Limited Budget

Sprytne kampanie, w których liczy się pomysł, a nie budżet. To zarówno pomysły, które w niebanalny sposób są zaadaptowane na cyfrowych punktach styku konsumenta z marką, jak i projekty, które przy wykorzystaniu nowoczesnych, wręcz eksperymentalnych rozwiązań i technologii, trafiają w punkt przy ograniczonym budżecie.

Inna historia, taki sam hejt (srebro) >>

Decathlon Carbon Challenge (brąz) >>

Nakarm Psa z OLX (brąz) >>

Polska na Times Square (brąz) >>

brąz

kampania:

Nakarm Psa z OLX

Klient: OLX Polska
Zgłaszający: Grupa OLX Sp. z o.o.
Zespół kreatywny: Michał Wiśniewski, Marcin Sienkowski, Przemysław Klemczak, Paulina Rezmer
Ludzie mają naturalną potrzebę pomagania, a OLX im to umożliwia.

Koncepcja kampanii

„Nakarm Psa z OLX” to wyjątkowa akcja, która przy ograniczonym budżecie osiągnęła wielomilionowe zasięgi komunikacji, dodatkowo pokazują markę w pozytywnym kontekście. Realizuje jednocześnie cele strategiczne marki – wzrost pobrań i korzystanie z aplikacji OLX. 

 

Cele i wyzwania kampanii

50% wzrost liczby pobrań aplikacji w trakcie trwania kampanii. 

OLX jest liderem rynku serwisów ogłoszeń drobnych. Utrzymanie pozycji lidera wymaga jednak nieustannych inwestycji w utrzymanie świadomości oraz relewantności marki i usługi dla grupy docelowej. Jedną z kluczowych kwestii jest ciągły wzrost liczby użytkowników korzystających z OLX na telefonach komórkowych, zwłaszcza korzystających z aplikacji. Użytkownicy aplikacji charakteryzują się największym zaangażowaniem i najczęściej powracają do usługi OLX.

W chwili przed rozpoczęciem akcji „Nakarm Psa z OLX” aplikacja zainstalowana była na 4 453 355 smartfonach w Polsce. Tak wysoka popularność aplikacji OLX sprawia, że pozyskiwanie kolejnych instalacji jest coraz trudniejsze i coraz droższe.

Strategia

Ludzie mają naturalną potrzebę pomagania, a OLX im to umożliwia. Dlatego wprowadziliśmy w aplikacji i na wersji mobilnej serwisu specjalną funkcjonalność, za pomocą której można było za darmo dokarmiać psy i koty z wybranych schronisk. Dzięki takiej aktywacji uczyliśmy korzystania z aplikacji i przywiązywaliśmy grupę docelową do marki, licząc, że nowi użytkownicy będą w przyszłości korzystali z OLX także do wyszukiwania produktów i usług dla siebie i swoich rodzin.

Sposób realizacji

1. Kreacja 

Komunikacja oparta była głównie na postach statycznych przedstawiających psy i koty ze schronisk wspieranych w ramach akcji. Pozwoliło to wzbudzić empatię wśród odbiorców, którzy dzięki temu chętniej udostępniali dalej nasze posty. Dodatkowo zdecydowaliśmy się w tym roku odejść od linkowania do OLX-a do ogłoszeń tych zwierząt. Oba działania sprawiły, że zasięg organiczny postów był bardzo duży (ponad 11 milionów UU).

2. Media mix 

Ze względu na ograniczony budżet mediowy komunikacja ograniczyła się do social mediów, z głównym naciskiem na Facebooka. Tego typu akcje na Facebooku cieszą się popularnością, a duży fanpage OLX (ponad 700 000 fanów) dawał solidne fundamenty do rozprzestrzenienia się komunikacji. FB pozwolił też na dobre targetowanie do interesującej nas grupy docelowej. Social media – 100% (Facebook – 95%, Instagram – 5%)

Rezultaty

Wzrost średniej dziennej liczby pobrań aplikacji w trakcie aktywacji wyniósł 92%. Łącznie w okresie aktywacji aplikację pobrano 102 492 razy. 

Blisko 100 nakarmionych psiaków i kotów z wybranych schronisk w Polsce.

Czas trwania kampanii 

Akcja trwała w dniach 11-20.12.2018. Komunikacja ruszyła 9.11.2018 (jeden wpis na Facebooku – wybór schronisk) i zakończyła się 24.12.2018 (podsumowanie).