Obrady jury IAB MIXX Awards za nami! Jak przebiegały? Co zgłoszone kampanie mówią o polskim rynku reklamy? Pytamy o to Pawła Galę, CEO Wavemaker i przewodniczącego jury tegorocznej edycji konkursu. Paweł uczestniczył w pracach grupy jurorskiej A, która oceniała kampanie w 3 kategoriach: Best Use of Social Media, Launch i MIXX for Good Purpose.

Jak przebiegały obrady? Które z ocenianych przez Was kategorii są Twoim zdaniem najsilniej reprezentowane?

Obrady IAB MIXX Awards są zawsze szansą na konstruktywną dyskusję między jurorami. Bardzo cenne jest poznanie opinii, doświadczeń i perspektywy jurorów reprezentujących różne aspekty ekspertyzy marketingowej.

To, co bardzo lubię, to atmosfera, jaka towarzyszy obradom. Zawsze szczególnie czekam na zgłoszenia w kategorii Launch, gdyż efektywne wprowadzenie marki na rynek to jedno z największych wyzwań marketingowych. Cieszy mnie, że wpłynęło dużo zgłoszeń do kategorii MIXX for Good Purpose i to, że marki coraz częściej angażują się w zmienianie świata na lepsze.

Co o polskim rynku reklamy mówią kampanie, które miałeś okazję oceniać?

Kampanie, które ocenialiśmy pokazują na pewno, że wzrasta poziom rzemiosła marketingowego. Z roku na rok jest on coraz wyższy i coraz bardziej wyrównany. To, co mnie bardzo cieszy, to że same zgłoszenia są coraz lepiej napisane i starają się rzeczywiście oddać historię stojącą za kampanią, unikając dystansującego meandrowania w marketingowej nowomowie. To, co na pewno można również zaobserwować to fakt , że jako rynek bardzo sprawnie adaptujemy wszelkie nowinki, jeśli chodzi o media digital, staramy się coraz lepiej wykorzystać dane, które zasilają kampanie oraz mierzyć jej efekty.

Kampanie nominowane do nagród ogłosimy 27 października. Gala IAB MIXX Awards 2022 odbędzie się 24 listopada w Warszawie w Warszawie. Szczegóły wkrótce.