KAPITUŁA

Sławomir Stępniewski

CZŁOWIEK ROKU 2007 – NAGRODA ZA OSIĄGNIĘCIA ŻYCIOWE
CEO, Dentsu Poland & CEE 

CEO Dentsu Aegis Network Polska. Od ponad 20 lat związany jest z branżą marketingu i komunikacji. W 1996 roku założył agencję Hypermedia, która z biegiem lat osiągnęła status lidera wśród agencji interaktywnych w Polsce. W 2005 roku w wyniku akwizycji, Hypermedia stała się częścią największej sieci agencji interaktywnych – Isobar należącej do Aegis Media. W latach 2008 – 2011 Sławomir Stępniewski pełnił funkcję CEO Isobar Polska & CEE. W 2011 roku objął stanowisko CEO grupy Aegis Media w Polsce, którą wprowadził na nowe tory rozwoju ery cyfrowej rewolucji. Obecnie grupa działa pod nazwą Dentsu Aegis Network, co wiąże się z połączeniem z japońskim koncernem mediowym Dentsu. W jej skład w Polsce wchodzą: domy mediowe Carat i Vizeum, agencja komunikacji reklamowej Isobar, agencja komunikacji Digital Out-Of-Home – Posterscope, agencja marketingu efektywnościowego – iProspect i AMNET – lokalny oddział globalnej struktury Aegis Trading Desk, zajmujący się zakupem mediów online w modelu RTB/programatic buying.
Student Polish Open University (Marketing Międzynarodowy), w latach 2008 – 2010 członek zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej (SAR), członek jury Akademii Mediów i Reklamy – Impactory i Media Trendy. Laureat wielu wyróżnień i nagród indywidualnych, m.in.: dwukrotnie uhonorowany przez miesięcznik Media&Marketing Polska tytułem ”Manager Roku” (w 2005 i 2011 roku) i tytułem ”Reformator Roku” w 2012 roku. W roku 2013 otrzymał wyróżnienie w kategorii ‘’CEO: Move The Dial’’ w ramach sieci Aegis Media. W 2013 i 2014 został wyróżniony w konkursie AdMan Roku magazynu Press
W 2017 roku wyróżniony tytułem AdMan 5-lecia.

Artur Gortych

CZŁOWIEK ROKU 2008 – NAGRODA ZA OSIĄGNIĘCIA ŻYCIOWE
CEO, Filmweb

Laureat nagrody Człowiek Roku 2008 na Mixx Awards, otrzymanej za życiowe dokonania.

W 1995 założył 3dart.com – jedną z najstarszych agencji interaktywnych w Polsce. Z czasem została przekształcona w Artegence i spółkę technologiczną Efigence.
W grudniu 2013 magazyn Media i Marketing Polska przyznał Artegence tytuł agencji interaktywnej dwudziestolecia.

W 1998 założył portal Filmweb.pl, obecnie to jedna z najpopularniejszych stron w polskiej sieci, a zarazem druga – co do wielkości – baza filmowa na świecie.

W sierpniu 1999 był jednym z trzech współtwórców Forum Polskiego Internetu Komercyjnego, które z czasem przekształciło się w polski oddział Interactive Advertising Bureau. Jako prezes, kierował IAB do października 2003 roku.

Z wykształcenia architekt – absolwent Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki.

Tomasz Jażdżyński

CZŁOWIEK ROKU 2009 – NAGRODA ZA OSIĄGNIĘCIA ŻYCIOWE
Jest absolwentem Informatyki (1995) oraz Zarządzania i Marketingu (1998) na AGH w Krakowie.
Był jednym z założycieli, powstałej w roku 1994 r. spółki Abakus – producenta oprogramowania wspomagającego inwestycje kapitałowe. Począwszy od 1995 r. przez 5 kolejnych lat pracował w krakowskich domach maklerskich KDM (później IDM SA) i Penetrator, między innymi jako analityk rynku kapitałowego i szef działu IT.

We wrześniu 1999 r. związał się z portalem Interia.pl, w którym w kwietniu 2000 r. objął stanowisko prezesa zarządu spółki. W lutym 2001 r. – przed ukończeniem 30 roku życia, jako najmłodszy w historii polskiego rynku kapitałowego prezes zarządu – wprowadził Interia.pl SA na GPW w Warszawie.

Po zablokowaniu przez jednego z właścicieli planowanego przez portal przejęcia komunikatora Gadu-Gadu, odszedł w październiku 2004 r. z Interia.pl i związał się z Wirtualną Polską. Tam pełnił funkcję dyrektora finansowego i był odpowiedzialny za restrukturyzację finansową i operacyjną spółki.

Od listopada 2005 r. pełnił funkcję prezesa zarządu Bankier.pl, z którym w czerwcu 2006 r. zadebiutował na GPW w Warszawie. Był pierwszym prezesem zarządu, który wprowadził na warszawską giełdę dwie spółki.

Po przejęciu kontroli nad Interia.pl przez grupę Bauer Media, ponownie, od maja 2008 r., pełnił funkcję prezesa zarządu portalu. W tym czasie był również członkiem Komitetu Sterującego ds. Internetu grupy Bauer Media.

Od stycznia 2011 r. do stycznia 2016 r. był prezesem GG Network SA (wchodzącego w skład koncernu mediowego Naspers Ltd.), operatora komunikatora Gadu-Gadu. Od początku 2013 r. do początku 2016 r. pełnił jednocześnie funkcję Dyrektora Zarządzającego Segmentu Media i Komunikacja Grupy Allegro, w skład którego poza GG Network SA wchodziły również Grupa Bankier.pl sp. z o.o. i Wykop.pl sp. z o.o.

Redakcja Internet Standard przyznała mu tytuł Człowieka Roku 2004 polskiego Internetu, a Stowarzyszenie Menedżerów w Polsce tytuł Menedżer Roku 2007
W 2009 r. otrzymał przyznawaną przez Interactive Advertising Bureau Polska prestiżową nagrodę MIXX Awards za dokonania życiowe.

Marcin Woźniak

CZŁOWIEK ROKU 2010
Prezes Zarządu Funduszu KnowledgeHub i AgriTech Hub

Prezes zarządu funduszu KnowledgeHub i AgriTech Hub. Ekspert Digital Marketingu związany z branżą reklamy internetowej od ponad 15 lat. Doświadczony inwestor, praktyk biznesu z licznymi sukcesami w Polsce i na arenie międzynarodowej. Współzałożyciel i Dyrektor Zarządzający międzynarodowego domu sprzedaży mediów ARBOmedia (początkowo adMaster). Od lutego 2008 odpowiedzialny za rozwój ARBOinteractive w Europie Środkowo-Wschodniej i ekspansję na nowe rynki (największy sukces na arenie międzynarodowej to stworzenie oddziału w Rosji). Od października 2008 członek zarządu ARBOmedia A.G. Doprowadził do połączenia ARBOinteractive z Ad’Link media – największą siecią reklamową w Europie Zachodniej, w wyniku czego powstała jedyna sieć o zasięgu ogólnoeuropejskim. Obecnie Prezes zarządu funduszu Knowledge Hub, inwestującego w nowoczesne rozwiązania technologiczne we wczesnej fazie rozwoju (start-up), w szczególności z obszaru digital marketingu, oraz AgriTech Hub – specjalizującego się w inwestycjach w branży rolno-spożywczej.

Anna Sakowicz

CZŁOWIEK ROKU 2011
Chief Data & Analytics Officer, Członek Zarządu, Publicis Groupe Poland

Chief Digital, Data&Analytics Officer SMG Polska
Od 15 lat związana z rynkiem komunikacji marketingowej, a w szczególności z zagadnieniami dotyczącymi marketingu internetowego. Obecnie, jako Chief Digital, Data&Analytics Officer i członek zarządu SMG w Polsce, odpowiada za kompetencje digitalowe, analityczne, badawcze i technologiczne SMG. Od początku kariery zawodowej do 2013 roku była związana z domem mediowym Mindshare, ostatnio na stanowisku Partner Invention i Członek Zarządu.
Jest wykładowcą Szkoły Głównej Handlowej, stałym prelegentem najważniejszych konferencji i warsztatów branżowych oraz jurorem w konkursach reklamowych. W 2011 roku otrzymała tytuł „Człowieka roku” branży internetowej przyznawany przez Internet Advertising Bureau. W 2016 r. znalazła się wśród finalistek konkursu Bizneswomen Roku. Z wykształcenia jest ekonomistką – absolwentką kierunku „Finanse i Bankowość” oraz Podyplomowych Studiów “Marketingu i Strategii Marketingowych” w SGH.

Dariusz Andrian

CZŁOWIEK ROKU 2013
Partner i CEO, VMLY&R

Partner i CEO, VML Poland. Od 18 lat zajmuje się komunikacją marketingową. Współtwórca holdingu Grupa Heureka i VML Poland, jednego z liderów polskiego rynku reklamy. Z agencją związany jest od 2008 roku i jako CEO odpowiada za zarządzanie, a także strategię rozwoju grupy. Wcześniej doświadczenia marketingowe i reklamowe zbierał w DDB i w McCann Worldgroup, gdzie współzarządzał działem client service i prowadził portfolio klientów na kilkunastu rynkach CEE.

W 2013 r. koordynował proces połączenia Heureki i Pride&Glory Interactive z globalną utytułowaną amerykańską agencją interaktywną VML z grupy WPP. VML Poland z siedzibą w Warszawie i Krakowie stał się największym europejskim oddziałem i HUB-em sieci VML, realizującym projekty marketingowe w regionie EMEA i APAC. W 2016 r. VML został zaliczony przez AdvertisingAge do 10 najlepszych agencji reklamowych na świecie.

Kieruje ponad 240-osobowym zespołem, który w skuteczny sposób łączy szerokie kompetencje komunikacji w nowych mediach z kreatywnością, czego dowodem są dynamicznie stale rosnące przychody agencji, atrakcyjne portfolio klientów, prestiżowe tytuły m.in. Interaktywnej Agencji Roku i Interaktywnej Grupy Roku, najbardziej innowacyjnej agencji na rynku a także ponad 100 nagród i wyróżnień na polskich i zagranicznych festiwalach reklamowych m.in. EFFIE, Golden Drum, KTR, Mixx Awards, Innovation Award, Golden Arrow.

Prelegent wielu konferencji branżowych, członek Komitetu Organizacyjnego EFFIE, nagrodzony przez Kapitułę konkursu Mixx Awards tytułem Człowiek Roku, a także wyróżniony przez magazyn „Brief” tytułem Człowiek Reklamy.

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Społecznych. Studiował także na Międzywydziałowych Indywidualnych Studiach Humanistycznych UW.

Michał Wolniak

CZŁOWIEK ROKU 2013
President & Head of Advisory, VMLY&R

Założyciel, Chief Strategy Officer oraz prezes VML Polska, największego europejskiego oddziału sieciowej agencji reklamowej VML z holdingu WPP. Odpowiada za opracowywanie strategii marketingowych w regionie EMEA oraz globalnie. Prowadzi projekty konsultingowe mające na celu digitalizację działalności dużych przedsiębiorstw i budowanie wartości przez wdrażanie dysruptywnych innowacji.

Od 2001 roku budował grupę marketingową, w skład której wchodziły m.in. agencje Heureka, Pride&Glory i Brand Fibres, przekształconą później w VML. Wcześniej redagował najpopularniejsze telewizyjne programy rozrywkowe.

Zdobył wraz z zespołem tytuły Interaktywnej Agencji Roku i Interaktywnej Grupy Roku, a także ponad 70 nagród i wyróżnień na polskich i międzynarodowych festiwalach reklamowych: m.in. EFFIE, Innovation Awards, Golden Drum, KTR, Mixx Awards, Golden Arrow, Magellan Awards.

Michał Brański

CZŁOWIEK ROKU 2014
VP Strategy, Wirtualna Polska Media

Michał Brański stworzył w 1999 r. wraz z Jackiem Świderskim i Krzysztofem Sierotą portal internetowy pod nazwą go2.pl (późniejsze o2.pl), a w 2000 r. założył MediaOne sp. z o.o. (późniejsze: o2.pl sp. z o.o., a następnie Grupa o2 sp. z o.o., która w 2011 r. została przekształcona w spółkę akcyjną Grupa o2 S.A. (obecnie Wirtualna Polska Holding S.A.). Od powstania portalu do dziś rozwija on działalność założonej spółki i spółek zależnych na polskim rynku internetowym, pełniąc funkcję członka Zarządu Spółki i Spółek Zależnych: Grupa Wirtualna Polska sp. z o.o. i WP Shopping. Od 2009 r. Michał Brański jest dyrektorem Borgosia Investments Limited, a od 2014 r. prezesem zarządu w 10x S.A.
„Lider Biznesu 2014”, według 48. Rankingu Forbes i „Gracz Roku 2015”, kategoria „Nowe Technologie”, wg Forbes (tytuły otrzymał wraz z Jackiem Świderskim i Krzysztofem Sierotą m.in. za transakcję kupna Wirtualnej Polski od TP S.A.). „Człowiek Roku 2014” w konkursie Mixx Awards. Laureat Webstara w kategorii „Człowiek Roku Polskiego Internetu” (2006) i Nagrody Przedsiębiorca Roku (2004) w kategorii Nowy Biznes konkursu Ernst&Young.
Michał Brański studiował w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku zarządzanie i marketing.

Barbara Sołtysińska

CZŁOWIEK ROKU 2015
CEO indaHash, LifeTube co-founder

Członek rady nadzorczej i współzałożycielka LifeTube i indaHash.
Przez 7 lat związana z branżą PR, pełniła funkcję prezesa agencji Livebrand PR Communications. Wcześniej związana była z Grupą MSL – najpierw z Ciszewski MSL jako dyrektor strategiczny i zastępca dyrektora zarządzającego, a później odpowiadała za agencję MSL Warsaw. W 2013 roku dostrzegła zmianę w sposobie konsumpcji mediów, rosnącą siłę wideomarketingu, YouTube oraz twórców wideo. Wspólnie z jednym z nich założyła LifeTube – obecnie największą wielokanałową sieć partnerską YouTube w Europie Środkowo-Wschodniej. Aktualnie Sołtysińska rozwija kolejną firmę – platformę indaHash do zautomatyzowanej współpracy z digital influencerami. Po sukcesie w Polsce aplikacja została uruchomiona m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii i RPA.
Wielokrotnie nagradzana za działalność PR i marketingową. Przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska nagrodzona tytułem „Człowiek Roku“ MIXX AWARDS IAB 2015 – za ponadprzeciętne zasługi dla interaktywnego marketingu i reklamy. Uznana za jedną ze 100 najbardziej inspirujących osób polskiej branży interaktywnej, nominowana do „Kobiety biznesu“, „Człowiek Roku Internetu“, wyróżniona w konkursie „Bizneswoman roku“.

Olgierd Cygan

CZŁOWIEK ROKU 2016
Przedsiębiorca, Pomysłodawca Filmteractive Festival

Prowadzeniem działań marketingowych w Internecie zajmuje się od 1996 roku. Wiceprezes i partner zarządzający częścią agencyjną w Deloitte Digital Central Europe (www.deloittedigital.pl). Ukończył Zarządzanie i Marketing na Uniwersytecie Łódzkim. W latach 1999-2015, był założycielem i prezesem zarządu agencji interaktywnej Digital One (www.digitalone.pl), którą połączył z Deloitte i przekształcił w Deloitte Digital CE w 2015 roku – za co został otrzymał tytuł „Człowiek Roku” od IAB Polska. Główny pomysłodawca Filmteractive – międzynarodowego festiwalu komunikacji interaktywnej (www.lmteractive.eu), który od 2010 roku odbywa się we wrześniu w Łódzkiej Szkole Filmowej. W 2014 roku został wyróżniony za swoją misję edukacyjną przez Magazyn Media & Marketing Polska tytułem „Edukatora Branżowego”. Wieloletni członek Zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR (www.sar.org.pl) (2010-2013) oraz Prezes Zarządu Interactive Advertising Bureau Polska (www.iabpolska.pl) w latach 2003 – 2006. Wieloletni arbiter w Komisji Etyki Reklamy (www.radareklamy.pl). Juror konkursów marketingowych oraz członek ich rad programowych, m.in. Ee, MIXX, Innovation AD. Prelegent na najważniejszych konferencjach branżowych (m.in. IAB Forum, MIXX Conference, Filmteractive, CMO Congress).

Piotr Ejdys

CZŁOWIEK ROKU 2017
CEO, CitiesAI

Prezes i jeden z założycieli Gemius SA, spółki technologicznej, która narodziła się 19 lat temu w Warszawie. Dziś firma jest globalną marką działającą w kilkudziesięciu krajach Europy, Azji oraz regionu MENA. Pod skrzydłami Piotra Ejdysa Gemius stał się eksporterem polskiej myśli technologicznej na świat. W 2017 roku Ejdys otrzymał nagrodę od IAB Polska za całokształt dokonań dla polskiej branży online.
Ejdys jest gorącym zwolennikiem równowagi pomiędzy życiem zawodowym, osobistym oraz rodzinnym, którą, jak mówi, choć nie jest łatwo osiągnąć to warto do niej dążyć. Równowaga jest także tą wartością, którą promuje w firmie – pomiędzy interesami pracowników firmy, jej klientów oraz właścicieli, a dzięki której możliwy jest długofalowy rozwój i korzyści dla wszystkich interesariuszy.

Joanna Pawlak

CZŁOWIEK ROKU 2018

Prezes Zarządu, Wirtualna Polska Media

Od ponad 20 lat jest związana z rynkiem reklamy. Swoją karierę zawodową rozpoczęła w McCann Erickson. Pracowała w Biurze Reklamy TVP jako kierownik marketingu. W TV Puls kierowała departamentem sprzedaży i marketingu. Doświadczanie zawodowe zdobywała również w firmie badawczej Gemius, w której zajmowała się komunikacją marketingową. Do Wirtualnej Polski dołączyła w 2004 roku. Jako dyrektor pionu marketingu i sprzedaży odpowiadała za strategię sprzedażową i marketingową spółki. Funkcję wiceprezesa objęła w 2014 roku. Rok później została przewodniczącą rady nadzorczej Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Od kwietnia 2018 roku jest prezesem spółki WP Media. Pod koniec 2018 roku otrzymała również tytuł Człowieka Roku w konkursie MIXX Awards.

Dawid Szczepaniak

CZŁOWIEK ROKU 2019

Chief Creative Officer / Partner, VMLY&R

Kieruje pracą 80-osobowego działu kreatywnego, wspólnie z którym zdobył od 2010 roku już 200 branżowych nagród, w tym: pierwsze polskie Grand Prix Cannes Lions w historii, pierwszego polskiego tytanowego lwa w Cannes, pierwszego polskiego lwa w kategorii Glass, pierwszy polski tytuł Agencji Roku Cannes Lions, Grand Prix festiwalu Adweek ARC Award, złoto Golden Drum, tytuł Agencji Roku i ponad czterdzieści nagród KTR, pięć tytułów Agencji Roku i ponad czterdzieści polskich i europejskich nagród IAB Mixx Award, liczne statuetki Innovation Award oraz Kreatury. Dotychczas zasiadał w składach jurorskich festiwali The Webby Awards, New York Festivals, afrykańskiego MENA Cristal Awards, koreańskiego Ad Stars oraz polskich KTR i IAB Mixx Awards.
Wykładowca marketingu interaktywnego na kilku uczelniach. Twórca festiwalu Interactive Day. Fan street artu, komiksu i ilustracji. Wierzy w pomysły, z których klienci są równie dumni co agencja.

Iza Albrychiewicz

CZŁOWIEK ROKU 2020
CEO, GroupM

Piotr Piętka
CZŁOWIEK ROKU 2021
CEO, Publicis Groupe Poland, Ukraine, Baltics
Magda Kolenkiewicz

Człowiek Roku 2022

Od 20 lat z sukcesem zaangażowana w rozwój branży reklamowej w Polsce i na świecie. Od 2004 roku związana z Grupą Publicis i Starcom, gdzie zdobyła multimedialne doświadczenie pracując dla klientów agencji, a od 2013 – już jako Dyrektorka Generalna Starcom – odpowiedzialna za sukces największej na polskim rynku agencji mediowej. Pasjonatka tworzenia strategii dla marek, badań i analityki mierzącej wpływ działań na wyniki biznesowe klientów. Uwielbia podważać status quo, ceni nowe niebanalne spojrzenie, ale też wizję i konsekwencje w dążeniu do celu. Wieloletnia Członkini Komitetu Effie Awards Polska oraz jurorka w konkursach Media Trendy, Effie Awards, Festival of Media. Top Thinker wg Screen Lovers. Człowiek Roku 2022 IAB MIXX Awards. W 2023 uhonorowana przez branżę tytułem AD Wo/MAN.

Włodzimierz Schmidt

CEO, IAB Polska

Prezes Zarządu i CEO Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska od 2013. Członek Zarządu, a od września 2018 roku Prezes Zarządu IAB Europe. Członek Rady ds. Cyfryzacji. Do IAB przeszedł z firmy informatycznej Effectibi, której był prezesem i współzałożycielem. Wcześniej pełnił m.in. funkcję Dyrektora Sprzedaży Atos Origin, Dyrektora Zarządzającego i członka Zarządu Lothar Boehm oraz Dyrektora Zarządzającego na region CEE i członka Zarządu Central Com PLS. Absolwent Politechniki Poznańskiej, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, INSEAD.

Robert Wielgo

CMO, IAB Polska

W IAB od 2013 roku. Jest odpowiedzialny za rozwój, komunikację marketingową oraz relacje z firmami członkowskimi. Członek Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska, trener DIMAQ, członek Rady Nadzorczej Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. Do IAB przeszedł z Wirtualnej Polski, gdzie pełnił funkcję zastępcy dyrektora pionu ds. rozwoju oferty reklamowej. Wcześniej piastował stanowisko dyrektora sprzedaży dGCS SA oraz kierownika sprzedaży Infor Lex w grupie Infor PL oraz dyrektora PR i marketingu Datev Symfonia. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji UW oraz Podyplomowego Studium Menedżerskiego przy SGH.