Casebook MIXX Awards 2023

Poznaj case studies
najlepszych kampanii digital 2023

Rozwiń kategorie konkursu, aby zobaczyć nagrodzone kampanie:

Artificial Intelligence

Kampanie, które wykorzystują zastosowania Artificial Intelligence do obszaru komunikacji z konsumentem. Doceniamy niestandardowe użycia AI: nastawione zarówno na efektywność, jak i dające konsumentom ciekawe lub wartościowe doświadczenia. Sponsor kategorii

Nagrodzone kampanie:

Best Use of Social Media

Niestandardowe podejście do działań w mediach społecznościowych – zarówno komunikacyjne, jak i sprzedażowe. Doceniamy działania marek na poszczególnych platformach, a także wszelkie inne formy angażowania internautów.
Nagrodzone kampanie:

Brand Awareness and Positioning

Kampanie, których celem jest zbudowanie świadomości marki oraz jej pozycjonowanie. Doceniamy spójność i synergię prowadzonych działań, które mogą dotyczyć zarówno nowych marek, jak również ożywienia i repozycjonowania tych już istniejących. Sponsor kategorii

Nagrodzone kampanie:

Commerce

Kampanie, które w innowacyjny sposób podchodzą do zakupów cyfrowych, oferując kupującemu wyjątkowe doświadczenie zakupowe. Nowe modele biznesowe tworzące unikalną wartość dla konsumenta, optymalizację ścieżki konsumenta zwiększającą zarówno jego zaangażowanie, jak i działania łączące rozwiązania cyfrowe ze sprzedażą offline.

Nagrodzone kampanie:

Consumer Experience

Kampanie, w których doświadczenie konsumenta jest kluczowym elementem działań. Doceniamy rozwiązania ponadprzeciętnie wykorzystujące specyfikę środowiska cyfrowego, zapewniające użytkownikowi doświadczenia, których nie sposób zbudować w kontakcie poprzez inne media. Sponsor kategorii

Nagrodzone kampanie:

 

Content Marketing

Kampanie, w których kluczowym obszarem komunikacji z konsumentem są działania content marketingowe. Doceniamy umiejętność tworzenia angażującej historii, warsztat copywriterski, wartość artystyczną oraz spójność z całością kampanii, jak również stopień dopasowania treści do odbiorcy i personalizację contentu, które przekładają się na skuteczną realizację celów.

Nagrodzone kampanie:

Data Driven & Precision Marketing

Działania online, których idea jest nierozerwalnie połączona z analizą danych i pomysł nie mógłby zaistnieć bez danych i ich interpretacji. Doceniamy spersonalizowanie komunikacji, wykorzystanie danych oraz technologii do poprawy efektywności. Sponsor kategorii

Nagrodzone kampanie:

Digital Public Relations

Kampanie z obszaru public relations, które zostały zrealizowane w przestrzeni online. Doceniamy projekty ukierunkowane na budowanie dotarcia do grup docelowych marki w przestrzeni online na wszystkich etapach ścieżki zakupowej, stanowiące strategiczną całość i współgrające w sposób synergiczny z pozostałymi działaniami marki online.

Nagrodzone kampanie:

Games & eSport

Kampanie, które wykorzystują gry lub e‑sport w komunikacji skierowanej do graczy. Doceniamy dopasowanie przekazu do grupy docelowej, umiejętność wykorzystania gier i e‑sportu w niestandardowy sposób, a także precyzyjność, poprawność metodologiczną danych oraz istotność biznesową efektów.

Nagrodzone kampanie:

Innovation Solution

Rozwiązania, produkty oraz technologie wykraczające poza powszechnie stosowane w Polsce modele działań w digital marketingu. Doceniamy nie tylko innowacyjność realizacji, ale także dopasowanie do strategii działań online i realizację założonych dla niej celów. Sponsor kategorii

Nagrodzone kampanie:

Launch

Działania komunikacyjne towarzyszące wprowadzeniu na rynek nowego produktu, usługi, marki, rozwiązań, technologii. Doceniamy nośność idei, spójne wykorzystanie narzędzi komunikacji oraz efekt zmierzony odpowiednio dla danego celu.

Nagrodzone kampanie:

Limited Budget

Sprytne kampanie, w których liczy się pomysł, a nie budżet. To zarówno pomysły, które w niebanalny sposób są zaadaptowane na cyfrowych punktach styku konsumenta z marką, jak i projekty, które przy wykorzystaniu nowoczesnych, wręcz eksperymentalnych rozwiązań i technologii, trafiają w punkt przy ograniczonym budżecie.

Nagrodzone kampanie:

Mixx for Good Purpose

Kampanie, które inspirują do działań altruistycznych lub zmiany zachowania w imię wyższego dobra. Takie, które realizują cele o znaczeniu społecznym. Działania pro bono, kreacje zrealizowane w imieniu organizacji non-profit i agend rządowych, a także akcje CSR i edukacyjne prowadzone przez biznes. Sponsor kategorii

Nagrodzone kampanie:

Offline Digitizing

Innowacyjne kampanie łączące świat offline i online. Rozwiązania, w których oba światy zostały umiejętnie i efektywnie połączone. Docenimy kreatywne kampanie i rozwiązania techniczne, w których w angażujący i skuteczny sposób oba kanały wzajemnie się przenikały. Sponsor kategorii

Nagrodzone kampanie:

Online Marketing with Influencer

Influencer to osoba mająca wpływ na swoją społeczność poprzez treści publikowane w social mediach lub w cyfrowych platformach dystrybucji treści. Doceniamy kampanie, w których kluczowym elementem jest udział influencera i dzięki temu realizują cele marki w sposób efektywny i unikatowy.

Nagrodzone kampanie:

Performance Marketing

Kampanie, których celem jest wygenerowanie akcji takiej jak sprzedaż lub inny rodzaj konwersji, w tym wykorzystanie mechanizmów marketingu w wyszukiwarkach, e‑mail marketingu, pozycjonowania, reklamy kontekstowej, remarketingu oraz wszelkich narzędzi wsparcia sprzedaży. Sponsor kategorii

Nagrodzone kampanie:

Best in Show

Tytuł Best in Show w IAB MIXX Awards 2023 otrzymała kampania, która uzyskała nagrodę w kategoriach konkursowych, a jedną z tych nagród była złota statuetka.

Nagrody za dokonania

Nagrody za działania, które stanowią drogowskaz dla branży i podnoszą poprzeczkę w dziedzinie marketingu interaktywnego.

Nagrody:

Słowo o Casebooku 2023

IAB MIXX Awards 2023 za nami, ale emocje wciąż żywe. To był niezwykły rok i… wyjątkowy konkurs. Pojawiły się w nim narzędzia, które mocno „namieszały” na rynku digitalowym – sztuczna inteligencja jako nowa kategoria pokazała znaczenie nowoczesnych technologii oraz wciąż poszerzające się możliwości ich wykorzystania. AI pokazuje nam przyszłość, wspiera działania społeczne, ale też pomaga optymalizować kampanie. A to oznacza, że uczymy się mądrze ją wykorzystywać.

Konkurs pokazał, jak wiele polskich kampanii marketingowych skutecznie łączy innowacyjne technologie z głębokim zrozumieniem marki, jej wartości i odpowiedzialności. Jego laureaci wyróżnili się zarówno kreatywnością, jak
i skuteczną realizacją celów biznesowych. Ale ten sukces jest mierzony nie tylko osiągniętymi wynikami finansowymi. To, co wyraźnie wybrzmiewa z doboru nagrodzonych kampanii – liczy się także to, aby być bliżej człowieka i jego problemów. Aby technologia służyła edukacji, oswajaniu trudnych tematów, pomagała budować dojrzalsze i… zdrowsze społeczeństwo.   

Jako Zarząd IAB Polska z radością prezentujemy Casebook MIXX Awards 2023, w którym znajdziecie kampanie kształtujące przyszłość marketingu cyfrowego. Ta synergia kreatywności, nowoczesnych technologii oraz odpowiedzialności marek staje się areną innowacyjnej komunikacji marketingowej. Komunikacji, w której digital nie jest już traktowany jako uzupełnienie dla kanałów tradycyjnych. Obecnie to marketing tradycyjny często odgrywa rolę wsparcia dla dominujących strategii cyfrowych, a wiele kampanii prowadzonych jest wyłącznie w mediach elektronicznych. Potwierdzają to rosnące wydatki na reklamę online, a polski marketing internetowy umacnia swoją pozycję  lidera innowacji i trendsettera o zasięgu wykraczającym poza granice kraju. 

To powód do dumy, z tym większą radością zapraszamy do poznania wyjątkowych kampanii nagrodzonych w konkursie IAB MIXX Awards 2023. Działania marketingowe, które są skuteczne i etyczne, które wyznaczają trendy i kierunki przyszłych innowacji, które ustanawiają nowe standardy – warto się nimi zainspirować. 

Życzymy owocnej lektury! 

Włodzimiez Schmidt i Robert Wielgo, IAB Polska
Złotem w tym roku zdrowo sypnęło, bo aż siedem razy – to samo w sobie jest najlepszym podsumowaniem nastrojów zespołu jurorskiego, ale przede wszystkim odzwierciedla kondycję polskiego digitalu. Z jednej strony autentyczny kosmos nowych możliwości formy przekazu i dotarcia, a z drugiej – otwartość na niestandardowe podejście czy rozwiązania. Z trzeciej strony błyskotliwość, niebanalność i autentyczność, a z czwartej – dotknięcie ważnych, aktualnych problemów nas otaczających.

Tych stron w kampaniach IAB MIXX Awards 2023 jest tak wiele, że… aż przyszła mi na myśl okładka i treść „The Dark Side of The Moon” Pink Floyd. Dlatego, słuchając 50-letniego winyla w tle, podsumuję konkurs przez ten właśnie muzyczno-słowny pryzmat. 

1–2: SPEAK TO ME / BREATHE

Kampania musi przemawiać i coś wnosić. Ewidentnie stajemy się, jako jej twórcy, odbiorcy i jurorzy, coraz bardziej „pozytywnie wybredni”. Dlatego musisz być autentyczny w przekazie. I oryginalny. I oddychać w rytmie odbiorcy. Takie są nagrodzone kampanie.

3: ON THE RUN

Ludzie, którzy uciekali do lepszego świata, a zatrzymali się na granicy, a którym lokalna społeczność z narażeniem pomagała – tkwili w ucieczce. I nagle wpada Ci do ręki telefon. I wszystko staje się inne. I teraz Ty jesteś tam, w tym świecie. Po trzykroć złoty „Telefon Anki” by Storytel.

4: TIME

Czas upływa, tchu coraz mniej i… one day closer to death – jak zachęcić do ruszenia wyobraźni wokół ubezpieczeń emerytalnych w angażujący sposób nauczyła nas bardzo inteligentnie i wcale nie aż tak sztucznie kampania ING.

5: THE GREAT GIG IN THE SKY

Tyle że nie na niebie, a w Robloxie ING. Wydarzenie, na które przyszło kilkadziesiąt tysięcy młodych ludzi. Wciągające. Poruszające. Aż tu nagle koniec – ale prawdziwa gra zaczęła się tam, gdzie wszyscy już by ją zakończyli. Ten twist zrobił The Best Show in the Sky.

6: MONEY

Jeżeli ktoś wymyślił ostatnio nowe Tamagotchi do robienia dobrych emocji i pieniędzy, to jest to Żabka. Milion użytkowników nie dość, że mocniej utożsamiło się z marką, to jeszcze galopująca lojalizacja i w konsekwencji wyższe wydatki zarówno w realnym sklepie, jak i przeznaczone na wirtualne rzeczy dla ukochanego stwora nakręcały się wzajemnie. ŻABU… it’s a hit.

7: US AND THEM

My i oni. Ich i nasze. Kampanie w ten czy inny sposób stojące przeciw swoistemu establishmentowi czy też zastanemu status quo. Prowokujące, a czasem na krawędzi prowokacji. Wciągająca lekcja seksedukacji we wnętrzach muzeum? Albo hakowanie lekcji HiT? Albo „prosto z mostu” styl przekazu ogłoszeń do pracy? I chociaż after all we’re only ordinary men, to stare czasem trzeba (w)zburzyć. Albo my, albo oni.

8: ANY COLOUR YOU LIKE

IAB MIXX Awards jest jak przejście światła przez pryzmat naszych doświadczeń i wierzę, że wskazaliśmy dobre
 kolory naszej branży przy poszczególnych kampaniach.
Czy zawsze dobrze wybraliśmy? Czy czegoś nie przeoczyliśmy? Zapewne tak! Ale każdy znajdzie we wskazanych przez nas kampaniach coś, co posłuży mu jako inspiracja. Każdy z Was niech sam oceni i przyzna swój kolor. Any colour you like.

9: BRAIN DAMAGE

Ten tytuł nieźle oddaje mój stan umysłu po wszystkich dyskusjach i zwrotach akcji z tak wymagającym i inspirującym składem jurorskim. Niejednokrotnie zmienialiśmy zdanie pod wpływem wiedzy innych. I za to Wam dziękuję!
You rearrrange me ‘till I’m sane. 

10: ECLIPSE

Słowa zamykającego płytę utworu genialnie opisują, kim są twórcy kampanii i czego życzę zarówno im, jak i całej branży. All that you touch… niech zamienia się jak najczęściej w złoto. Na to już czekam podczas IAB MIXX Awards 2024.

Daniel Czok, Przewodniczący Jury IAB MIXX Awards 2023, Dyrektor Marketingu, LG Electronics Polska

SPONSORZY KATEGORII

PATRONi HONOROWI

PATRONi MEDIALNI

WSPÓŁPRACA PRAWNA

WSPÓŁPRACA