Pytamy jurorów, jakie są ich własne kryteria i na co szczególnie zwracają uwagę, oceniając kampanie konkursowe. Jaka powinna być kampania zasługująca na nagrodę MIXX?
Krystyna Sakowicz, dyrektor zarządzająca, K2 Internet S.A.
Niektórzy mówią, że w reklamie wszystko już było i teraz już tylko kopiujemy stare, dobre pomysły i odgrzewamy różne ich warianty. Może i tak. Natomiast technologia i szeroko pojęta reklama cyfrowa, umożliwia nam docieranie do konsumenta z bardzo precyzyjnym komunikatem, w chwili, kiedy konsument z dużym prawdopodobieństwem jest na niego najbardziej podatny. Dla mnie w kampanii ważne jest to żeby wzbudzała emocje, ciekawiła, wnosiła coś dla odbiorcy, jednocześnie spełniając zadania postawione przez klienta. Będę wypatrywać takich, przy których zatrzymam się na dłużej, zaciekawią mnie i pomyślę, że chciałabym, żeby moja agencja zrealizowała kiedyś coś na takim poziomie dla naszego klienta.
Magdalena Szmidt, dyrektor zarządzająca, MOSQI.TO
Szukam kampanii, które mają „TO COŚ” i przy okazji są na 5ę w każdym z ocenianych obszarów. Zwracam dużą uwagę na budżet, po to, by każdą z kampanii odpowiednio przeskalować. My jurorzy musimy pamiętać, iż dysponując budżetem + 500 000 zł można z większą swobodą osiągnąć wyznaczane cele, z budżetem 10 000 zł trzeba już bardziej zaawansowanej ekwilibrystyki. Za te mniejsze kampanie też mocno trzymam kciuki.
Cenię w MIXXach .TO, że są demokratycznym konkursem, gdzie mniejsze kampanie mają nadal spore szanse. W końcu takie są MIXXy, łączą kreatywność i efektywność.
Lubię rzeczy, które wywołują uśmiech, mają wówczas, przynajmniej tak mi się wydaje, większą szansę na zapamiętanie. Jeśli, przy okazji osiągają założone cele, to szansa na nominację, praktycznie murowana. Reszta zależy od tego co pokaże konkurencja i jak zgodne w swoich opiniach będzie jury. W tym roku na short- liście zapowiada się znowu tłoczno.
Patrycja Matul, Agency and Partner Client fo Finance & Technology Verticals in CEE, Facebook
Oglądając konkursowe zgłoszenia dostrzegam, że reklama powraca do swoich korzeni. Że jej twórcy potrafią łączyć kreatywność z efektywnością i przedkładają jakość nad ilość oraz potrafią podchodzić do tematów w nowy, nieszablonowy sposób. Szczególnie doceniam to, gdy kampanie pokazują, że doskonale rozumieją swoją grupę docelową zarówno w obszarze kreacji treści, jak i wyboru kanałów dotarcia. Myślę, że zwycięski projekt będzie również doskonale uwzględniał rolę dopasowania treści do kanału. Ma to zasadnicze znaczenie w sytuacji rosnącego znaczenia kanału mobile, gdzie pierwsze sekundy i umiejętność pochwycenia uwagi odbiorcy jest kluczowe.
Sławomir Skowerski , Head of Copywriting, GoldenSubmarine
Przeglądając prace konkursowe stawiam na ciekawe projekty i odwagę w wykorzystaniu digitalu do jej zademonstrowania. Kampania, która zasługuje na MIXX Award, niezależnie od koloru statuetki, powinna być sprytną, dobrze wyważoną mieszanką kreatywności, odpowiedzi na ukryte potrzeby klienta i wyciśnięcia na maksa możliwości budżetowych. No i jak widzę zadziorny slogan czy fantazyjny storytelling, dodaję zawsze mały plus. Sorry, taki mam już ten copywriterski klimat 😉