UX

Kampanie, które wykorzystują User Experience Design jako kluczowy element, na którym zbudowano koncepcję aktywności, kampanii, produktu. Doceniamy wpływ tych rozwiązań na pozytywnie doświadczenie klienta/użytkownika.

Sponsor kategorii:

BLIK Ready (srebro) >>

Unikalna aplikacja dla młodych rodziców – BoboVita (brąz) >>

brąz

kampania:

Unikalna aplikacja dla młodych rodziców – BoboVita

Klient: Nutricia
Produkt/Marka: BoboVita
Zgłaszający: Nutricia
Współzgłaszający: SYZYGY, K2 Precise

Koncepcja kampanii

Marka BoboVita jest od 25 lat obecna na wysoko konkurencyjnym  rynku żywności dla niemowląt i małych dzieci. Grupą docelową marki są młodzi rodzice, którzy w związku ze znalezieniem się w nowej roli poszukują rzetelnych informacji na tematy związane z ich dzieckiem, w tym – prawidłowym żywieniem. 

Pomysł na aplikację BoboVita jest unikalny na polskim rynku, jest to inicjatywa lokalna marki. Aplikacja jest odpowiedzią na potrzeby rodziców, którzy potrzebują rzetelnych informacji podanych w prosty, intuicyjny i szybki do konsumpcji sposób. 

Cele i wyzwania kampanii

Celem, który przyświecał marce BoboVita, było stworzenie unikalnego narzędzia, które wesprze rodziców w prawidłowym żywieniu ich dzieci. Największy nacisk położyliśmy na rozszerzanie diety niemowlęcia. 

Aplikacja serwuje rzetelną wiedzę w maksymalnie przystępnej formie. Jest to intuicyjne w użytkowaniu, spersonalizowane narzędzie, które oferowane treści dopasowuje do wieku dziecka.

Strategia

Życie młodych rodziców jest wyzwaniem – wszystko dzieje się po raz pierwszy. Wielka radość miesza się z licznymi pytaniami, które dotyczą ich dziecka. 

Misją BoboVita jest nie tylko dostarczać produkty bezpieczne i wysokiej jakości. Marka chce być jednocześnie partnerem i sprzymierzeńcem rodziców w obszarze prawidłowego żywienia niemowląt i małych dzieci. Dotychczas oferowała ekspercką wiedzę przede wszystkim na stronie bobovita.pl.

Postanowiliśmy wykorzystać cieszące się ogromnym powodzeniem treści dostępne na bobovita.pl i stworzyć  narzędzie, które zaserwuje je rodzicom w tzw. pigułce i będzie przy nich (dosłownie, bo w ich telefonach) w tych ważnych momentach. Dlatego powstała bezpłatna i ogólnodostępna aplikacja mobilna BoboVita.

Sposób realizacji

Aplikacja BoboVita promowana jest przede wszystkim w kanałach digitalowych. W kampanii wykorzystaliśmy głównie reklamy: w ekosystemie Facebooka, w wyszukiwarce Google oraz e-mailingi do rodziców. Oprócz tego pobranie aplikacji promowaliśmy w mediach własnych: na stronie www.bobovita.pl oraz poprzez e-mailingi.

Aplikacja BoboVita jest narzędziem zawierającym spersonalizowane –  i co kluczowe – odpowiednio zbilansowane propozycje menu dla niemowląt i małych dzieci. Oferuje również porady żywieniowe dotyczące diety najmłodszych.

Treści zostały opracowane przez ekspertów w swoich dziedzinach, w tym dietetyków i lekarzy pediatrów. Są one stale aktualizowane w oparciu o najnowszą wiedzę naukową.  Nawigacja, design, funkcjonalności projektowane były w oparciu o wyniki rozmów i testów z rodzicami.

Rezultaty

To, co cieszy nas najbardziej, to pozytywna ocena aplikacji przez samych rodziców. Badanie satysfakcji użytkowników przeprowadzone na 822 losowo wybranych osobach  korzystających z narzędzie dowiodło, że:

92% użytkowników uważa aplikację za łatwą w użyciu,

• 85% użytkowników poleciłoby ją innym rodzicom,

• 94% użytkowników uważa, że aplikacja jest przydatnym narzędziem w rozszerzaniu diety ich dziecka. 

Podsumowanie

Celem stworzenia aplikacji BoboVita była chęć dostarczenia rodzicom i opiekunom narzędzia, które jest unikalne, przydatne i jednocześnie proste w obsłudze. W konsekwencji przekłada się to na poszerzanie wiedzy rodziców z zakresu żywienia najmłodszych.