Aż 226 kampanii będzie walczyć o laury w konkursie Mixx Awards 2016. Oznacza to ponad dwukrotny wzrost liczby nadesłanych zgłoszeń w porównaniu z zeszłoroczną edycją! Scena digitalowa dobrze zareagowała na liczne zmiany w formule konkursu – wprowadzenie nowych kategorii, w których przyznawane będą nagrody, nową strukturę Jury, modyfikację kryteriów oceny zgłaszanych projektów oraz jeszcze większe wyrównanie szans podmiotów biorących udział w konkursie.

– Co piąta firma zgłaszająca swoją kampanię zrobiła to po raz pierwszy. Co bardziej istotne, konkursowymi debiutantami są głównie małe i średnie podmioty. Potwierdza to słuszność założeń, którymi kierowaliśmy się definiując na nowo ideę konkursu Mixx Awards. Kreatywność twórców oraz odwaga reklamodawców w wychodzeniu poza utarte schematy zasługują na większe uznanie Jury, niż wysokość budżetu kampanii – powiedział Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. – Już wstępna lektura opisów zgłoszonych projektów daje nam pewność, że zaplanowana na 1 grudnia br. w warszawskich Złotych Tarasach gala konkursowa oraz towarzysząca jej konferencja dostarczą uczestnikom wielu emocji i inspiracji.

Zgłoszeń dokonywać mogli zarówno marketerzy, jak i agencje reklamowe, domy mediowe, portale, wydawcy oraz dostawcy technologii. Do wyboru mieli kilkanaście kategorii, z których aż osiem – takich jak „Kampania społecznościowa”, „Kampania z udziałem wpływowej postaci” czy „Kampania z wykorzystaniem nowych technologii” – pojawiło się po raz pierwszy.

– Cieszymy się, że zaproponowane nowe kategorie spotkały się z dużym zainteresowaniem biorących w konkursie firm. Zakwalifikowano do nich niemal co trzecią zgłoszoną kampanię. Szczególnie popularne są kategorie „Kampania z udziałem wpływowej postaci” oraz „Kampania społecznościowa” – dodaje Robert Wielgo, Członek Zarządu IAB Polska. – Nowoczesne media cyfrowe otwierają przez reklamodawcami i wydawcami ogromne możliwości, które nie tyle można, co należy umiejętnie i kreatywnie wykorzystywać. Właśnie taką filozofię budowy i realizacji kampanii reklamowych chcemy promować poprzez konkurs Mixx Awards 2016.

Jubileuszowa, dziesiąta, edycja konkursu stała się okazją do wprowadzenia ważnych zmian zasad w regulaminie przyznawania nagród. W tym roku zniesione zostały ograniczenia – zgłaszane kampanie będą mogły być nagradzane przez Jury w wielu kategoriach, a w każdej z nich przyznane zostaną trzy nagrody: złota, srebrna i brązowa. Ponadto ujednolicono standardy przyznawania ocen w kategoriach Best in Show, Agencja Roku i Dom Mediowy Roku – w dużej mierze będą one bazować na sumie punktów uzyskanych za wyróżnienia w pozostałych kategoriach.