Kategoria: Performance Marketing
Kampanie, których celem jest wygenerowanie akcji takiej jak sprzedaż lub inny rodzaj konwersji, w tym wykorzystanie mechanizmów marketingu w wyszukiwarkach, e‑mail marketingu, pozycjonowania, reklamy kontekstowej, remarketingu oraz wszelkich narzędzi wsparcia sprzedaży. Sponsor kategorii

Nagrodzone kampanie:

  • BRĄZOWA STATUETKA

Maraton digitalowy – długofalowy performance dla 4FIZJO

Klient: 4FIZJO

Zgłaszający: PromoTraffic

Zespół: 

PromoTraffic: Diana Młodzińska, Aleksandra Winczura, Kamila Bieńkowska, Marcin Marć, Marta Żak, Paulina Urbańska, Weronika Ladzińska, Jakub Gac

4FIZJO: Mateusz Oniśk, Adam Grybalow

Koncepcja kampanii

Kampania dla marki 4FIZJO to przepis na długofalowe działania skutkujące stabilnym wzrostem na niestabilnym rynku. Branża produktów sportowych i fizjoterapeutycznych charakteryzuje się wysoką świadomością odbiorców i dużą konkurencyjnością. Sezonowość produktów, uznawanych często jako „nie pierwszej potrzeby”, wymaga szybkich reakcji na zmiany ekonomiczne, a wysoka konkurencyjność – budowania świadomości marki i lojalizacji, która pozwoli na stabilny wzrost biznesu. Kampania jest pomysłem oryginalnym.

Cele kampanii

Planując cele, postawiliśmy przede wszystkim na:

wzrost biznesu i rozpoznawalności marki –  fokus na działania brandowe, które są niezbędne w budowaniu marki,
wykorzystanie pełnej ścieżki zakupowej klienta – działania sprzedażowe i obecność na każdym etapie ścieżki zakupowej,
utrzymanie ROAS‑u na poziomie 700%.

Kluczem do sukcesu stało się opracowanie sprężonych kampanii marketingowych dla każdej grupy person. 

Wyzwanie

4FIZJO to e‑commerce oferujący artykuły sportowe i fizjoterapeutyczne, obecny na rynku od 5 lat, tworzony z miłości do fizjoterapii i prowadzony przez profesjonalistów. Odbiorcy szczególną uwagę przywiązują do jakości produktów i specjalistycznej wiedzy dystrybutora. Nie od dziś wiadomo, że aspekt zdrowotny odgrywa kluczową rolę w życiu każdego z nas. Jak więc wybić się wśród marek i zdobyć zaufanie konsumentów? 

Przez lata wypracowaliśmy wspólnie mechanizm, który pozwala na intensywny rozwój mimo zawahań rynkowych. Wiedzę branżową zespołu 4FIZJO połączyliśmy z doświadczeniem marketerów PromoTraffic. Stanęliśmy przed wyzwaniem intensywnego skalowania i opracowania skutecznych działań marketingowych, odpowiadających na potrzeby wymagającej i świadomej grupy docelowej. 

Założenia biznesowe były jasne – utrzymać 700% ROAS. Tylko czy to wystarczy? Biznes musi rosnąć, dlatego wiedzieliśmy, że współpraca i myślenie long term będzie tu kluczowe. Doświadczenie i wiedza nas nie zawiodły. Ostatni rok pokazał, że to strategiczna synergia działań, wzmacnia biznes i ma ogromny wpływ na wynik sprzedażowy marki.
Wyzwaniem w branży jest sezonowość i utrzymanie stałego wzrostu sklepu przy rosnącej konkurencji. Stanęliśmy więc do maratonu, wiedząc, że przed nami intensywne miesiące.

Strategia

Jak dotrzeć do odbiorców? Kluczem stała się szczegółowa analiza oraz wdrożenie strategii uszczelnionego lejka zakupowego. Istotną rolę odegrało połączenie działań płatnych i organicznych, dlatego zespół rozwijał również działania SEO i contentowe.

4FIZJO to 7 głównych kategorii i ponad 700 produktów. Szeroki asortyment produktowy nie ułatwiał więc zadania opracowania person. Analizę oparliśmy na danych pozyskanych z TGI (Target Group Index). W ten sposób powstała strategia oparta aż na 14 różnych personach. 

Kluczem do sukcesu stało się opracowanie sprężonych kampanii marketingowych dla każdej grupy person. 

Nie mogliśmy zapomnieć o sezonowości produktów w sklepie i dostosowania działań do pory roku. 

Towarzyszyliśmy więc odbiorcom na każdym etapie lejka. ToFu to Programmatic i Facebook Ads, MoFu to search i kampania produktowa, natomiast dół lejka to połączenie remarketingu i działań marketing automation. 

Projektując pełnowymiarowy remarketing, wykorzystaliśmy spersonalizowane grafiki, a na subskrybentów czekał indywidualny ciąg komunikacji mailowej. Za pozyskanie nowych użytkowników odpowiadały kampanie programatyczne.

Sposób realizacji

1. Kreacja

Na podstawie TGI przeanalizowaliśmy odpowiedzi 20 009 respondentów w wieku 15–75 lat. Ustaliliśmy 6 segmentów odbiorców (m.in. turystyka, osoby z problemami ortopedycznymi). Każdy z segmentów analizowaliśmy pod kątem wielu czynników, które wpłynęły na stworzenie person.

Działania kreatywne to współpraca z zespołem klienta. Kreacje i komunikaty zostały dopasowane do person. Wykorzystaliśmy pełną możliwość dostosowania statycznych formatów reklamowych zarówno do kampanii programatycznych, jak i Facebook Ads. Całość działań wspierana była przez posty organiczne w mediach społecznościowych marki oraz przez kampanie mailingowe.

2. Media mix 

Całość budżetu mediowego przeznaczona została na kanały digitalowe. 

Procentowy podział rocznego budżetu wyglądał następująco:

programmatic – 5,28%,
Google Ads – 86,11%,
Facebook Ads – 4,62%,
SEO – 3,99%,
marketing automation – zasoby własne. 

Głównym kanałem stały się kampanie Google Ads, które obejmowały działania w wyszukiwarce oraz kampanie produktowe.

3. Innowacje

Niestandardowym podejściem do działań była szczegółowa analityka kampanii PPC, programmatic oraz SEO. Na bieżąco analizowaliśmy potencjał kategorii produktowych na podstawie płatnych działań oraz wprowadziliśmy autorskie rozwiązanie: SEO-we drzewo kategorii oraz statusy, które pozwoliły na pełen monitoring kategorii wzrostowych i spadających. Połączenie kanałów organicznych i płatnych pozwoliło na optymalizację kosztów działań. Wykorzystaliśmy szereg narzędzi i strategii. Porównywaliśmy szczegółowo dane z Google Analytics 3 i 4, wykorzystaliśmy różne typy kampanii PLA, Performance Max oraz Search, analizę feedu produktowego i różnorodne narzędzia. Wykorzystane strategie PPC to m.in. podział i szczegółowa analiza produktów oraz związana z nimi optymalizacja wydatków reklamowych. Działania SEO to suma analiz z Ahrefs, Senuto oraz zasobów Google. Całość to synergia wiedzy, nieszablonowego myślenia i technologii.

Rezultaty

Podczas rozpoczęcia współpracy z marką cel był jeden: rosnąć przy utrzymaniu ROAS‑u z działań PPC na poziomie 700%. 

Wyniki kampanii rok do roku były następujące:

ROAS PPC (mierzony w Google Analytics) – 728%, 
ROAS Total – 1060,48%, 
ROAS bez kampanii programmatic – 1119,60%, 
+28,45% wzrost widoczności w TOP 3, 
+156,66% wzrost widoczności w TOP 10, 
+75,22% wzrost sesji organicznych, 
+200% wzrost przychodów w sklepie total, 
+53% wzrost bazy kontaktów w newsletterze, 
+83% wzrost świadomości marki, zasięg i rozpoznawalność, 
+290% wzrost przychodów z kanału marketing automation. 

Podsumowanie

Współpraca między 4FIZJO i PromoTraffic to przykład skutecznej, długofalowej strategii rozwoju w branży e‑commerce. Dywersyfikacja i równoczesna synergia kanałów digitalowych jest najlepszym sposobem, by zachować stabilny wzrost biznesu, nawet w branżach, których sezonowość naraża wyniki na wahania.  Nieustanna analityka i oparcie działań o odpowiednio zweryfikowaną grupę odbiorców sprawia natomiast, że bierzemy udział w zawodach, do których jesteśmy naprawdę dobrze przygotowani. 

Czas trwania kampanii 

1.06.2022–30.06.2023