Obrady jury IAB MIXX Awards trwają! Jak przebiegają? Co zgłoszone kampanie mówią o polskim rynku reklamy? Pytamy o to Marka Myślickiego, Chief Growth Officera w Stor9 i jurora tegorocznej edycji konkursu.

Marek uczestniczył w obradach grupy niebieskiej, która miała przyjemność oceniać kampanie zgłoszone w kategoriach: Commerce, Content Marketing, Games & Esport oraz Online Markting with Influencer.

 

  • Obrady jury IAB MIXX Awards trwają! Jak przebiegały prace w Twojej grupie?

Obrady przebiegały w bardzo koleżeńskiej, otwartej na dyskusję i wymianę wiedzy atmosferze. Obcowanie i wymienianie się swoimi spostrzeżeniami z takim gronem specjalistów to czysta przyjemność.

Szczególnie kiedy jesteśmy tak wymiksowani. Każdy z nas jest ekspertem w innej dziedzinie i patrzy na zgłoszenie z innej perspektywy, co w pozwala na ocenie praktycznie każdego z elementów zgłoszenia.

Myślę, że z samych obrad i dyskusji nad zgłoszeniami można wynieść czasem więcej niż z niejednego szkolenia.

  • Co o polskim rynku reklamy mówią kampanie, które miałeś okazję oceniać?

Spośród ocenianych przez naszą grupę kategorii najmocniejsze zgłoszenia były w kategorii “Content Marketing” – myślę że tam z pewnością możemy oczekiwać niejednego złota. Jestem pod wrażeniem tego, jak nasz rynek szybko przyjął i wykorzystuje najnowsze technologie, ale też umiejętnie posługuje się starymi schematami, nadając im zupełnie inna atrakcyjniejszą moc oddziaływania na konsumentów. Ocena zgłoszeń w tej kategorii to była czysta przyjemność.

Natomiast pomimo sporej liczby zgłoszeń osobiście jestem trochę zawiedzony zgłoszeniami do kategorii “Online Marketing with Influencer” – w tym i w zeszłym roku widziałem wiele kampanii godnych nagrodzenia, ale niestety nie znalazły się wśród zgłoszeń. Może jest to pokłosie tego, że nadal wiele agencji i marek uważa wzięcie celebryty/piosenkarza/aktora i umieszczenie jego wizerunku w filmie reklamowym na Youtube czy TikToku jako influencer marketing, a już od zeszłego roku mocno naciskamy na dopasowanie zgłoszeń zarówno do definicji IAB :Polska jak i opisu kategorii.

Wiele takich kampanii było w przeszłości nagradzanych, a kampanie stricte influencerskie były pomijane i może dlatego agencje i marki nie zgłaszają tak dużo kampanii stricte influencerskich, a bardziej te endorsmentowe.

Mam jednak nadzieję że w przyszłych latach branża zgłosi więcej współprac i projektów, o których będziemy mogli powidzieć, że to influencer marketing w czystej postaci.

Kampanie nominowane do nagród ogłosimy na początku listopada. Gala IAB MIXX Awards 2022 odbędzie się 5 grudnia w Warszawie. Szczegóły wkrótce.