Casebook MIXX Awards 2023
Poznaj case studies
najlepszych kampanii digital 2023
Rozwiń kategorie konkursu, aby zobaczyć nagrodzone kampanie:
Artificial Intelligence
Best Use of Social Media
Niestandardowe podejście do działań w mediach społecznościowych – zarówno komunikacyjne, jak i sprzedażowe. Doceniamy działania marek na poszczególnych platformach, a także wszelkie inne formy angażowania internautów. |
Nagrodzone kampanie: |
Brand Awareness and Positioning
Commerce
Kampanie, które w innowacyjny sposób podchodzą do zakupów cyfrowych, oferując kupującemu wyjątkowe doświadczenie zakupowe. Nowe modele biznesowe tworzące unikalną wartość dla konsumenta, optymalizację ścieżki konsumenta zwiększającą zarówno jego zaangażowanie, jak i działania łączące rozwiązania cyfrowe ze sprzedażą offline. |
Nagrodzone kampanie: |
Consumer Experience
Content Marketing
Kampanie, w których kluczowym obszarem komunikacji z konsumentem są działania content marketingowe. Doceniamy umiejętność tworzenia angażującej historii, warsztat copywriterski, wartość artystyczną oraz spójność z całością kampanii, jak również stopień dopasowania treści do odbiorcy i personalizację contentu, które przekładają się na skuteczną realizację celów. |
Nagrodzone kampanie: |
Data Driven & Precision Marketing
Digital Public Relations
Kampanie z obszaru public relations, które zostały zrealizowane w przestrzeni online. Doceniamy projekty ukierunkowane na budowanie dotarcia do grup docelowych marki w przestrzeni online na wszystkich etapach ścieżki zakupowej, stanowiące strategiczną całość i współgrające w sposób synergiczny z pozostałymi działaniami marki online. |
Nagrodzone kampanie: |
Games & eSport
Kampanie, które wykorzystują gry lub e‑sport w komunikacji skierowanej do graczy. Doceniamy dopasowanie przekazu do grupy docelowej, umiejętność wykorzystania gier i e‑sportu w niestandardowy sposób, a także precyzyjność, poprawność metodologiczną danych oraz istotność biznesową efektów. |
Nagrodzone kampanie: |
Innovation Solution
Launch
Działania komunikacyjne towarzyszące wprowadzeniu na rynek nowego produktu, usługi, marki, rozwiązań, technologii. Doceniamy nośność idei, spójne wykorzystanie narzędzi komunikacji oraz efekt zmierzony odpowiednio dla danego celu. |
Nagrodzone kampanie: |
Limited Budget
Sprytne kampanie, w których liczy się pomysł, a nie budżet. To zarówno pomysły, które w niebanalny sposób są zaadaptowane na cyfrowych punktach styku konsumenta z marką, jak i projekty, które przy wykorzystaniu nowoczesnych, wręcz eksperymentalnych rozwiązań i technologii, trafiają w punkt przy ograniczonym budżecie. |
Nagrodzone kampanie: |
Mixx for Good Purpose
Offline Digitizing
Online Marketing with Influencer
Influencer to osoba mająca wpływ na swoją społeczność poprzez treści publikowane w social mediach lub w cyfrowych platformach dystrybucji treści. Doceniamy kampanie, w których kluczowym elementem jest udział influencera i dzięki temu realizują cele marki w sposób efektywny i unikatowy. |
Nagrodzone kampanie: |
Performance Marketing
Best in Show
Tytuł Best in Show w IAB MIXX Awards 2023 otrzymała kampania, która uzyskała nagrodę w kategoriach konkursowych, a jedną z tych nagród była złota statuetka. |
Nagrody za dokonania
Nagrody za działania, które stanowią drogowskaz dla branży i podnoszą poprzeczkę w dziedzinie marketingu interaktywnego. |
Nagrody: |
Słowo o Casebooku 2023
IAB MIXX Awards 2023 za nami, ale emocje wciąż żywe. To był niezwykły rok i… wyjątkowy konkurs. Pojawiły się w nim narzędzia, które mocno „namieszały” na rynku digitalowym – sztuczna inteligencja jako nowa kategoria pokazała znaczenie nowoczesnych technologii oraz wciąż poszerzające się możliwości ich wykorzystania. AI pokazuje nam przyszłość, wspiera działania społeczne, ale też pomaga optymalizować kampanie. A to oznacza, że uczymy się mądrze ją wykorzystywać.
Konkurs pokazał, jak wiele polskich kampanii marketingowych skutecznie łączy innowacyjne technologie z głębokim zrozumieniem marki, jej wartości i odpowiedzialności. Jego laureaci wyróżnili się zarówno kreatywnością, jak
i skuteczną realizacją celów biznesowych. Ale ten sukces jest mierzony nie tylko osiągniętymi wynikami finansowymi. To, co wyraźnie wybrzmiewa z doboru nagrodzonych kampanii – liczy się także to, aby być bliżej człowieka i jego problemów. Aby technologia służyła edukacji, oswajaniu trudnych tematów, pomagała budować dojrzalsze i… zdrowsze społeczeństwo.
Jako Zarząd IAB Polska z radością prezentujemy Casebook MIXX Awards 2023, w którym znajdziecie kampanie kształtujące przyszłość marketingu cyfrowego. Ta synergia kreatywności, nowoczesnych technologii oraz odpowiedzialności marek staje się areną innowacyjnej komunikacji marketingowej. Komunikacji, w której digital nie jest już traktowany jako uzupełnienie dla kanałów tradycyjnych. Obecnie to marketing tradycyjny często odgrywa rolę wsparcia dla dominujących strategii cyfrowych, a wiele kampanii prowadzonych jest wyłącznie w mediach elektronicznych. Potwierdzają to rosnące wydatki na reklamę online, a polski marketing internetowy umacnia swoją pozycję lidera innowacji i trendsettera o zasięgu wykraczającym poza granice kraju.
To powód do dumy, z tym większą radością zapraszamy do poznania wyjątkowych kampanii nagrodzonych w konkursie IAB MIXX Awards 2023. Działania marketingowe, które są skuteczne i etyczne, które wyznaczają trendy i kierunki przyszłych innowacji, które ustanawiają nowe standardy – warto się nimi zainspirować.
Życzymy owocnej lektury!
Złotem w tym roku zdrowo sypnęło, bo aż siedem razy – to samo w sobie jest najlepszym podsumowaniem nastrojów zespołu jurorskiego, ale przede wszystkim odzwierciedla kondycję polskiego digitalu. Z jednej strony autentyczny kosmos nowych możliwości formy przekazu i dotarcia, a z drugiej – otwartość na niestandardowe podejście czy rozwiązania. Z trzeciej strony błyskotliwość, niebanalność i autentyczność, a z czwartej – dotknięcie ważnych, aktualnych problemów nas otaczających.
Tych stron w kampaniach IAB MIXX Awards 2023 jest tak wiele, że… aż przyszła mi na myśl okładka i treść „The Dark Side of The Moon” Pink Floyd. Dlatego, słuchając 50-letniego winyla w tle, podsumuję konkurs przez ten właśnie muzyczno-słowny pryzmat.
1–2: SPEAK TO ME / BREATHE
Kampania musi przemawiać i coś wnosić. Ewidentnie stajemy się, jako jej twórcy, odbiorcy i jurorzy, coraz bardziej „pozytywnie wybredni”. Dlatego musisz być autentyczny w przekazie. I oryginalny. I oddychać w rytmie odbiorcy. Takie są nagrodzone kampanie.
3: ON THE RUN
Ludzie, którzy uciekali do lepszego świata, a zatrzymali się na granicy, a którym lokalna społeczność z narażeniem pomagała – tkwili w ucieczce. I nagle wpada Ci do ręki telefon. I wszystko staje się inne. I teraz Ty jesteś tam, w tym świecie. Po trzykroć złoty „Telefon Anki” by Storytel.
4: TIME
Czas upływa, tchu coraz mniej i… one day closer to death – jak zachęcić do ruszenia wyobraźni wokół ubezpieczeń emerytalnych w angażujący sposób nauczyła nas bardzo inteligentnie i wcale nie aż tak sztucznie kampania ING.
5: THE GREAT GIG IN THE SKY
Tyle że nie na niebie, a w Robloxie ING. Wydarzenie, na które przyszło kilkadziesiąt tysięcy młodych ludzi. Wciągające. Poruszające. Aż tu nagle koniec – ale prawdziwa gra zaczęła się tam, gdzie wszyscy już by ją zakończyli. Ten twist zrobił The Best Show in the Sky.
6: MONEY
Jeżeli ktoś wymyślił ostatnio nowe Tamagotchi do robienia dobrych emocji i pieniędzy, to jest to Żabka. Milion użytkowników nie dość, że mocniej utożsamiło się z marką, to jeszcze galopująca lojalizacja i w konsekwencji wyższe wydatki zarówno w realnym sklepie, jak i przeznaczone na wirtualne rzeczy dla ukochanego stwora nakręcały się wzajemnie. ŻABU… it’s a hit.
7: US AND THEM
My i oni. Ich i nasze. Kampanie w ten czy inny sposób stojące przeciw swoistemu establishmentowi czy też zastanemu status quo. Prowokujące, a czasem na krawędzi prowokacji. Wciągająca lekcja seksedukacji we wnętrzach muzeum? Albo hakowanie lekcji HiT? Albo „prosto z mostu” styl przekazu ogłoszeń do pracy? I chociaż after all we’re only ordinary men, to stare czasem trzeba (w)zburzyć. Albo my, albo oni.
8: ANY COLOUR YOU LIKE
IAB MIXX Awards jest jak przejście światła przez pryzmat naszych doświadczeń i wierzę, że wskazaliśmy dobre
kolory naszej branży przy poszczególnych kampaniach.
Czy zawsze dobrze wybraliśmy? Czy czegoś nie przeoczyliśmy? Zapewne tak! Ale każdy znajdzie we wskazanych przez nas kampaniach coś, co posłuży mu jako inspiracja. Każdy z Was niech sam oceni i przyzna swój kolor. Any colour you like.
9: BRAIN DAMAGE
Ten tytuł nieźle oddaje mój stan umysłu po wszystkich dyskusjach i zwrotach akcji z tak wymagającym i inspirującym składem jurorskim. Niejednokrotnie zmienialiśmy zdanie pod wpływem wiedzy innych. I za to Wam dziękuję!
You rearrrange me ‘till I’m sane.
10: ECLIPSE
Słowa zamykającego płytę utworu genialnie opisują, kim są twórcy kampanii i czego życzę zarówno im, jak i całej branży. All that you touch… niech zamienia się jak najczęściej w złoto. Na to już czekam podczas IAB MIXX Awards 2024.
Daniel Czok, Przewodniczący Jury IAB MIXX Awards 2023, Dyrektor Marketingu, LG Electronics Polska