UX
Unikalna aplikacja dla młodych rodziców – BoboVita (brąz) >>
brąz
kampania:
Unikalna aplikacja dla młodych rodziców – BoboVita
Klient: | Nutricia |
Produkt/Marka: | BoboVita |
Zgłaszający: | Nutricia |
Współzgłaszający: | SYZYGY, K2 Precise |
Koncepcja kampanii
Marka BoboVita jest od 25 lat obecna na wysoko konkurencyjnym rynku żywności dla niemowląt i małych dzieci. Grupą docelową marki są młodzi rodzice, którzy w związku ze znalezieniem się w nowej roli poszukują rzetelnych informacji na tematy związane z ich dzieckiem, w tym – prawidłowym żywieniem.
Pomysł na aplikację BoboVita jest unikalny na polskim rynku, jest to inicjatywa lokalna marki. Aplikacja jest odpowiedzią na potrzeby rodziców, którzy potrzebują rzetelnych informacji podanych w prosty, intuicyjny i szybki do konsumpcji sposób.
Cele i wyzwania kampanii
Celem, który przyświecał marce BoboVita, było stworzenie unikalnego narzędzia, które wesprze rodziców w prawidłowym żywieniu ich dzieci. Największy nacisk położyliśmy na rozszerzanie diety niemowlęcia.
Aplikacja serwuje rzetelną wiedzę w maksymalnie przystępnej formie. Jest to intuicyjne w użytkowaniu, spersonalizowane narzędzie, które oferowane treści dopasowuje do wieku dziecka.
Strategia
Życie młodych rodziców jest wyzwaniem – wszystko dzieje się po raz pierwszy. Wielka radość miesza się z licznymi pytaniami, które dotyczą ich dziecka.
Misją BoboVita jest nie tylko dostarczać produkty bezpieczne i wysokiej jakości. Marka chce być jednocześnie partnerem i sprzymierzeńcem rodziców w obszarze prawidłowego żywienia niemowląt i małych dzieci. Dotychczas oferowała ekspercką wiedzę przede wszystkim na stronie bobovita.pl.
Postanowiliśmy wykorzystać cieszące się ogromnym powodzeniem treści dostępne na bobovita.pl i stworzyć narzędzie, które zaserwuje je rodzicom w tzw. pigułce i będzie przy nich (dosłownie, bo w ich telefonach) w tych ważnych momentach. Dlatego powstała bezpłatna i ogólnodostępna aplikacja mobilna BoboVita.
Sposób realizacji
Aplikacja BoboVita promowana jest przede wszystkim w kanałach digitalowych. W kampanii wykorzystaliśmy głównie reklamy: w ekosystemie Facebooka, w wyszukiwarce Google oraz e-mailingi do rodziców. Oprócz tego pobranie aplikacji promowaliśmy w mediach własnych: na stronie www.bobovita.pl oraz poprzez e-mailingi.
Aplikacja BoboVita jest narzędziem zawierającym spersonalizowane – i co kluczowe – odpowiednio zbilansowane propozycje menu dla niemowląt i małych dzieci. Oferuje również porady żywieniowe dotyczące diety najmłodszych.
Treści zostały opracowane przez ekspertów w swoich dziedzinach, w tym dietetyków i lekarzy pediatrów. Są one stale aktualizowane w oparciu o najnowszą wiedzę naukową. Nawigacja, design, funkcjonalności projektowane były w oparciu o wyniki rozmów i testów z rodzicami.
Rezultaty
To, co cieszy nas najbardziej, to pozytywna ocena aplikacji przez samych rodziców. Badanie satysfakcji użytkowników przeprowadzone na 822 losowo wybranych osobach korzystających z narzędzie dowiodło, że:
• 92% użytkowników uważa aplikację za łatwą w użyciu,
• 85% użytkowników poleciłoby ją innym rodzicom,
• 94% użytkowników uważa, że aplikacja jest przydatnym narzędziem w rozszerzaniu diety ich dziecka.
Podsumowanie
Celem stworzenia aplikacji BoboVita była chęć dostarczenia rodzicom i opiekunom narzędzia, które jest unikalne, przydatne i jednocześnie proste w obsłudze. W konsekwencji przekłada się to na poszerzanie wiedzy rodziców z zakresu żywienia najmłodszych.