Z roku na rok rośnie popularność wykorzystania virali w działaniach marek. Który światowy viral z tego roku najlepiej przełożył kreatywną ideę w efektywne rozwiązanie i co było kluczem do tego sukcesu – komentuje przewodnicząca grupy eksperckiej Wykorzystanie Mediów jury Mixx Awards 2016 – Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group.

Malgosia_Wegierek300pxW takich zestawieniach, od zawsze można przywoływać kolejne produkcje marki Nike. W tym roku zabłysnął piłkarski film z Cristiano Ronaldo, przygotowany z okazji Euro 2016. Dlaczego? Ten i inne filmy, to nie tylko produkcje na najwyższym poziomie, zatrudniające najlepszych filmowców i gwiazdy sportu. Każdy klip ze stajni Nike pokazuje coś, czego nie widzieliśmy, zaskakuje nas, nieraz bawi. A co najważniejsze, każdy idealnie przekazuje wartości marki, związane z dążeniem do doskonałości w uprawianej dyscyplinie sportu, dzięki ciężkiej pracy i pełnemu zaangażowaniu.

 

Inną sprawą jest, że przy filmach Nike, jak i innych marek ciężko mówić o „100% viralu”. W dzisiejszych czasach trudno o wirusowe rozprzestrzenianie się jakiejkolwiek treści bez płatnej „pomocy” w mediach. Później możemy najwyżej liczyć na „premię” w postaci udostępniania filmu przez użytkowników, ale to jest zarezerwowane dla najlepszych.

– mówi Małgorzata Węgierek, przewodnicząca grupy eksperckiej Wykorzystanie Mediów Mixx Awards 2016

Wytypowany viral możecie zobaczyć poniżej: