SPONSORZY GŁÓWNI

Szanowni Państwo!

Kiedy trzynaście lat temu po raz pierwszy organizowaliśmy IAB MIXX Awards, przyświecał nam cel promocji raczkującej wtedy w Polsce branży digitalowej, a w szranki stawały kampanie, w których internet bywał wykorzystywany jako dodatkowe medium komunikacji. Rok 2019 przyniósł historyczną zmianę na rynku reklamowym w Polsce. Podobnie jak to miało miejsce na największych rynkach europejskich, również w Polsce wydatki na reklamę internetową przewyższyły te na reklamę telewizyjną. Ten trend ma również swoje odbicie w naszym konkursie. Obecnie działania online stanowią często wiodącą oś komunikacji, a kampanie, które jeszcze stosunkowo niedawno wydawały się niezwykle nowatorskie i nieszablonowe, teraz są pewnym standardem w branży. Wszyscy widzimy, że dzięki internetowi zyskujemy narzędzia, jakich nie ma w innych mediach. Digital stał się już mainstreamowym rozwiązaniem, który napędza polski rynek reklamy, a granice między offline i online powoli się zacierają. Dla nas, jako organizatorów, ważne jest, że w IAB MIXX Awards pojawiają się nowe kategorie, które okazują się strzałem w dziesiątkę, co potwierdza liczba zgłoszeń i jakość kampanii. Kampanie nagrodzone złotem w trzynastej edycji konkursu zaskakiwały świeżymi pomysłami i realizacjami, ale przede wszystkim poruszały ważne tematy społeczne. Jesteśmy dumni, że coraz więcej marek stawia zaangażowanie społeczne w centrum swoich strategii komunikacyjnych. Jury tegorocznego konkursu miało niełatwe zadanie, aby spośród bardzo dobrych kampanii, łączących kreatywne idee z efektywnymi rozwiązaniami, wyłonić te najlepsze. Przekazujemy w Wasze ręce czwartą edycję naszego casebooka, który jest nie tylko źródłem inspiracji, ale również drogowskazem wyznaczającym kierunek rozwoju branży. Życzymy Wam przede wszystkim odwagi w realizacji pomysłów. Owocnej lektury!

Włodzimierz Schmidt
Prezes Zarządu IAB Polska

Robert Wielgo
Członek Zarządu IAB Polska

Drodzy Czytelnicy!

IAB MIXX Awards to konkurs, w którym nagradzamy najlepsze digitalowe kampanie reklamowe, łączące kreatywne idee z efektywnymi rozwiązaniami. Warto jednak w tym miejscu podkreślić, że kampanie reklamowe oceniane są jako całość. Jury analizuje zgłoszone w poszczególnych kategoriach projekty, biorąc pod uwagę zarówno strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak również rezultaty i ROI. Trzynasta edycja IAB MIXX Awards to ponad 180 projektów, które w tym roku ubiegały się o nominacje dla najlepszych digitalowych kampanii reklamowych. O złote, srebrne i brązowe statuetki walczyły 42 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie 56 nominacji w 16 kategoriach konkursowych. W tym roku przyznaliśmy więcej nagród niż w poprzedniej edycji konkursu. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że w tym roku wybieraliśmy spośród większej liczby zgłoszeń, można stwierdzić, że jako jury byliśmy nawet surowsi w swoich ocenach. Polski rynek reklamy jednak doskonale się broni. Nie ma bowiem kategorii, w której na tym etapie nie wyróżniliśmy żadnej kampanii. Świadczy to o dużej dojrzałości twórców i pokazuje, że potrafią robić projekty umiejętnie łączące kreatywność z efektywnością w różnych obszarach. W konkursie szukaliśmy kampanii unikatowych, które nie tylko najefektywniej zachęcały do interakcji z marką czy prezentowały najskuteczniejsze rozwiązania, ale przede wszystkim inspirowały i wskazywały kierunki rozwoju branży.  IAB MIXX Awards wciąż ewoluuje, podążając za intensywnymi zmianami w branży reklamowej. W mojej ocenie warto wspomnieć o dwóch ważnych aspektach tegorocznej edycji. Po pierwsze, włączyliśmy do konkursu jedną z najsilniejszych kategorii – content marketing, w której nie tylko mieliśmy najwięcej zgłoszeń, ale również ich jakość była na najwyższym poziomie. Po drugie, niezwykle ważny dla mnie osobiście fakt – mijająca edycja przyniosła nam kampanie, które poruszają istotne kwestie społeczne, takie jak: edukacja seksualna, hejt w internecie czy niezgoda na uprzedmiotowianie kobiet. Warto podkreślić, że realizacje te były perfekcyjnie skomponowane, wpisując się doskonale w DNA marek, dla których kampanie zostały realizowane. Zachęcam do lektury wyróżnionych kampanii, mając nadzieję, że staną się one inspiracją dla tych zgłaszanych do przyszłorocznej, czternastej już edycji IAB MIXX Awards. I które zaskoczą nas nowatorskimi rozwiązaniami oraz imponującymi wynikami.

Anna Iller
Przewodnicząca Jury
Branded Content Manager, Allegro