Obrady jury IAB MIXX Awards za nami! Jak przebiegały? Co zgłoszone kampanie mówią o polskim rynku reklamy? Pytamy o to Martynę Redwan, B2B Communication Manager w Ringier Axel Springer Polska i jurorkę tegorocznej edycji konkursu. Martyna uczestniczyła w pracach grupy jurorskiej D, która oceniała kampanie w 3 kategoriach: Consumer Experience, Limited Budget, Online Marketing with Influencer.

Martyna Redwan,
B2B Communication Manager
w Ringier Axel Springer Polska

  • Jak przebiegały obrady? Które z ocenianych przez Was kategorii kategorii są Twoim zdaniem najsilniej reprezentowane?      

Obrady jak co roku były bardzo burzliwe, jurorzy prezentowali różne punkty widzenia i interpretacje zgłoszeń. W każdej kategorii, którą ocenialiśmy, zgłoszone prace były naprawdę ciekawe i inspirujące dla rynku.

Kategorią, która w mojej ocenie miała najsilniejszą reprezentację i w której było wiele ciekawych i mocnych zgłoszeń, jest kategoria Consumer Experience – to trudna i nieoczywista kategoria, w której marketerzy prześcigają się w wymyślaniu nowych, interesujących rozwiązań.

Najwięcej dyskusji z kolei wywołały zgłoszenia w kategorii Online Marketing with Influencer, gdzie wspólnie zastanawialiśmy się gdzie przebiega granica między influencerem a wykorzystaniem znanej osoby do kampanii.

  • Co o polskim rynku reklamy mówią kampanie, które miałaś okazję oceniać?

Zeszły rok, po bardzo trudnym, ale jednocześnie innowacyjnym, pandemicznym 2020, był czasem w którym marketerzy szukali trochę odpowiedzi, jak odnaleźć się w nowej sytuacji. Wybuch wojny i niepokoje społeczne nie ułatwiały tej pracy, co widać w tegorocznych zgłoszeniach. To pewnie pokazuje, że rynek reklamy poszukuje trochę swojego miejsca, jednak w zgłoszeniach widać kilka ciekawych kampanii.

Po liczbie zgłoszeń (druga kategoria z największą liczbą zgłoszeń) widać ciągły rozwój kampanii z wykorzystaniem influencerów – to nadal często wykorzystywany kanał budowania relacji z marką i produktem, jednak mało tam innowacyjności i nowych podejść.

Ciekawe jednak zgłoszenia w kategorii Customer Experience są również oznaką tego, ze marketingowcy poszukują nowych, bardziej angażujących narzędzi kontaktu z klientami, wykorzystując różne, bardziej angażujące narzędzia.

Kampanie nominowane do nagród ogłosimy 27 października. Gala IAB MIXX Awards 2022 odbędzie się 24 listopada w Warszawie w Warszawie. Szczegóły wkrótce.