Tylko do 31 sierpnia można wysyłać zgłoszenia do piętnastej edycji IAB MIXX Awards, konkursu na najlepsze polskie kampanie reklamowe z wykorzystaniem kanału digital, który wyłania projekty łączące kreatywność i efektywność. Zwycięzców poznamy pod koniec listopada.

Konkurs  IAB MIXX Awards od 14 lat niezmiennie nagradza te kampanie digitalowe, które zdaniem jurorów zostały najlepiej zrealizowane zarówno pod kątem strategii, kreacji, wykorzystania mediów, jak również osiągniętych rezultatów. Żeby jednak mieć szansę na zwycięstwo z całą pewnością najważniejszy jest moment przygotowania zgłoszenia. Kluczowe jest, aby poświęcić odpowiedni czas na jego przygotowanie i uniknąć błędów, które jurorzy IAB MIXX Awards widzą w niemal każdej edycji.

Poprosiliśmy Annę Iller, wieloletnią jurorkę konkursu oraz ekspertkę branży marketingowej, aby podzieliła się wskazówkami, które będą pomocne podczas przygotowania zgłoszenia do tegorocznej edycji IAB MIXX Awards 2021:

  • Wybierz dobrze kategorię do jakiej zgłaszasz kampanię, przeczytaj dokładnie co jury IAB MIXX Awards bierze pod uwagę. W konkursie jest aż 16 kategorii, więc jest w czym wybierać – dobrze przeanalizuj do której z nich Twoja kampania pasuje najlepiej.
  • Zgłaszając kampanię w wielu kategoriach nie kopiuj zgłoszenia – to bardzo ważne! „Uniwersalne” lub skopiowane opisy bardzo często nie odpowiadają na najważniejsze elementy, które w danej kategorii ocenia jury konkursu. 
  • Nie jest wykluczone, że jurorzy poznają Twoją kampanię dopiero podczas czytania zgłoszenia. Dlatego ważne jest, aby w materiale znalazły się wszystkie wyczerpujące informacje – kontekst rynkowy, problem do rozwiązania, wyzwanie danej kampanii, grupa docelowa, cele kampanii, ale również rezultaty – szczegółowe dane, które pomogą w ocenie efektywności przedsięwzięcia. Formularz prowadzi krok po kroku, jednak jakość samego zgłoszenia zależy tylko od Was.

– Głęboko wierzę, że ten rok będzie obfitował w bardzo dobre zgłoszenia. Za nami bardzo intensywny i pełen wyzwań rok, w którym działaliśmy w wyjątkowych warunkach pandemii, gdzie digital odgrywał kluczową rolę w prowadzeniu kampanii marketingowych. Jak co roku, do udziału w IAB MIXX Awards zachęcamy zarówno agencje reklamowe, domy mediowe, marki, przedstawicieli mediów. Nie jest ważna dla nas wielkość wydanego budżetu, ale sposób jego wykorzystania w co najmniej jednym kanale digitalowym. – dodaje Anna Iller.

Nagrody za dokonania

Jeśli jesteś przedstawicielem firmy członkowskiej IAB Polska możesz zgłosić swojego kandydata do dwóch nagród za dokonania w kategoriach:

•             Człowiek Roku: nagroda dla osoby, która odniosła ponadprzeciętne zasługi dla interaktywnego marketingu i reklamy w minionym roku

•             Nagroda Specjalna IAB Polska za całokształt dokonań: nagroda specjalna dla osoby za całokształt dokonań

Zgłoszenia do nagród za dokonania są bezpłatne.