kategoriach oceny, ale także wyznaczały dobre, nowe standardy dla całej branży. Myślę, że nam się to udało — kampanie Allegro, Alivii czy IKEA zdecydowanie takie są — podsumowuje Piotr Piętka, Prezes Publicis Media, Wiceprzewodniczący Jury.

Oto pełna lista nagrodzonych kampanii. W nawiasach podajemy nazwy podmiotów zgłaszających i współzgłaszających. Kolejność kategorii i wyróżnionych jest alfabetyczna.

Nagrody MIXX Awards 2016 kategorii Brand Awareness and Positioning

  • Złoto: nie przyznano
  • Srebro dla kampanii: Allegro – Legendy Polskie (Allegro) oraz McDonald’s – #mamsmakanamaka (DDB Warszawa, OMD)
  • Brąz dla kampanii: Bonjour w Carrefour (Saatchi&Saatchi IS, Arena Media/Havas Media Group)

Nagrody MIXX Awards 2016 kategorii Branded Content

  • Złoto dla kampanii: Allegro – Legendy Polskie (Allegro)
  • Srebro: nie przyznano
  • Brąz dla kampanii: H&M Love Songs (VML Poland) oraz Orange – Historie na Kartę (VML Poland, Initiative Media, Reprise Media, LifeTube, Abstrachuje, Aleksandra Kasprzyk)

Nagrody MIXX Awards 2016 kategorii Branded Site

  • Złoto: nie przyznano
  • Srebro dla kampanii: MM DOS (Lubię to – linked by Isobar) oraz Ż do Kwadratu (GONG, Ogilvy&Mather Polska)
  • Brąz: nie przyznano

Nagrody MIXX Awards 2016 kategorii Business-to-Business

  • Złoto: nie przyznano
  • Srebro: nie przyznano
  • Brąz dla kampanii: Można? Można! – z Idea Bankiem (Idea Bank) oraz Team Total (Vizeum Polska, Isobar Polska)

Nagrody MIXX Awards 2016 kategorii Cross-Media Integration

  • Złoto: nie przyznano
  • Srebro: nie przyznano
  • Brąz dla kampanii: Allegro Święta 2015 (Universal McCann, Reprise Media, Allegro), Bonjour w Carrefour (Saatchi&Saatchi IS, Arena Media/Havas Media Group) oraz Magnum Double – Uwolnij bestię (Mindshare Polska)

Nagrody MIXX Awards 2016 kategorii Direct Response and Lead Generation

  • Złoto: nie przyznano
  • Srebro dla kampanii: Promedica24 – Mamy dla Ciebie pracę! (Cube Group)
  • Brąz dla kampanii: Conrad.pl w Google Shopping (Starcom, SMG PM / Performics) oraz SOS Wioski Dziecięce (VML Poland)

Nagrody MIXX Awards 2016 kategorii Games

  • Złoto: nie przyznano
  • Srebro: nie przyznano
  • Brąz dla kampanii: Kilobity na Czarity (Artegence), Lenovo Gaming (Value Media, Change) oraz Pinball EB (GONG, Mediavest)

Nagrody MIXX Awards 2016 kategorii Innovations

  • Złoto: nie przyznano
  • Srebro dla kampanii: Theraflu Thermoscanner (Saatchi&Saatchi IS)
  • Brąz dla kampanii: Dwa światy Leroy Merlin (MOBIEM, METs)

Nagrody MIXX Awards 2016 kategorii Interactive Out-of-Home and off-line

  • Złoto: nie przyznano
  • Srebro dla kampanii: Theraflu Thermoscanner (Saatchi&Saatchi IS)
  • Brąz dla kampanii: Pepsi Ticket Hunt (Deloitte Digital, Ewesa)

Nagrody MIXX Awards 2016 kategorii Mobile

  • Złoto: nie przyznano
  • Srebro dla kampanii: Samsung Galaxy S7 (Starcom, Leo Burnett)
  • Brąz: nie przyznano

Nagrody MIXX Awards 2016 kategorii Online Marketing with Influencer

  • Złoto: nie przyznano
  • Srebro dla kampanii: #PlayTIDAL (Isobar Polska)
  • Brąz dla kampanii: łap jaja (TWIN .digital collective, melting pot), Orange – Historie na Kartę (VML Poland, Initiative Media, Reprise Media, LifeTube, Abstrachuje, Aleksandra Kasprzyk) oraz Tubular UnCover (Lubię to – linked by Isobar, Carat Polska, Posterscope Poland)

Nagrody MIXX Awards 2016 kategorii Product Launch

  • Złoto: nie przyznano
  • Srebro dla kampanii: MojeING (GONG, MullenLowe Mediahub, Brain, WP.pl, Lubię to – linked by Isobar)
  • Brąz: nie przyznano

Nagrody MIXX Awards 2016 kategorii Public Service and non-profit campaign

  • Złoto dla kampanii: Alivia – Wojna z rakiem (Saatchi&Saatchi IS) oraz SOS Wioski Dziecięce (VML Poland)
  • Srebro dla kampanii: Nie chcę być strażakiem (Walk Digital)
  • Brąz dla kampanii: Hejt Stop (VML Poland), Jak działa zdrowy człowiek (VML Poland) oraz łap jaja (TWIN .digital collective, melting pot)

Nagrody MIXX Awards 2016 kategorii Social Community Building

  • Złoto dla kampanii: Kuchnia Spotkań IKEA (Kalicińscy.com, MEC, Garden of Words, K2, Blue Ivy)
  • Srebro: nie przyznano
  • Brąz dla kampanii: H&M Love Songs (VML Poland)

Nagrody MIXX Awards 2016 kategorii Video on-line

  • Złoto dla kampanii: Allegro – Legendy Polskie (Allegro)
  • Srebro dla kampanii: Nie chcę być strażakiem (Walk Digital)
  • Brąz dla kampanii: Orange – Historie na Kartę (VML Poland, Initiative Media, Reprise Media, LifeTube, Abstrachuje, Aleksandra Kasprzyk) oraz Organizm w dobrym nastroju (VML Poland)

Ze względu na brak zgłoszeń — zgodnie z regulaminem konkursu — nie powstały planowane kategorie: Email oraz Internet of Things. Nie przyznano nominacji w kategorii Use of Technology — mimo kilku naprawdę interesujących kampanii jury zdecydowało, że na tle prezentujących w tym roku wyjątkowo wysoki poziom zgłoszeń w innych kategoriach, w niezmiernie ważnym obszarze technologii oczekiwania były jeszcze większe.

 

Laureatami pięciu nagród specjalnych, przyznanych przez Kapitułę konkursu MIXX Awards 2016 za szczególne osiągnięcia w ciągu ostatniego roku są:

  • Marketer Roku: Marka McDonald’s
  • Agencja Roku: VML Poland
  • Dom Mediowy Roku: Starcom
  • Człowiek Roku: Olgierd Cygan

— Przyznanie Olgierdowi tytułu Człowieka Roku branży digital jest uhonorowaniem jego odwagi i wizjonerstwa, którymi wykazał się podejmując przed rokiem strategiczną decyzję o wprowadzeniu stworzonej przez siebie agencji Digital One w globalne struktury Deloitte, samemu zajmując stanowisko Wiceprezesa i Partnera Zarządzającego Deloitte Digital Central Europe —wyjaśnia Włodzimierz Schmidt.

 

Nagroda Specjalna — za osiągnięcia życiowe i istotny wkład w kształtowanie polskiej sceny digitalowej — została w tym roku przyznana Michałowi Kicińskiemu i Marcinowi Iwińskiemu, twórcom CD Projekt RED.

— Michał i Marcin stworzyli tutaj, w Polsce, firmę należącą do światowej ekstraklasy producentów gier. Dzięki nim „Wiedźmina” znają dziś miliony graczy – i nie tylko – na całym świecie. Ich ambicja i rozmach realizowanych projektów są natchnieniem dla całej digitalowej sceny — wybór Kapituły uzasadnia Robert Wielgo, Członek Zarządu IAB Polska.

Nagroda dla najlepszej kampanii roku – Best In Show: Allegro – Legendy Polskie.

— Jubileuszowa, niezwykle udana edycja MIXX Awards jest doskonałym podsumowaniem ostatniej dekady w polskiej branży digitalowej. Podkreślany przez jurorów wysoki, wyrównany poziom tegorocznych zgłoszeń konkursowych jest najlepszym dowodem na dojrzałość oraz wysoką efektywność rozwiązań i produkcji, które mamy do zaproponowania reklamodawcom i konsumentom. Jest to także bardzo dobra prognoza na kolejną dekadę. Mnogość dostępnych kanałów komunikacji, narzędzi i technologii to szansa na eksplorację nowych pokładów kreatywności i pomysłowości twórców — podsumowuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.

Galę MIXX Awards 2016 poprzedziła konferencja MIXX Conference 2016, którą zainaugurowała Natalia Hatalska omawiając najnowsze trendy w komunikacji online. Rafał Masny otworzył część dedykowaną działaniom komunikacyjnym z udziałem wpływowych postaci. Wystąpienie Barbary Stawarz było wstępem do części poświęconej marketingowi treści, zaś segment dedykowany angażowaniu społeczności poprzez działania marketingowe i reklamowe otworzył Krzysztof Winnik. Najważniejszymi elementami konferencji były jednak prezentacje case studies z najciekawszych projektów i kampanii z ostatniego roku, omawiane z perspektywy zarówno agencji czy domu mediowego, jak i z perspektywy klienta.