Kategoria: MIXX for Good Purpose
Kampanie, które inspirują do działań altruistycznych lub zmiany zachowania w imię wyższego dobra. Takie, które realizują cele o znaczeniu społecznym. Działania pro bono, kreacje zrealizowane w imieniu organizacji non-profit i agend rządowych, a także akcje CSR i edukacyjne prowadzone przez biznes. Sponsor kategorii

Nagrodzone kampanie:

  • SREBRNA STATUETKA

TU jestem

Klient: Pomagam.pl

Zgłaszający: Feeders Agency

Współzgłaszający: Fabryka Marketingu

Zespół: 

Feeders Agency: Luke Kołakowski, Paweł Szlęk, Monika Braksal, Bodo Kaniewski, Jakub Sagan, Łukasz Szczybelski 

Fabryka Marketingu: Luiza Kot, Marcin Siekierski

Pomagam.pl: Dobrosława Gogłoza, Natalia Zdrojewska, Emilia Niemiec

Le Pont: Monika Marszałek, Kamila Kończak  

Vladi Kravets, Max Gronowski, Adam Sierociński

Co tu dużo mówić, jeden billboard pomagam.pl nadał sens bezsensownie wydanym 26 mln zł na pytanie „Gdzie są TE dzieci?”. Jedna, tuż obok powieszona odpowiedź od Zuzi i pomagam.pl przełożyła się na ekwiwalent mediowy 1,5 mln zł, dotarcie do 5 mln odbiorców oraz 30% wzrostu wpłat na portalu.

Cel kampanii

Wzrost świadomości portalu pomagam.pl i otwartych na nim zbiórek (główny nacisk na pomoc dzieciom). 

Wyzwanie

Fundacja Nasze Dzieci wydała ponad 26 mln zł na ogólnopolską kampanię billboardową z hasłem „Gdzie są TE dzieci?”. Pytanie wywołało ogromny szum medialny, który nie pomógł ani jednemu dziecku. Dodatkowo kampania ta miała miejsce w czasie gorących dyskusji na temat zmian w prawie aborcyjnym, dlatego przekaz był tym bardziej kontrowersyjny. Czy da się więc na tak postawione pytanie odpowiedzieć dobrem? 

Jedna odpowiedź, jeden billboard za 2 tys. zł zmienił się w wielką dyskusję i wywołał szum medialny, który zamienił się na wpłaty na portalu pomagam.pl.

Strategia

Nie ma złych pytań, gdy zna się dobre odpowiedzi. Polskę zalały billboardy warte 26 mln zł z pytaniem „Gdzie są TE dzieci?”. W kraju, w którym mamy najbardziej restrykcyjne prawo aborcyjne, łamane są prawa kobiet, a rząd odbiera świadczenia i nadzieje dzieciom z niepełnosprawnościami, potrzebna była odpowiedź. Postanowiliśmy przekierować dyskusję z tematu spadającego wskaźnika urodzeń na dzieci, które już TU są i potrzebują natychmiastowej pomocy. 

Sposób realizacji

1. Kreacja

Pomagam.pl powiesiło JEDEN billboard tuż obok pytania „Gdzie są TE dzieci?” (przy Al. Niepodległości w Warszawie). Na billboardzie widniała Zuzia cierpiąca na rzadką chorobę układu oddechowego. Jej odpowiedź była jednocześnie prosta i poruszająca: „TU jestem”. Na kreacji znajdował się też QR kod z linkiem do zbiórki na pomagam.pl. W ten sposób Zuzia zwróciła uwagę na fakt, że zamiast wydawać ogromne pieniądze na kampanię poruszającą problem spadku urodzeń, może warto przekazać je na dzieci, które już TU są i potrzebują pomocy. 

2. Media mix

Billboard, digital PR, user generated content.

3. Innowacje

Kontekstowo powieszony billboard „TU jestem” tuż obok „Gdzie są TE dzieci?”. Być może jako medium samo w sobie nie jest to żadną innowacją (było wiele kampanii OOH „rozmawiających” z konkurencją), ale tu innowacją jest treść – pomagam.pl pokazało że MOŻNA i TRZEBA odpowiadać na tego typu kampanie i zwracać uwagę na niegospodarne wydawanie pieniędzy, gdy tylu chorym dzieciom brakuje środków na leczenie. 

Rezultaty

Jedna odpowiedź, jeden billboard za 2 tys. zł zmienił się w wielką dyskusję i wywołał szum medialny, który zamienił się na wpłaty na portalu pomagam.pl. „TU jestem” wygenerował 5 mln zasięgu, ponad 1,5 mln zł ekwiwalentu mediowego, podwyższając wpłaty na platformie pomagam.pl o 30%!