Case studies najlepszych kampanii 2020

Zwycięskie kampanie IAB MIXX Awards 2020

Kategoria: Best Use of Social Media
Kategoria: Brand Awareness and Positioning

Kampanie, których celem jest zbudowanie świadomości marki oraz jej pozycjonowanie. Działania dotyczą zarówno nowych marek, jak również ożywienia i repozycjonowania tych już istniejących.

Dzień bez parawanu (srebro) »
Hulaj z głową (srebro) »
T‑raperzy znad Wisły – Antysmog song (brąz) »
Ty jesteś zmianą, a my bankiem zmieniającego się świata (brąz) »
Tym, którzy… (wyróżnienie) »

Kategoria: Commerce

Skuteczne rozwiązania w e‑commerce, m‑commerce i e‑retail zarówno online, jak i wykorzystujące nowe technologie w miejscach sprzedaży.

Omnichannelowa aplikacja mobilna Multikina (brąz) »
Jak kampanią w światowy dzień zwierząt podnieść sprzedaż największych marek jedzenia dla zwierząt o ponad 55%? (wyróżnienie) »

Kategoria: Content Marketing

Kampanie, w których kluczowym obszarem komunikacji z konsumentem są działania content marketingowe. Doceniamy umiejętność tworzenia angażującej historii, warsztat copywriterski, wartość artystyczną oraz spójność z całością kampanii, jak również stopień dopasowania treści do odbiorcy i personalizację contentu, które przekładają się na skuteczną realizację celów.

Hulaj z głową (złoto) »
Moje miejsce zawsze z Legią (brąz) »
T‑raperzy znad Wisły – Antysmog song (brąz) »
Łomża Swoją Drogą (wyróżnienie) »

Kategoria: Cross Media Integration

Kampanie, które wykorzystują wiele kanałów komunikacji, w tym digital, do prowadzenia zintegrowanych działań reklamowych. Doceniamy spójność i synergię prowadzonych działań, które w rezultacie dają wyraźnie lepszy efekt niż suma różnych działań prowadzonych w różnych kanałach.

Bank zielonych zmian (srebro) »
Tym, którzy… (srebro) »
Kampania proekologiczna “Czy potrzebujemy aż petycji od naszych dzieci?” (brąz) »
Moje miejsce zawsze z Legią (wyróżnienie) »

Kategoria: Data Driven & Precision Marketing

Działania online, których idea jest nierozerwalnie połączona z analizą danych i pomysł nie mógłby zaistnieć bez danych i ich interpretacji. Doceniamy innowacyjne podejście do komunikacji z użytkownikiem, działania mające na celu personalizowanie komunikacji, wykorzystanie danych oraz technologii do poprawy efektywności, jak również działania analityczne wspierające ocenę skuteczności.

Wypożycz elektrycznego! – pierwszy w pełni elektryczny car-sharing w Polsce (srebro) »
Audiobooki od bp (brąz) »
Jak dane własne PKO Banku Polskiego pozwoliły osiągnąć czterocyfrowy ROI? (wyróżnienie) »
Zbliża się koniec ważności ubezpieczenia komunikacyjnego? PKO Bank Polski ma dla Ciebie ofertę! (wyróżnienie) »

Kategoria: Games & eSport

Kampanie, które wykorzystują gry lub e‑sport w komunikacji skierowanej do graczy. Doceniamy dopasowanie przekazu do grupy docelowej, umiejętność wykorzystania gier i e‑sportu w niestandardowy sposób, a także precyzyjność, poprawność metodologiczną danych oraz istotność biznesową efektów.

KFC na mapach CS:GO 2 (srebro) »
Ghost Recon Breakpoint – Użyj i Ożyj (brąz) »
Kobieca liga e‑sportowa jako innowacyjny touchpoint w walce z hejtem! (wyróżnienie) »
Play Polska Liga Mobilna – Zapłać z Play w sklepie Wargaming (wyróżnienie) »

Kategoria: Innovation & Smart Solution

Rozwiązania, produkty oraz technologie wykraczające poza powszechnie stosowane w Polsce modele działań w digital marketingu. Doceniamy nie tylko innowacyjność realizacji, ale także dopasowanie do strategii działań online i realizację założonych dla niej celów.

Dwie Arety (brąz) »
Odcięci od świąt (brąz) »
Display Chat Bot (wyróżnienie) »
KITT 2020 (wyróżnienie) »
Shake to Play (wyróżnienie) »

Kategoria: Launch

Działania komunikacyjne towarzyszące wprowadzeniu na rynek nowego produktu, usługi, marki, rozwiązań, technologii. Doceniamy nośność idei, spójne wykorzystanie narzędzi komunikacji oraz efekt zmierzony odpowiednio dla danego celu.

Karnet Wszystkomający do CityFit (wyróżnienie) »
„Wkręć się w zoodle i pożegnaj nudę w kuchni!” (wyróżnienie) »
Wypożycz elektrycznego! – pierwszy w pełni elektryczny car-sharing w Polsce (wyróżnienie) »

Kategoria: Limited Budget

Sprytne kampanie, w których liczy się pomysł, a nie budżet. To zarówno pomysły, które w niebanalny sposób są zaadaptowane na cyfrowych punktach styku konsumenta z marką, jak i projekty, które przy wykorzystaniu nowoczesnych, wręcz eksperymentalnych rozwiązań i technologii, trafiają w punkt przy ograniczonym budżecie.

RANO ZEBRANO i wyborczy #bazarek na Twitterze (złoto) »
Korona Polskich Skałek (brąz) »
Black Friday, czyli „Niech sprawdzą się w sporcie jeszcze raz” (wyróżnienie) »
Trzy billboardy za Sieradzem (wyróżnienie) »

Kategoria: Online Marketing with Influencer

Kampanie, które dzięki współpracy z celebrytą, online/social ambasadorem lub influencerem realizują cele marki w sposób efektywny i unikatowy.

#ZdalniDoPomocy (złoto) »
„Kiedy znika brud, pojawiają się pomysły” (wyróżnienie) »
KITT 2020 (wyróżnienie) »

Kategoria: Performance Marketing

Celem kampanii jest wygenerowanie akcji takiej jak sprzedaż lub inny rodzaj konwersji, w tym wykorzystanie mechanizmów marketingu w wyszukiwarkach, e‑mail marketingu, pozycjonowania, reklamy kontekstowej, remarketingu oraz wszelkich narzędzi wsparcia sprzedaży.

Zbliża się koniec ważności ubezpieczenia komunikacyjnego? PKO Bank Polski ma dla Ciebie ofertę! (srebro) »
Wypożycz elektrycznego! – pierwszy w pełni elektryczny car-sharing w Polsce (brąz) »
365 dni testów Renault (wyróżnienie) »
Jak dane własne PKO Banku Polskiego pozwoliły osiągnąć czterocyfrowy ROI? (wyróżnienie) »
„Tailor-made” oferty z eSky (wyróżnienie) »

Kategoria: Public Service, non-profit campaign & CSR

Kampanie, które inspirują do działań altruistycznych lub zmiany zachowania w imię wyższego dobra. Takie, które realizują cele o znaczeniu społecznym.

Graj i pomagaj z #PajacykBezPrzerwy (złoto) »
Dzień na U (srebro) »
Zmieniajmy na dobre (brąz) »
Bez jaj (wyróżnienie) »

Kategoria: UX

Kampanie, które wykorzystują User Experience Design jako kluczowy element, na którym zbudowano koncepcję aktywności, kampanii, produktu. Doceniamy wpływ tych rozwiązań na pozytywne doświadczenie klienta/użytkownika.

Shake to Play (brąz) »

Best in Show

Tytuł Best in Show w IAB MIXX Awards 2020 otrzymała kampania, która uzyskała najwięcej punktów za nagrody zdobyte w kategoriach konkursowych, a jedną z tych nagród była złota statuetka.

Hulaj z głową »

Nagrody za dokonania

SPONSOR GŁÓWNY

SPONSORZY WSPIERAJĄCY

W 2020 roku, pierwszy raz w historii, konkurs IAB MIXX przeniósł się do wirtualnej rzeczywistości. Perturbacje wywołane globalną pandemią nie ominęły całego ekosystemu reklamowego, dlatego tym bardziej doceniamy każde zgłoszenie w 14. edycji IAB MIXX Awards – konkursu, w którym co roku promujemy najlepsze dokonania na polu kreatywności i efektywności w kampaniach cyfrowych. W tak trudnym dla wszystkich momencie chcieliśmy szczególnie docenić firmy, które wciąż mają wiele do powiedzenia i zaoferowania oraz pokazują, że relacja z konsumentami to zobowiązanie zarówno na dobre, jak i złe czasy.

Naszym celem jako organizatorów jest to, aby IAB MIXX Awards przyczyniał się do podnoszenia jakości działań na rynku reklamy internetowej w Polsce. Dlatego niezmiennie, dzięki obecności w jury najlepszych ekspertów na rynku, utrzymujemy wysoki poziom ocen zgłoszonych kampanii.

Internet jest dzisiaj medium reklamowym numer jeden, dlatego bardziej niż kiedyś musimy jako branża zintensyfikować działania, aby jakość ekosystemu reklamowego była jak najwyższa. Dbając o to na każdym etapie procesu, budujemy zaufanie, a to z kolei przekłada się na wymierne efekty dla nas wszystkich. Jak wynika z badania IAB Polska, w obliczu pandemii zaufanie internautów uległo zmianie w wielu obszarach. Równocześnie jednak konsumenci poszukują stabilnego oparcia, miejsca, do którego nadal mogą mieć zaufanie. Jednym z takich najbardziej stabilnych obszarów okazały się nasze ulubione marki, brandy, które znamy, lubimy, szanujemy i co najważniejsze – którym ufamy. Dla podmiotów z całego łańcucha reklamy cyfrowej oznacza to ogromną szansę, aby nie tylko udowodnić swoim klientom, że słusznie mają do nich zaufanie, ale przede wszystkim, aby pogłębić tę relację i uczynić ją jeszcze bardziej osobistą i trwałą.

Kampanie nagrodzone w 14. edycji konkursu zaskakiwały świeżymi pomysłami i realizacjami, ale przede wszystkim odpowiadały na aktualne potrzeby konsumentów. Jesteśmy dumni, że coraz więcej marek łączy kreatywność z budowaniem szczerej relacji z odbiorcami, przede wszystkim opartej na wzajemnym zaufaniu.

Przekazujemy w Wasze ręce piątą edycję naszego casebooka, który jest nie tylko źródłem inspiracji, ale również drogowskazem wyznaczającym kierunek rozwoju branży. Zapraszamy do lektury!

Zarząd IAB Polska

Przed Państwem najlepsze kampanie czternastej edycji konkursu IAB MIXX Awards. I tym razem można z pełnym przekonaniem powiedzieć, że była to wyjątkowa edycja i wyjątkowy rok.

W 2020 zmieniło się wszystko, od naszego prywatnego życia zaczynając, na zawodowym kończąc. W obu przypadkach digital stał się niezbędnym elementem codzienności: sprawdzaliśmy wiadomości, spotykaliśmy się z najbliższymi, pracowaliśmy zdalnie, a nawet przeprowadzaliśmy duże prezentacje przetargowe, siedząc w domu.

Zmienił się też konkurs IAB MIXX Awards. Po raz pierwszy obrady jury odbywały się zdalnie, a galę mogliśmy oglądać za pośrednictwem Facebooka. Sam konkurs również ewoluował – digital stał się tak powszechnym narzędziem, że w przypadku nagrodzonych kampanii nie mówimy już tylko o najlepszych kampaniach w digitalu, a po prostu o najlepszych kampaniach na rynku (bo trudno teraz o wybitną kampanię bez cyfrowego wsparcia). Aby otrzymać nagrodę, kampania musi być nie tylko kreatywna, nowatorsko wykorzystywać dane, wyróżniać się na poziomie planowania mediów i przynieść odpowiednie wyniki reklamodawcy – musi to wszystko osiągnąć, wykorzystując właśnie kanały digital w wyjątkowy sposób.

Dlatego tym większe gratulacje dla wszystkich zwycięzców i tym większa zachęta do zapoznania się z tym materiałem. Jury było surowe, bez taryfy ulgowej dla zranionego przecież przez kryzys rynku reklamowego, ale właśnie dzięki temu znajdą tu Państwo wyselekcjonowane przez najlepszych specjalistów kampanie, które mogą być inspiracją na kolejne, oby już normalniejsze lata, bo możemy być pewni, że rola digitalu w najbliższym czasie nie będzie mniejsza.

Przedstawione w publikacji kampanie wyznaczają trendy w wykorzystaniu mediów społecznościowych, contentu, gamingu czy influencerów, na które po prostu warto spojrzeć przed planowaniem własnych działań. Na szczególną uwagę zasługują kampanie nagrodzone złotem, dające odpowiedź na kluczowe post-covidowe pytanie: jak realnie pomagać społeczności, wiarygodnie budując swoją markę i jednocześnie dbając o wynik biznesowy organizacji. Pytanie, które w dobie dynamicznie zmieniającego się świata zadaje sobie coraz więcej przedsiębiorstw. Pytanie, na które jeśli znajdziemy dobrą odpowiedź, to zarówno my jako branża, jak i całe społeczeństwo za 10 lat będziemy w lepszym miejscu.

Serdecznie zachęcam do lektury, życząc wielu inspiracji na kolejne, może już spokojniejsze lata.

Filip Beźnicki
Przewodniczący Jury IAB MIXX Awards
Digital Strategy Director, Havas Media Group