O tym, które kampanie ostatnich 12 miesięcy były sprytną mieszanką kreatywności, efektywności oraz możliwości budżetowych dowiemy się podczas gali rozdania nagród trzynastej edycji IAB MIXX Awards. Na IAB MIXX Conference twórcy zaprezentują case studies najbardziej inspirujących projektów nominowanych w konkursie. Wydarzenie odbędzie się  27 listopada w Warszawie.

– Wysokie, milionowe budżety już dawno przestały być gwarantem skuteczności i jakości projektów marketingowych. Potwierdzają to tegoroczne nominacje do IAB MIXX Awards 2019. Cieszy nas,
że w gronie nominowanym znalazły się kampanie, których motorem napędowym był pomysł, a nie kwota wydanych pieniędzy.
– komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska, organizatora konkursu.

O złote, srebrne i brązowe statuetki IAB MIXX Awards 2019 zawalczą 42 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie 56 nominacji w 16 kategoriach konkursowych. Najwięcej nominacji zdobyły kampanie „Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni IKEA” oraz „A co gdyby? OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci”.

MIXX Conference: Kampania reklamowa od kuchni – jak „skroić” ją na miarę?

Uroczystą galę, podczas której poznamy tegorocznych laureatów nagród, poprzedzi IAB MIXX Conference. To jedyna marketingowa konferencja w Polsce całkowicie oparta o formułę case studies wybranych kampanii. Kulisy projektów nominowanych w konkursie przedstawią wspólnie klienci
z przedstawicielami agencji.

Jeśli reklama ma coś zmienić, to musi poruszać ludzi. A kiedy w jej przygotowanie zaangażują się kreatywne osoby, które myślą podobnie i chcą zrobić coś dobrego – uda się to nawet wtedy, gdy budżet wynosi zero. Pomysł wymyślony w jeden wieczór na konkurs Young Creative stał się podstawą ogólnopolskiej kampanii „NIE JEM – jeśli nie poruszysz ludzi, nic nie zrobisz” o wielomilionowym zasięgu, która gigantycznie zwiększyła zainteresowanie fundacją Podzielmy się. Zachęca ona do dzielenia się nadwyżkami jedzenia pozostałego po świętach na rzecz potrzebujących. Twórcy kampanii opowiedzą jak z chirurgiczną precyzją dotrzeć do grupy docelowej i poruszyć serca Polaków, nie wydając milionów.

Kampania „Polska na Times Square” Grupy naTemat na 100-lecie odzyskania niepodległości przez Polskę jest przykładem tego, że w świecie reklamy niemożliwe nie istnieje. Podczas prelekcji dowiemy się jak wynająć największy baner na Times Square za „śmieszne pieniądze”, ale również jakie były efekty całego przedsięwzięcia, które przerosło wszelkie oczekiwania twórców.

Czy marka może i powinna odważnie prowadzić dialog zaangażowany społecznie? Autorzy kampanii Banku BGŻ BNP Paribas „Dlaczego nie ma kobiet na banknotach” nie mają co do tego wątpliwości. Opowiedzą między innymi jak prowadzić komunikację, aby była autentyczna i zgodna z DNA marki. 

Brak szacunku, hejt, oszustwa, spam – to zjawiska, które na co dzień dotykają internautów. Pomysłodawcy kampanii „A co gdyby…?” dla marki OLX, opartej na spotach z udziałem aktora Janusza Chabiora, uchylą rąbka tajemnicy, jak na trzy tygodnie zawładnąć polskimi social mediami piętnując najgorsze zachowania użytkowników internetu.

Jak przekuć innowacyjne doświadczenia na efektywną komunikację? O tym jak powstała pierwsza
w Polsce reklama aktywowana głosem, będąca efektem wnikliwego zrozumienia grupy docelowej, opowiedzą twórcy kampanii „Nowy CLA. Twoje zasady, Twoja gra” dla Mercedes-Benz.

Efekt ROPO to paradoks marketingu. Wszyscy wiedzą, że ma ogromne znaczenie, ale mało kto potrafi go rzetelnie ocenić, a co dopiero maksymalizować jego siłę w kampaniach marketingowych. Nowe podejście do działań digital przedstawią twórcy kampanii „Cost per ROPO, czyli nowe podejście
do działań Digital”
zrealizowanej dla Leroy Merlin.

Podczas konferencji zaprezentujemy także m.in. kulisy kampanii: „Jak TO robić” marki Durex, „Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni” dla IKEA, „Orange FTTH Warsaw Boost SuperGeo” dla Orange Polska.

W gronie prelegentów konferencji znajdą się eksperci branży, przedstawiciele agencji i marketerów. Wśród nich: Michał Mańkowski, naTemat.pl; Katarzyna Modrzejewska, Reckitt Benckiser; Marek Myślicki, Abstra; Martyna Dakowska, Fundacja Podzielmy się; Mateusz Garbarczyk, Value Media; Adam Kręgielewski, Labcon; Joanna Próchnicka, Leroy Merlin; Grzegorz Smyka, METs; Piotr Bombol, Gameset; Grzegorz Łagowski, Lagardere Sports; Marcin Mikucki, Ekstraklasa SA; Agnieszka Konarzewska, BNP Paribas; Dariusz Maciołek, BNP Paribas; Anna Gruszka, IPG Mediabrands; Paweł Patkowski, Orange Polska; Artur Leśniak, 180heartbeats + Jung v Matt; Marcin Sienkowski, OLX.