Obrady jury IAB MIXX Awards trwają! Jak przebiegają? Co zgłoszone kampanie mówią o polskim rynku reklamy? Pytamy o to jurorkę konkursu – Annę Podskarbi, New Business & Marketing Director w EssenceMediacom oraz Wiceprzewodniczącą Jury tegorocznej edycji konkursu. 

Anna uczestniczyła w obradach grupy niebieskiej, która miała przyjemność oceniać kampanie zgłoszone w kategoriach: Commerce, Content Marketing, Games & Esport oraz Online Marketing with Influencer.

  • Obrady jury IAB MIXX Awards zakończone ! Jak przebiegały prace w Twojej grupie?

    W tym roku obrady jury przebiegały dużo sprawniej – to zasługa tego, że po zakończeniu konkursu zawsze odbywa się spotkanie, na którym jurorzy wspólnie podsumowują daną edycję i omawiają te kwestie, które sprawiły im trudność bądź co do których były rozbieżne interpretacje. Rozwiązując te spory wcześniej, w kolejnym roku nie powiela się tych samych wątków – wszelkie niejasności rozwiązane są poprzez doprecyzowanie definicji. Odwołanie się do definicji pomaga rozwiązać większość spornych sytuacji, dlatego tak ważna jest stała praca nad ich uaktualnieniem i doprecyzowaniem.

    Co ciekawe, wciąż zdarza się, że kampania zostaje zgłoszona w niewłaściwej kategorii i według jurorów w innej kategorii mogłaby osiągnąć więcej. Tak również było w tym roku. Dlatego szczegółowa lektura definicji oraz mądra decyzja co do wyboru kategorii jest niezmiennie najcenniejszą radą dla zgłaszających kampanie do konkursu.

  • Co kampanie, które miałaś okazję oceniać, mówią o polskim rynku reklamy?

W tym roku ponownie z kategorii, które miałam przyjemność oceniać, na plus wybijały się zgłoszenia w kategorii Content Marketing. Wiele z nich zachwyciło kreatywnością, innowacyjnością, jakością. W przypadku tej kategorii żałowaliśmy, że lista nominacji jest ograniczona, bo z chęcią dodalibyśmy do niej kilka zgłoszeń.

Z kolei kategoria Commerce wciąż nie ma tak silnej reprezentacji, jakiej byśmy sobie życzyli, jest to wciąż kategoria wymagająca promocji i rozwoju. Zabrakło w niej wielu reklamodawców, których działania podziwiamy i mamy nadzieję widzieć tu ich zgłoszenia w przyszłości.

Ciekawym trendem, który zaobserwowaliśmy jest to, że na rynku digital mamy już kilka przykładów platform długoterminowych, które powtarzane są z sukcesem co roku. To dowód na to, że nie zabija się dobrych pomysłów, tylko wystarczy wzbogacić je o nowe elementy, stale rozwijać i będą pracować dla marki przez kolejne lata.

W tym roku wśród zgłoszonych kampanii było kilka „perełek” – kampanii odważnych, przełomowych, łączących doświadczenia offline i online z marką i to one są dobrym prognostykiem dla dalszego rozwoju naszej branży.

W tym roku do jury dołączyła też duża liczba nowych jurorów i również ich obecność w jury, ich świeże spojrzenie i opinie sprawiły, że konkursowi na pewno nie grozi stagnacja i schematyczność.

 

Kampanie nominowane do nagród ogłosimy 13 listopada. Gala IAB MIXX Awards 2022 odbędzie się 5 grudnia w Warszawie. Szczegóły wkrótce.